Wij hebben thuis adsl met een usb-isdn alcatel speedtouch modem. Nu willen wij hier graag een draadloos netwerk aanleggen, aangezien wij anders telkens de hoofd-pc aan hebben moeten staan als wij via een netwerk willen internetten. Ik wil dus internet via een modemrouter, die ook nog draadloze functionaliteit moet ondersteunen. Er zijn een aantal apparaten die dit ondersteunen, zoals de Linksys WAG354G-E1 en de SMC SMC7804WBRB. Het probleem is echter het feit dat de modem die we nu hebben (zo;n alcatel speedtouch usb modem, dat groene manta achtige ding) een aansluiting heeft als voor een analoge telefoon, en ik weet niet of dit het geval is met die draadloze modemrouters. Mijn vader had al een exemplaar gekocht, maar de aansluiting voor aan de adsl lijn was een rj-45 stekker. Dit paste dus niet.
Is er een mogelijkheid dat er een modem is die dit wel heeft, of hebben ze allemaal zo'n rj-45 aansluiting?
Of zijn er splitters te koop die een rj-45 kabel ondersteunen, zodat ik alleen een netwerkkabel naar de modemrouter hoef te leggen?
(voor alle duidelijkheid, wij hebben dus ISDN, de lijn komt ons huis binnen met een analoge aansluiting eraan, die gaat naar de splitter, waarna deze de lijn vertakt naar een analoog stekkertje voor naar de isdn centrale, en de andere gaat naar het modem)
Hopelijk ben ik duidelijk geweest!
Is er een mogelijkheid dat er een modem is die dit wel heeft, of hebben ze allemaal zo'n rj-45 aansluiting?
Of zijn er splitters te koop die een rj-45 kabel ondersteunen, zodat ik alleen een netwerkkabel naar de modemrouter hoef te leggen?
(voor alle duidelijkheid, wij hebben dus ISDN, de lijn komt ons huis binnen met een analoge aansluiting eraan, die gaat naar de splitter, waarna deze de lijn vertakt naar een analoog stekkertje voor naar de isdn centrale, en de andere gaat naar het modem)
Hopelijk ben ik duidelijk geweest!