Wat te doen bij slechte service? (Asus/TNT)

Pagina: 1
Acties:

• Koenraadv
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07-2025
Nu, drie weken nadat de harde schijf van mijn Asus M6000NE het heeft begeven, vind ik het toch eens hoog tijd de meningen van anderen hierover te vragen.

Op 19 november kan ik van het ene moment op het andere niet meer in windows komen. Met behulp van de diagnostic tools van hitachi kom ik erachter dat de schijf beschadigde sectoren bevat, en die krijgt het tooltje niet gerepareerd. Zat wel met het probleem dat de thesis er nog op stond en ik geen recente backup had.

20 november een mail gestuurd naar Asus via hun website, op de 21ste krijg ik er een terug waar in staat dat ik mijn uitleg in het engels moet doen. Naar het nederlandse supportcenter nog wel.
Maar ok, de uitleg gedaan in het engels en teruggestuurd.

De dag nadien een mail teruggekregen met erin de raad de laptop de formateren en opnieuw installeren dmv de recovery cd's. Dit terwijl er zeer duidelijk in de mail stond dat de harde schijf zeer belangrijke data bevat die ik zeker wou houden. Dus weer mailtje terug waar ik dat nog eens vermeld).

De volgende dag krijg ik het bericht dat ik dan maar moet bellen naar de nederlandse helpdesk, maar die kom ik niet bereiken. (+31-(0)591-668190)

Wanhopig als ik was stuur ik gewoon de 2de mail (engelse uitleg) terug naar asus. Dat bleek een goeie gok te zijn: ik krijg eindelijk de telefoonnummer en het emailadres van de Belgische supportlijn! Want die had ik op het internet niet kunnen vinden. (is ook op de Asus website niet te vinden)
De data had ik er ondertussen al af gekregen (Danku Ubuntu en dit prachtige forum!)

Dus ik dacht, nu komt het wel gouw in orde, maar helaas.

Na de hele rompslomp van papieren in orde te hebben gebracht (is heel wat meer dan gewoon even bellen zoals ik hoeft te doen bij men Acer laptop) krijg ik te horen dat ik zal worden gecontacteerd door TNT, die dan het pakket zullen ophalen.

Dat gebeurt dan ook, TNT belt, en zouden 28 november de laptop komen ophalen, wat dus niet gebeurde.
De volgende dag gebeld naar TNT, en ok, vandaag komen we er zeker om krijg je dan te horen.

Niets was minder waar! 6 keer heb ik nu al naar zowel Asus als TNT mogen bellen! En nog steeds staat de laptop hier mooi ingepakt te wachten. Ik kreeg twee keer te horen dat de laptop in het systeem als opgehaald stond. Heb het kantoor in brussel aan de lijn gehad, waar ik te horen krijg dat de chauffeur al 2 keer een pakket van een "mevrouw met lang haar " heeft mogen ontvangen.
Ik heb te horen gekregen dat wanneer ze er nu achter kwamen ze me eerst gingen bellen om zeker te zijn dat ik het was, enz.. .

Ben ten einde raad nu. Ook als ik bel naar Asus krijg ik steeds te horen dat ze de klacht gaan voorleggen bij TNT, of dat ze TNT een mail hebben gestuurd.

Ben echt woedend nu! Wat zouden jullie me kunnen aanraden? Kan ik een maand extra garantie vragen voor de tijd dat ik mijn laptop niet heb kunnen gebruiken?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Waarom handel je de garantie met Asus af? De winkel waar je de laptop hebt gekocht is je aanspreekpunt. Asus is slechts extra service waar je gebruik van kunt maken. De winkel mag zelfs niet weigeren om de garantie af te handelen. Ga even langs bij de winkel, leg duidelijk je probleem uit en vraag om een oplossing.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Koenraadv
Waarom handel je de garantie met Asus af? De winkel waar je de laptop hebt gekocht is je aanspreekpunt. Asus is slechts extra service waar je gebruik van kunt maken. De winkel mag zelfs niet weigeren om de garantie af te handelen. Ga even langs bij de winkel, leg duidelijk je probleem uit en vraag om een oplossing.
Dat ben ik vergeten melden, maar de computerwinkel stuurt mij voor de garantie naar Asus.

Dacht trouwens dat het vandaag echt zou opgelost zijn, gisteren werd me door een hoger geplaatst iemand beloofd dat het pakket vandaag tussen 12 en 4 uur ging worden opgehaald. Om kwart voor 4 nog eens TNT gebeld, er wordt me verteld dat de chauffeur zeker nog gaat langskomen., om 17u terug TNT gebeld.
Weer zelfde antwoord: chauffeur is onderweg. Wat moet ik hier in hemelsnaam nog van geloven?

Edit: Trouwens, het gaat hem over het feit dat ze bij TNT gewoon een F*CK you klant- mentaliteit hebben ! En over het feit dat Asus me beloofd op de hoogte te houden en me te zullen bellen en dit nog niet heeft gedaan! Maar bedankt voor je tip, ik ga morgen zeker nog eens langs bij de computerwinkel waar ik em heb gekocht!

UPDATE: Dus om 15:45 en om 17u gebeld te hebben naar TNT, te horen heb gekregen dat de chauffeur onderweg is. Om 17:45 opnieuw TNT gebeld, ALWEER alles uitgelegd, weer doorverbonden naar iemand van dispaching, die me verteld dat hij het WEER niet begrijpt wat er is misgelopen. De chauffeur zou zogezegd gepasseerd zijn, waarom heeft hij me dan niet gebeld op men GSM zoals me was beloofd, en waarom heb ik hem dan niet gezien want stond al de hele tijd door het raam te staren. Nu is er afgesproken om het morgennamiddag nog eens te proberen, ON-GE-LOOFELIJK!!! En hij ging het persoonlijk opvolgen. Misschien dat ik er later nog eens mee zal kunnen lachen, maar nu ben ik niet echt in de stemming!

[ Voor 42% gewijzigd door Koenraadv op 06-12-2005 18:07 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Koenraadv schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:12:
[...]
Dat ben ik vergeten melden, maar de computerwinkel stuurt mij voor de garantie naar Asus.
En dan mag jij de winkel er even fijntjes op wijzen dat dat niet mag. De winkel is wettelijk VERPLICHT om de garantie afhandeling te doen. Zij mogen je erop wijzen dat je het ook direct met Asus kunt afhandelen, maar als je dat niet wilt MOET de winkel dit voor je doen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nvidiot schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:14:
[...]

En dan mag jij de winkel er even fijntjes op wijzen dat dat niet mag. De winkel is wettelijk VERPLICHT om de garantie afhandeling te doen. Zij mogen je erop wijzen dat je het ook direct met Asus kunt afhandelen, maar als je dat niet wilt MOET de winkel dit voor je doen.
Lekker eigenwijs, en je snijd jezelf er alleen maar mee in de vingers. Je kan natuurlijk iedereen gek maken bij de winkel.... en hun asus laten bellen.... en alsnog die laptop laten maken. Kost alleen maar meer tijd.... :)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Werk bij een computerbedrijf en wij konden laatst de asus supportlijn ook niet te pakken krijgen.
Moesten we naar Duitsland bellen waar je er nooit door heen kwam
Dus als je me het emailadres + telefoonnummer van de belgische support kunt geven :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dominator schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:04:
[...]

Lekker eigenwijs, en je snijd jezelf er alleen maar mee in de vingers. Je kan natuurlijk iedereen gek maken bij de winkel.... en hun asus laten bellen.... en alsnog die laptop laten maken. Kost alleen maar meer tijd.... :)
toch is officeel je aanspreekpunt altijd de winkel, en een beetje winkel handeld dat netjes voor je af, (daar betaal je toch netjes voor) kost je geen verzendkosten, geen gebel gewoon laptop bij winkel en afhandelen.
Vaak is dit nog de snelste weg ook omdat het spul sneller op locatie komt met de diensten die het bedrijf gebruikt.
Doet de winkel het niet dan is het een slechte service van de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 06-12-2005 22:41 ]

• Koenraadv
Dus als je me het emailadres + telefoonnummer van de belgische support kunt geven :)
078 15 02 31 is het telefoonnummer, het emailadres heb ik hier niet direct bij de hand, kan ik je vanavond geven.
toch is officeel je aanspreekpunt altijd de winkel, en een beetje winkel handeld dat netjes voor je af, (daar betaal je toch netjes voor) kost je geen verzendkosten, geen gebel gewoon laptop bij winkel en afhandelen.
Vaak is dit nog de snelste weg ook omdat het spul sneller op locatie komt met de diensten die het bedrijf gebruikt.
Verzendkosten zijn er niet hoor, en voorts regel ik het eigenlijk liever zelf, zonder hem naar de computerwinkel te brengen. En dat is altijd al zeer vlot verlopen.
Mijn Acer Aspire 1612 is al 4 keer opgestuurd naar Duitsland, nooit problemen mee gehad. Even Acer bellen, je krijgt een email, die kleef je op de doos, UPS komt die dezelfde of de volgende dag halen, en je hebt hem snel terug. Was dat nu ook maar waar.

• Koenraadv
Jaja, u raadt het nooit. De laptop is vandaag vertrokken, samen met meneer Abdel.
Nu nog hopen dat ik hem snel terugzie.

Ik wil trouwens nog iets kwijt. Ik vind het eigenlijk schandalig als je een bericht stuurt via asus.nl, let op de NL van NEDERLANDSE supportcenter, je toch je uitleg in het Frans of Engels moet doen. Ook ook wanneer ik TNT belde kreeg ik een halve fransman aan de lijn. En de koerrier die het pakket kwam halen, diezelfde die dus al 2 keer zogezegd mijn pakket in ontvangst had genomen, of die al 3 maal was langsgeweest, verstond géén woord nederlands! En dan moet je na alles wat er is gebeurd er maar op vertrouwen dat je je laptop ooit weerziet.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dnc1n schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:41:
[...]

Een winkel is dan ook niet een simpele dozenschuiver, anders zou je de producten voor een lagere prijs net zo goed direct bij de fabrikant kunnen kopen. De meerwaarde van een winkel (daarvoor betaal je ze ook) is juist om dit gedoe te voorkomen. Dat er winkels zijn die hun producten met een te krappe marge verkopen en hierdoor deze support niet meer kunnen leveren zou niet het probleem van de consument mogen zijn...

🌞🍃

Pagina: 1