Toon posts:

[XP] NTLDR ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om van 2 partities weer gewoon 1 te maken met magic partition 8.0. Toen dit gedaan werd kreeg ik een 504 error en de computer starte opnieuw op. Toen kreeg ik het bericht NTLDR is missing. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zou de search kunnen gebruiken. Is echt al 10 miljoen keer voorbijgekomen...

Voila

En mocht je daar niks tussen kunnen vinden, dan zou je kunnen beginnen met wat meer info te plaatsen (zoals: wat zijn je specs, OS versie etc.)

@Hieronder: :D Jij bent wakker! :D Dat zou inderdaad (ook) niet voor het eerst zijn :P

[ Voor 118% gewijzigd door RobIII op 06-12-2005 15:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Floppy eruit halen :P

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Wuzzel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 16:00
http://support.microsoft....us;228004&Product=win2000

Dit is voor WIN2K.

Weet niet welk OS je hebt, misschien helpt de bovenstaande link.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rick R - begin eens even met te vertellen welke Windows het hier over gaat (die hoort in je topic titel te staan - zie hierover de Windows Operating Systems Policy) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over windows xp sp1. Ik heb de opstart diskette van de site van microsoft gemaakt maar dan krijg ik weer een foutmelding dat een dll ontbreekt.
Via dos kan ik ook niet op C: komen. En ik kan niet booten vanaf cd.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Welke dll zegt hij dat ontbreekt bij het booten van die MS bootdisk? Heb je je bootdevices in de BIOS wel goed staan, zodat de CD voor de HD wordt gecontrolleerd om van af te starten? :)

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 07-12-2005 09:25 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:20:
Het gaat over windows xp sp1. Ik heb de opstart diskette van de site van microsoft gemaakt maar dan krijg ik weer een foutmelding dat een dll ontbreekt.
Via dos kan ik ook niet op C: komen. En ik kan niet booten vanaf cd.
Misschien is je floppy corrupt? Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan je XP CD bootable te maken met nLite (ff googlen). Handig programmatje, en is zo gedaan.
the_shadow schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:25:
Welke dll zegt hij dat ontbreekt bij het booten van die MS bootdisk? Heb je je bootdevices in de BIOS wel goed staan, zodat de CD voor de HD wordt gecontrolleerd om van af te starten? :)
Hint: Check de topic title ;)

Verwijderd

Topicstarter
De dll die ontbreekt zal ik vanavond ff nakijken, zit nu niet achter die pc. De boot devices staan goed ingesteld.
De floppy was ook gewoon goed ik had ntldr, ntdetect en boot.ini er op gezet en dat starte wel op tot die fout melding van de dll.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:16:
De dll die ontbreekt zal ik vanavond ff nakijken, zit nu niet achter die pc. De boot devices staan goed ingesteld.
De floppy was ook gewoon goed ik had ntldr, ntdetect en boot.ini er op gezet en dat starte wel op tot die fout melding van de dll.
Dat zal waarschijnlijk de file HAL.dll wel geweest zijn. Die heeft Win XP ook nodig om op te starten.
Heb je ook al eens geprobeerd via de CD te booten en dan de recovery console te gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was hem volgens mij. Via de cd booten lukt niet. En als ik de setup via de floppy boot vraagt de setup om de cd van windos xp terwijl die er al in zit.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hint: NTLDR is geen dll en uit de topictitle kan ik niet halen of de bootvolgorde wel goed staat. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:02:
Ja dat was hem volgens mij. Via de cd booten lukt niet. En als ik de setup via de floppy boot vraagt de setup om de cd van windos xp terwijl die er al in zit.
De CD drive wordt nog wel goed gedetecteerd? Ik zou het als ik jou was even met een andere drive (als je die hebt liggen) proberen, want het klinkt alsof hij niet helemaal lekker meer werkt :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Het booten via cd lukt nu. Maar nu heb ik een probleem met de installatie van windows xp. Tot het voorbereiden van de installatie gaat alles goed. Als setup wil gaan installeren word er om de cd van windows xp gevraagt, maar die zit er al in. Kent iemand dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• nextware
Probeer anders eens via een bootdisk je PC op te starten en dan de inhoud van de I386 map naar je HD te kopieren en vanuit daar de setup te starten.

Als ik zo je vragen lees, begin ik toch het vermoeden te krijgen dat je CD van Win XP gaar is..

Verwijderd

Kopieer de bestanden die je mist via de recovery-console teruf naar de goede lokatie, haal deze bestanden af van een werkende WinXP versie. Gewoon de search gebruiken.
Ik heb dit ook meerdere malen gedaan.

(recovery-console via de winxp bootable cd starten, qua functionaliteit is het net dos)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook maar de cd ziet er nog gewoon goed uit. Wat is het commando om te kopieren in dos van cd naar hd?

Gab3: Ik had alles al geformateert en ben helemaal opnieuw begonnen met installeren

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:19 ]

Verwijderd

xcopy X:\i386 c:\windows\

extra parameters verkrijg je door: "xcopy /?" in te typen in dos.

X = cdrom/dvd drive

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:17:
Ja dat dacht ik ook maar de cd ziet er nog gewoon goed uit. Wat is het commando om te kopieren in dos van cd naar hd?

Gab3: Ik had alles al geformateert en ben helemaal opnieuw begonnen met installeren
Dat is uiteraard ook een goeie optie, suc6

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 17:43
Opstarten vanaf windows cd-rom naar herstel console en dan de volgende commando's uitvoeren:

bootcfg /rebuild
fixmbr
fixboot

En dan is het klaar !

Is je bak overclocked ?? Dit kan ook problemen veroorzaken bij het opstarten (vaak in HAL.dll etcetc)

Verwijderd

Topicstarter
Nee is niet overclocked. Herstel console had ik al geprobeerd, maar dat werkte niet. Heb nu alles geformateerd en begin nu opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd om de cd naar C: te kopieren, maar ik kan alleen op A: komen in dos. Bij de rest staat er invalid directory. Staat de schijf dan verkeerd ingesteld ofzo?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 10:42

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:37:
Ik heb net geprobeerd om de cd naar C: te kopieren, maar ik kan alleen op A: komen in dos. Bij de rest staat er invalid directory. Staat de schijf dan verkeerd ingesteld ofzo?
Waarschijnlijk heb je gekozen om je hdd in te delen als NTFS, deze kun je niet rechtstreeks uitlezen in dos ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is NTFS. Kan ik daar nog wat aan doen dan? want ik kan nu verder niks meer doen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 17:55
Dat ik die nu pas tegenkom 8)7. Ik altijd proberen handmatig bestanden terug te zetten en dat ging niet eens (vanaf C:\Windows access denied, logon hielp niet met standaard gebruikersnaam (zonder PW), met administrator niet geprobeerd bedenk ik net. Hoe omzeil je dit?), dus dit zet alle belangrijke bestanden om te booten terug? Of maar een paar, zoals NTLDR en nog maar een paar (bijv. niet pci.sys die bij mij corrupt was geraakt)?

@Rick R:
Je kan NTFS4dos proberen. Die bevat ook een checkdisk-utility, die mijn HDD (in bovengenoemde situatie) weer herstelde.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 08-12-2005 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik kan weer op de HDD komen. Maar nu kan ik alleen nog niet op de cd-rom komen, is daar ook zo'n programma voor?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• nextware
Wordt tijdens het opstarten van je PC de driver voor je CD-ROM lade wel geladen ?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
het probleem is onstaan na partitie wijzigingen. ntldr mag niet voorbij cylinder 1024 staan , omdat het bios hem dan niet kan vinden. dit geld ook voor de andere bestanden die nodig zijn.

pci.sys en zo, komen volgens mij pas aan bod als het opstarten al zover is dat inmiddels wel de hele schijf gelezen kan worden.

de herstelconsole en commandos om het booten weer werkend te krijgen zorgen er voor dat boot.ini weer opnieuw wordt gemaakt, met gebruik van de juiste directorys en partities ed. vervolgens worden de bestanden opnieuw naar een door het bios beriekbare plaats gekopieerd, en het mbr opnieuw geschreven. dan is alles weer leesbaar tijdens het opstarten, met de juiste opstart instellingen voor je windows installatie.

dat ej cd het niet deed ligt aan iets anders waarschijnlijk, die hoort het bios ook te kunnen lezen.
Pagina: 1