Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

graag advies over modding voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Graag zou ik advies willen over mijn te maken HTPC.
De afbeelding Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johonl/kj/totaal2.jpg bevat een idee hoe de kast er uit gaat zien.
Hij komt in principe plat te liggen (de bovenkant op de afbeelding wordt ook echt de bovenkant)
Het moederbord is er 1 met een S939 socket en daar moet de goedkoopste AMD in.
Er zit in principe een rooster aan de bovenkant van de kast (bovenplaat) maar die wil ik niet (echt) gebruiken omdat er iets bovenop de kast kan komen te staan, Dus die wordt dan ahw afgesloten.
Ik zat zelf te denken aan een CPU cooler die zijwaarts blaast/zuigt. En dan bijv. de warme lucht van de CPU naar de achterkant van de kast blaast (daar zitten gaten). Zuigen lijkt niet zo handig in dit geval aangezien hij dan wellicht warme lucht van de PSU (uit) weer naar binnen gaat zuigen.
Zou een 'gewone' CPU cooler die naar boven blaast/zuigt ook voldoen?

Er is dus geen sprake van opstijgende warme lucht die afgevoerd moet worden (platte kast).

Het liefst wil ik (natuurlijk) zo weinig mogelijk FANs plaatsen ivm het geluid.
De kast wordt verder waarschijnlijk wel lekker vol gepropt (2 of 3 insteek kaarten), een DVD drive en een of zelfs twee 3,5" harde schijven.
Het liefst zou ik dus geen case fans willen gebruiken maar daar ontkom ik waarschijnlijk niet aan, toch?
Of zou ik meteen naar 2 tegenoverliggende case fans moeten nemen; en dan: 1 die zuigt en 1 die blaast? Als ik maar 1 case fan gebruik waar zou dan de meest logische plek zijn, bij de PSU of juist aan de andere kant? En zou deze moeten blazen of zuigen?
Wellicht wat veel vragen, maar alles wat ik van te voren weet scheelt natuurlijk weer, en met name de keuze voor een CPU cooler heeft natuurlijk ook met de centen te maken......

Alvast dank!

Verwijderd

Als je liever geen of zo weinig mogelijk fans hebt kan je toch gewoon voor een geheel passief systeem gaan (wat dus wel degelijk mogelijk is). Het is wat duurder maar wel lekker stil. (en hoef je niet eens meer over al deze vragen na te denken :P)

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb ongeveer dezelfde kast (antec minuet 2), alleen zit de fan van mijn psu aan mijn processor. Ik doe het zo:
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/482/htpc8by.jpg
Rechts heb ik twee kleine coolertjes van 40*40 gestoken die naar binnen blazen, onderaan een grote van 70*70 die naar buiten blaast

[ Voor 15% gewijzigd door shadowrazor op 06-12-2005 18:12 ]