Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia 6670 + Bluetooth + PC Suite.... No connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik weet dat er al talloze onderwerpen over geschreven zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik heb:
- Nokia 6670
- Bluetooth Dongle, werkend met IVT BlueSoleil 1.6.2.1 Release 050629
- PC Suite 6.6.18

Ik kan met mijn telefoon moeiteloos verbinding maken via IVT BlueSoleil's eigen programma. Connectie no prob, en kan zonder enige moeite bestanden overzetten e.d. :*)

Maar... Ik wil graag synchroniseren met PC Suite.....

Installeren van de suite is geen probleem geweest, maar dan |:(
Ik doorloop de 'wizard' van 'manage connections'

- Allereerst staan er 2 Bluetooth verbindingen:
- BlueTooth (IVT BlueSoleil)
- BlueTooth (Microsoft)

- Wanneer ik BlueTooth (Microsoft) selecteer, krijg ik het volgende:
- Zodra ik de connection setup draai "Cannot use the connection type. Check that all needed
hardware, software and drivers are available".

- Wanneer ik BlueTooth (IVT BlueSoleil) selecteer, krijg ik het volgende:
- Hij kan mijn telefoon vinden (Detecting devices staat idd mijn telefoon) dus ik selecteer deze
- Moet password opgeven, doe ik en idd op mijn telefoon krijg ik de vraag om pw in te voeren,
dus ik doe dat
- Krijg ik een venster "Connection setup complete", you have now the following bluetooth
connections available:
Maar daaaar staat mijn telefoon dus niet tussen! :|

- Ik bovenstaande stappen nog 5x proberen, staat er ineeens (echt NO REASON) wél 'Vissie Bluetooth' die ik kan aanklikken.
- Ik die connectie aangeklikt, en 'finish' geklikt --> geen resultaat, hij vind de connectie niet.
- Vervolgens weer het bovenstaande verhaal ettelijke malen, dus geen verbinding gevonden...

Ik hoop dat iemand dit al eens heeft gehad (en opgelost ;) ) want ik wil toch GRAAG sync'en!

Verwijderd

Ik heb dan wel niet dezelfde dongle als jou, maar misschien wel een hele simpele oplossing...
Ik had ook problemen om te connecten, bijna dezelfde als jij hebt. Mijn oplossing lijkt heel knullig, maar werkte bij mij gewoon:

Gooi al je software die je bij je BT dongle hebt gekregen er af (configuratiescherm > software > opzoeken en verwijderen)

Start je pc opnieuw op

Druk je BT dongle in je usb poort en wacht tot de dongle 'zichzelf begint te installeren'.

Je krijgt vanzelf de melding 'gereed voor gebruik'.

Start nu je Nokia PC Suite op en kies voor verbinding maken via bluetooth.

Je hebt kans dat je moet pairen tussen je PC en Nokia > Voer gewoon 0000 in.

Bij mij werkte het na dit gedaan te hebben! Ik weet het; klinkt te simpel voor woorden, maar toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas....

Ik ben daarmee begonnen, maar XP pakte mijn dongle niet uit zichzelf.

Heb de IVT software ook niet bij de dongle gekregen, maar gedownload. Standaard zat er nl. een te oude versie op (1.6.0). De gedownloade 1.6.2.1 werkt prima, behalve dus met de PC Suite... 8)7

Verwijderd

Hmm, balen... Nou ja, 't was goed bedoeld ;)

Ik had het geluk dat XP mijn dongle uit zichzelf oppikte en begon te installeren.

Veel suc6 iig, mijn kennis houdt hier op ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch zou het fijn zijn als iemand mij kon helpen :*)

Ik heb ondertussen Nokia gebeld en zij geven aan dat het een conflict is tussen de BlueSoleil driver en de XP BT-driver die standaard bij SP2 geleverd wordt....

Maar met de versie van BlueSoleil die ik draai ZOU het geen probleem moeten zijn...

Ik heb een hekel aan het woord ZOU :|

Any suggestions?

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:01:
Toch zou het fijn zijn als iemand mij kon helpen :*)

Ik heb ondertussen Nokia gebeld en zij geven aan dat het een conflict is tussen de BlueSoleil driver en de XP BT-driver die standaard bij SP2 geleverd wordt....

Maar met de versie van BlueSoleil die ik draai ZOU het geen probleem moeten zijn...

Ik heb een hekel aan het woord ZOU :|

Any suggestions?
Ik heb gewoon dezelfde telefoon dezelfde BTstick en precies hetzelfde probleem. Ik kom ook nog geen steek verder.

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen de nieuwe PC-Suite.

Blijkbaar is Nokia er in geslaagd om de error weg te nemen. Het werkt nu prima.

_/-\o_
Pagina: 1