[JAVA] .avi video in application

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Goedemiddag,

We zijn hier voor een project op school (nee geen huiswerkvraag ;) ) bezig met een java applicatie.
Dat gaat allemaal goed, maar we willen in deze applicatie een .avi video laten werken die daarin draait.

Op de site van Sun staat een standaard stukje code. Dit is voor een Applet en wij willen een video in een Applicatie laten afspelen. Het lukt niet echt om deze standaard Applet om te zetten zodat deze in de Applicatie past.

We zijn begonnen met de standaard Applet van de Sun site. Zie hier:
http://java.sun.com/produ...s/SimplePlayerApplet.java

Hier hebben we de extends Applet veranderd in extends JPanel omdat de video in een Panel komt zodat we vervolgens met onderstaande CardLayout kunnen afwisselen met het andere Panel.

We hebben ook nog een ander probleem wat te maken heeft met een CardLayout.

We willen switchen tussen video en applicatie, maar ervoor zorgen dat de applicatie nooit word afgesloten. We hebben de video nog niet werkend, maar we verwachten een Jpanel die de video bevat, en we hebben een JPanel die de applicatie bevat. Probleem is nu dat we gekozen hebben voor een card-layout, maar deze niet goed werkend krijgen met 2 verschillende panels.
(applicatie is fullscreen en het liefst de video ook),

Dus:

Vraag 1:
Weet iemand hoe we een .avi videobestand in een java applicatie kunnen runnen?

Vraag 2:
Weet iemand een efficiënte manier om van de 2 panels te wisselen, of een goede implementatie voor de card-layout manier?

Alvast bedankt.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:32
Mister I schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:51:
Vraag 1:
Weet iemand hoe we een .avi videobestand in een java applicatie kunnen runnen?
Kijk een naar JMF(Java Media Framework), wellicht kan je daarmee aan de slag.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Vraag 1: Je maakt al gebruik van JMF aan je link met voorbeeld code te zien. Misschien kan de PlayerBean het gebruik hiervan in een applicatie gemakkelijker maken. Heb zelf geen ervaring met JMF.

Vraag 2: Wat bedoel je precies met '2 panels wisselen'? Gebruik je 2 vensters (frames), eentje voor de applicatie en eentje voor de film, of staat het met 2 of meer panels in 1 frame? Beetje info nog graag. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zwippie schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:58:
Vraag 1: Je maakt al gebruik van JMF aan je link met voorbeeld code te zien. Misschien kan de PlayerBean het gebruik hiervan in een applicatie gemakkelijker maken. Heb zelf geen ervaring met JMF.

Vraag 2: Wat bedoel je precies met '2 panels wisselen'? Gebruik je 2 vensters (frames), eentje voor de applicatie en eentje voor de film, of staat het met 2 of meer panels in 1 frame? Beetje info nog graag. :)
Wat betreft vraag 1: daar is nu een teamlid mee bezig en die zal ook nog wel hier reageren. :)
Wat betreft vraag 2: Ik hoorde net van een teamlid dat al opgelost is :) Ik zal ook wel aan hem vragen of hij daarvan de oplossing hier kan neerzetten, zodat mensen in de toekomst er nog wat aan hebben :)

Verwijderd

Ja hier reageer ik dan (teamgenoot). gaat over vraag 1. Ik denk dat ik JMF niet goed geinstalleerd heb. Want hij kan javax.media.bean.playerbean.MediaPlayer; niet importen omdat deze niet kan worden gevonden.

edit: Kan dit kloppen of zie ik iets over t hoofd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 18:42 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 20:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Die class zit in jmf.jar en mediaplayer.jar, die moet je allebei toevoegen aan je classpath. De hele JARs dus.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

zwippie schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:58:

thx voor die PlayerBean tip. Het begint er nu een beetje op te lijken. Ik weet dat het filmpje geladen wordt omdat ik het geluid (irritant muziekje ;) ) hoor. Nu moet ik het beeld nog zichtbaar zien te krijgen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mister I schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:51:
Hier hebben we de extends Applet veranderd in extends JPanel omdat de video in een Panel komt zodat we vervolgens met onderstaande CardLayout kunnen afwisselen met het andere Panel.
En maak je ook nog ergens een JFrame aan waar dat JPanel in komt te liggen? Een JPanel kan je niet als basiselement voor een applicatie gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Confusion op 08-12-2005 08:34 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

(Andere Teamgenoot)
Ja we gebruiken inderdaad een frame. 2 om precies te zijn,we wisselen tussen de frames door setVisible, als er vraag naar is zal ik dat wel verder toelichten, maar ik zie daar nu het nut niet van in.

Waar wij nu hoofdzakelijk mee vast zitten is de film, de MediaPlayer is niet in een panel te krijgen. We hebben nu zoals gezegt wel al geluid, alleen geen film of knoppen, onze laatste doorbraak is een donkergrijsvlak op een lichtgrijsvak. Het donkergrijze vak is volgens ons de mediaplayer, of in iedergeval de plek die hij in zou moeten nemen. Helaas hebben wij in dit proces het geluid wel moeten inleveren, oftewel het geluid doet het niet meer.

Vage is alleen dat dezelfde code op verschillende machines verschillende resultaten leverd, bij de een kregen we het muziekje, bij de ander niets tot weinig.. (het grijze vlak).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 15:54 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 20:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Kijk eens naar getControlPanelComponent() en getVisualComponent() van MediaPlayer, daarmee moet je als het goed is de controls en het filmdeel kunnen krijgen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Het probeem met de video is nu ook opgelost. Ik heb die standaard applet van sun omgebouwd naar applicatie. Toen werkte t steeds niet en kreeg ik steeds: *UNABLE_CREATE_PLAYER*javax.media.NoPlayerException: Error instantiating Class: com.un.media.protocol.file....

Maar bleek dat ik de file verkeerd aanroep. ik had gewoon ./intro.avi
en het moest zijn:
file:///C:/...blablabla.../intro.avi
Pagina: 1