Ik heb gehoord dat het mogelijk is om windows prof zo intestellen dat je er een server mee kan maken. Weet iemand of dit klopt en weet iemand goede links waar ik info kan vinden.
groeten
groeten
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Signature
Daarbij wel even belangrijk dat de IIS die bij XP Pro zit maar één website kan hosten en een limiet zit aan het aantal gelijktijdige connectiespasta schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:38:
Sites hosten kan met bijv. Apache of IIS, waarbij IIS al standaard in Windows XP Prof zit.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Neem aan dat XP Prof gewoon voor thuisgebruik word ingericht als server , en dat deze niet in een serverpark komt te staan.Gunner schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:40:
[...]
Daarbij wel even belangrijk dat de IIS die bij XP Pro zit maar één website kan hosten en een limiet zit aan het aantal gelijktijdige connecties
www.degroot-it.nl
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nee, natuurlijk niet. Als je op XP prof oneindig veel websites kan draaien dan zou de ECHTE server versies van Windows natuurlijk veel minder verkocht worden he?`Luuk1983 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:44:
Huh? Hoezo maar 1 website?? Omdattie geen DNS server heeft bedoel je of wat??
Dat klopt, 10 stuks als ik het goed heb. Dit houdt dus in dat je webserver 10 mensen tegelijk zal voorzien pagina's en de 11e heeft pech. Gebruik je apache of andere webserver zal je dit probleem niet hebben.en een limiet zit aan het aantal gelijktijdige connecties
[ Voor 11% gewijzigd door Pwigle op 06-12-2005 16:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
10 is inderdaad de limiet maar die limiet zit niet enkel in IIS ingebakken volgens mij maar geldt voor een netwerkconnectie met de machine. Dus als er 10 connecties zijn met de machine wordt de 11e als het goed is geweigerd.DaPoztMaster schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:50:
[...]
Dat klopt, 10 stuks als ik het goed heb. Dit houdt dus in dat je webserver 10 mensen tegelijk zal voorzien pagina's en de 11e heeft pech. Gebruik je apache of andere webserver zal je dit probleem niet hebben.
Er zijn genoeg tutorials hoe je windows 2003 server als workstation kan toepassen, pas die gewoon omgekeer toe voor zover mogelijk (bijvoorbeeld je systeembronnen de focus laten leggen op achtergrondprocessen).
Windows XP als server inzetten is natuurlijk supersmerig maar zal wel werken met wat third party progs
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
*PROEST* *KUCH* *HOEST* Kopieren *UCH UCH*....:X
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 17:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2005 17:25 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Ik weet dat het niet mag en dat het hier neit gezegd mag worden, maar voor ene normale student is het toch neit te betalen... maar goed, ik snap het...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 17:30 ]
[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2005 17:43 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq