Bridge ethernet connectie

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Ik heb op dit moment 2 speedtouch modems
een Speedtouch 510 (i)
een Speedtouch 580 (i)

Wat ik eerst had is:
SIP Spoofing - een extern IP toewijzen aan een interne server, en (automatisch) dus alle poorten daarheen " geforward" (en die server werkt als router dus de rest zat op een intern ip)

Jammer genoeg heb ik dat nooit meer aan de praat gekregen na een niewe versie van de router software (en met oudere ook niet meer :S )

Om het probleem wat beter te begrijpen, mijn netwerk layout:
Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/7540/netwerklayout5zy.jpg

Wat mij dus een oplossing leek is:
Bridge ethernet connectie opzetten op modem 1, onder een raar subnet ofzo, en zonder dhcp etc, zodat de rest van de pc's niks kan

en dan op modem 2 (dus de "niewere ") de bridged ethernet connectie laten "opvangen" zodat ik daarop kan instellen dat de server het externe ip krijgt, en dus het portmap verhaal niet hoef door te lopen

ik heb al redelijk wat gegoogled enzo, maar kan niks nuttigs vinden,

Ben ik heel dom enzo bezig, of kan het makkelijker op een andere manier plz zeg het
(jammer genoeg is het nagenoeg onmogelijk om de netwerk layout veranderd te krijgen)

Verwijderd

waarvoor niet gewoon 1 modem gebruiken en het portforward verhaal doorlopen. Het werkt en verbeterd de veiligheid (naar alle waarschijnlijkheid)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ja idd gewoon portmappen dat is volgens mij een stuk handiger en het is helemaal niet moeilijk er zijn genoeg tutorails over die speedtouch dinkies te vinden

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
jah, maar het zijn dan nogal veel poorten, en ik merk dan dat mn modem en verbinding onstabiel wordt..
en veiligheid maakt niet uit, de "server" draait een firewall enzo