Draadloos ADSL via modemrouter

Pagina: 1
Acties:

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02
Wij hebben thuis adsl met een usb-isdn alcatel speedtouch modem. Nu willen wij hier graag een draadloos netwerk aanleggen, aangezien wij anders telkens de hoofd-pc aan hebben moeten staan als wij via een netwerk willen internetten. Ik wil dus internet via een modemrouter, die ook nog draadloze functionaliteit moet ondersteunen. Er zijn een aantal apparaten die dit ondersteunen, zoals de Linksys WAG354G-E1 en de SMC SMC7804WBRB. Het probleem is echter het feit dat de modem die we nu hebben (zo;n alcatel speedtouch usb modem, dat groene manta achtige ding) een aansluiting heeft als voor een analoge telefoon, en ik weet niet of dit het geval is met die draadloze modemrouters. Mijn vader had al een exemplaar gekocht, maar de aansluiting voor aan de adsl lijn was een rj-45 stekker. Dit paste dus niet.
Is er een mogelijkheid dat er een modem is die dit wel heeft, of hebben ze allemaal zo'n rj-45 aansluiting?
Of zijn er splitters te koop die een rj-45 kabel ondersteunen, zodat ik alleen een netwerkkabel naar de modemrouter hoef te leggen?
(voor alle duidelijkheid, wij hebben dus ISDN, de lijn komt ons huis binnen met een analoge aansluiting eraan, die gaat naar de splitter, waarna deze de lijn vertakt naar een analoog stekkertje voor naar de isdn centrale, en de andere gaat naar het modem)
Hopelijk ben ik duidelijk geweest!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
(jarig!)
Als je een ISDN lijn hebt, heb je ADSL over ISDN.

Hier hoort een alles-in-één apparaat bij met de specificatie "Annex B". Deze hebben in de regel inderdaad een RJ-45 aansluiting, terwijl het stekkertje vanuit je splitter slechts een 4 aderig stekkertje (RJ-11).

Oplossing is volgens mij gewoon even een kabeltje knippen aan de ene kant een RJ-45 heeft en aan de andere kant een RJ-11. Je kunt een tang kopen waarmee je beiden kunt knippen bij de Gamma. Losse stekkertjes hebben ze aldaar ook.

Als ik het goed zeg boeien alleen de middelste twee draadjes. Zorg er dus voor wat die aan beide zijden in gelijke volgorde geknipt zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 06-12-2005 17:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02
Die splitter kan ik dus gewoon laten zitten? Ik hoef kortom dus alleen maar aan het eind van de kabel van de splitter naar de modem een andere aansluiting te maken (rj-45)? welke kabeltjes moet ik dan waarin monteren? (kleuren in die rj-45 bedoel ik dus...?)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
(jarig!)
Die splitter kan ik dus gewoon laten zitten? Ik hoef kortom dus alleen maar aan het eind van de kabel van de splitter naar de modem een andere aansluiting te maken (rj-45)?
Precies.
welke kabeltjes moet ik dan waarin monteren? (kleuren in die rj-45 bedoel ik dus...?)
Daar had je met wat denkwerk wel achter kunnen komen, maar ik zal het voor je voorzeggen :) Het maakt niet uit welke, als je maar dezelfde aan weerszijde gebruikt !

Nogmaals: het gaat dus om de middelste twee. De rest kun je gewoon achterwege laten. Neem eens wat leuks. Oranje en Groen ofzo :) Of blauw en bruin :) Als het maar aan weerszijde dezelfde twee kleuren zijn.

Als je het RJ-11 stekkertje aan één kant laat zitten hoef je maar één kant te knippen. Dus kijk even goed door het stekkertje welke kleuren daar in het midden zitten (meestal wit en rood geloof ik). Die moet je dan ook in de RJ45 zo knippen. Let tijdens het knippen goed op dat je het stekkertje niet per ongeluk omdraait, want dan zitten wit en rood ineens precies omgekeerd :P

Je kunt ook alle 4 kleuren nemen, maar veel verschil maakt dat niet :)

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 06-12-2005 18:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE