Arita DVD+R 8x brand max 4 speed

Pagina: 1
Acties:

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik heb vorige week via Opus een 100-tal DVD+R 8x schijfjes over laten komen.
Nu wil het vreemde dat ik de media maar op max 4 speed kan branden! :( 8)7
Ik heb er nu een 4-tal gebrand met 3 verschillende programma's.
Geen enkel programma komt boven de 4-speed uit.
Ook Nero's InfoTool komt tot eenzelfde conclusie.

Heeft iemand ook al eens dit soort eigenaardigheden gehad??!!

PS
Het gaat over art.nr.: AROV4700PR07 op de Opus site

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:24
Dan ondersteunt de firmware van je brander deze media-code maar tot 4x. Ik weet niet welk merk/type brander je hebt (wel zo makkelijk omdat even te melden) maar kijk eens of er een firmware upgrade is. Misschien dat je ze dan wel op 8x kan branden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Zoals Megatron zei, wat is je merk en type van je dvdfikker en wat is de mediacode van je spindle dvd's?
Die samen bepalen de maximale snelheid (wat overigens ook niet altijd klopt).
Ik heb een pioneer a08 en een spindle tdk 8 speeds, volgens dvddecrypter zou ik deze op 16 speed moeten kunnen fikken met mijn brander, ik kom echter niet hoger dan 4 speed.
Ritek G05's (ook 8 speed) gaan weer wel op 12 speed.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Welke stampercode ( dye ) en wat voor brander gebruik je!

There is no place like ::1

• rvnieuwh
Ik heb een Pioneer DVR-109 met de laatste firmware (net nog gecheckd).
Ik heb wel vaker Arita's gehad, zonder problemen ( zowel + als - ).
Je kent ze wel, de bekende blauwe cq hard roze schijfjes.
Deze gingen ook gewoon op wel 12-speed erdoorheen.

Deze die ik nu heb gekregen zijn groenig blauw met een wit soort golf of vlam erop.
Nero InfoTool: Manufacturer Id: Ritek R03
Max Read: 8x
Max Write: 4x

Schiet mij maar lek.
Heb wel een bericht achtergelaten bij Opus. Maar dat zal nog wel ff duren eer iemand daar op zal reageren.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:24
Opus doet daar dus niets aan. Deze discs kunnen of zijn gecertificeerd om op 8x te branden. Dat geeft nog geen garantie dat alle branders ze ook op 8x kunnen branden.

Dit pdf-filetje laat dus al zien dat een heleboel 16x +r media door jouw brander maar op max 12x gebrand worden. Kans dus groot dat er ook 8x media maar op 4x kan.

[ Voor 45% gewijzigd door Nilco op 06-12-2005 16:11 ]

• rvnieuwh
MEGATRON schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:04:
Opus doet daar dus niets aan. Deze discs kunnen of zijn gecertificeerd om op 8x te branden. Dat geeft nog geen garantie dat alle branders ze ook op 8x kunnen branden.

Dit pdf-filetje laat dus al zien dat een heleboel 16x +r media door jouw brander maar op max 12x gebrand worden. Kans dus groot dat er ook 8x media maar op 4x kan.
Toch zie ik achter Ritek 8x Media dat er met 8x gebrand zou moeten kunnen worden.
PS
Van Opus een standaard wachtwoord gekregen;
"06-12-2005 16:41:01 behandeld door Jasper
Dit is een firmware probleem. U kunt de laatste firmware downloaden van www.rpc1.org"

Laat ik dus al de laatste firmware erop hebben zitten. Maar ja, Opus sluit meteen het 'probleem'. Hierop antwoorden is er dus niet bij.

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb dit probleem helaas ook. Ik heb een NEC 2510A brander (8x). Ik gebruik al zolang ik deze brander heb Philips DVD+R 8x schijfjes. Een paar maanden lang heeft ie ze daadwerkelijk op 8x gebrand, maar na een tijdje op 4x. Gewoon gekeken of er nieuwe (on)officiële firmware was, maar had al de nieuwste. Erg jammer dus, maar het is niet anders :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sideshowbobbie schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:21:
Ik heb dit probleem helaas ook. Ik heb een NEC 2510A brander (8x). Ik gebruik al zolang ik deze brander heb Philips DVD+R 8x schijfjes. Een paar maanden lang heeft ie ze daadwerkelijk op 8x gebrand, maar na een tijdje op 4x. Gewoon gekeken of er nieuwe (on)officiële firmware was, maar had al de nieuwste. Erg jammer dus, maar het is niet anders :P
Is Philips misshcien over gegaan op een andere media code.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
_Dune_ schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:02:
Is Philips misshcien over gegaan op een andere media code.
Ja dat moet haast wel, alleen zou ik niet de mediacode weten van toen. Maar ik neem aan dat ik er verder niks aan kan veranderen toch?
Pagina: 1