Problemen met mijn Geforce 6600GT 256 AGP

Pagina: 1
Acties:

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-07 11:35
Eerst even de specs

PIV 2,8 GHZ
1,5 GB DDR 333 MHZ
1x dvdrom
1x 80 GB WD
Creative Audigy 2
XFX Geforce 6600GT AGP
350 W Codegen voeding
met 17a op de 12v

Probleem tijdens het spelen van div. spellen zoals BF2 en NFS most wanted krijg ik na een tijd 30 minuten ofzo artifacts in beeld.
Me temp is stressed 46 Gr met een zalman koeler.

Na wat fora gelezen te hebben lijkt het niet per direct aan me kaart te liggen omdat de meeste mensen al artifacts in het begin van het spelen krijgen.
Nu zeggen sommige ook weer dat ik een voeding nodig heb met minimaal 20a op de 12v lijn

Ik ben dus alleen bang dat ik geen garantie meer heb door het plaatsen van me zalman koeler.
Oudere drivers ook al geprobeerd onder de 77.77 wordt het alleen maar erger.

Help !!

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je ook al gekeken naar de temps van je grafische kaart. Het kan namelijk zijn dat de kaart steeds warmer word en op die manier dus artifacts begint te maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

als je de oude koeler nog hebt zet die erop en stuur hem terug.

• Njay
hij is snel na het afsluiten van een spel 47 tot 49 graden stressed
ik weet niet hoe ik de temps kan uitlezen tijdens het gamen

• Njay
Little_captain schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:17:
als je de oude koeler nog hebt zet die erop en stuur hem terug.
Kan alleen krijg ik met geen mogelijkheid de oude koeler erop die zwarte pinnen zijn compleet verrot (ja stupid i know)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Probeer eerst je core onder te klokken en test nog eens. Mocht het niet helpen klok je je geheugen omlaag. Zo kun je kijken welke van de 2 mogelijk probleemveroorzaker is.

• Njay
Heb zo juist met rivatuner me core op 480 gezet en mem op 900
ik ga zo ff testen jullie horen et wel alvast bedankt

• Njay
Hmmm

Als ik dus met atitool dezelfde settings als rivatuner gebruik en ik druk op set clock bam scherm uit.
core is geen probleem maar zou gauw ik me memory ook op 900 mhz zet schiet me beeldscherm uit

• Njay
Ik heb komplett gemaild over me probleem en dat ik bang ben dat ik geen garantie meer heb door het plaatsen van de zalman koeler aangezien de zwarte pinnen waarmee de stock koeler vast niet meer goed terug gaan waar ze hoorden op de kaart.

zucht hopelijk krijg ik gewoon een nieuwe kaart anders heb ik een vet probleem

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Njay schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:47:
Hmmm

Als ik dus met atitool dezelfde settings als rivatuner gebruik en ik druk op set clock bam scherm uit.
core is geen probleem maar zou gauw ik me memory ook op 900 mhz zet schiet me beeldscherm uit
uuhm, mogelijk moet je het niet op 900 maar op 450 zetten. ( je weet wel DDR speed / 2)

• Njay
fuck echt? yikes (noob van de maand ben ik )

nou goed in iedergeval heb ik echt nu als laast de drivers gebruikt op de cd van me fabrikant (had ik nog niet getest blijkt nu) hopelijk gaat het wel nu

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jij bent niet noob van de maand. je snapt gewoon nog niet alles. je leert het vanzlef moet je maar denken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Njay
20 mins. Battlefront 2 gespeeld zonder problemen ik had hier al snel last van artifacts
ga nu ff cod 2 testen

• Njay
Net een paar potjes BF2 gedaan zonder problemen.
heel echt heel af en toe een zwarte kleine flikkering maar niks bijzonders.
Al had ik met age of empires 3 wel zwarte flikkering waardoor het spel niet meer liep maar met ff terug gaan naar de desktop en daarna back in game weer geen problemen

Ze zeiden bij het bedrijf waar ik het besteld had als ik mijn stock koeler niet meer terug geplaatst krijg ook geen garantie :(
kan ik ergens die zwarte pinnen kopen die ze gebruiken om die koeler terug te plaatsen als ik hem toch nog wel insturen voor garantie?

en tevens betekent dit ook dat ik dus niet kan upgraden naar een hogere driver versie dan 77.72 die bij de kaart zitten? anders heb ik dus weer last van artifacts

Pagina: 1