Hoi allemaal,
Ik zit hier met een scriptje dat tekst op een plaatje rendert en dan output.
Nu roep ik deze een aantal maal achter elkaar aan om een plaatje weer te geven (in dit geval een setje buttons waar tekst op moet komen).
Wat nu het probleem is, is dat de output soms geflipt is... alsof de data corrupt is geraakt.
Meestal is het met een paar refreshes weer weg, en worden alle plaatjes goed weer gegeven.
serverspecs:
Intel Pentium 166Mhz
80MB EDO RAM
Win2K Pro
Apache 1.3.33
PHP4.4.0
bundeled GDlib 2.0.28
Freetype 2.0
MySQL 4.0.25
Zend Optimizer
en de code die ik gebruik:
Ligt het aan mijn server? te traag bijv? of misschien brak RAM oid?
of doe ik iets verkeerd in de code?
Ik zit hier met een scriptje dat tekst op een plaatje rendert en dan output.
Nu roep ik deze een aantal maal achter elkaar aan om een plaatje weer te geven (in dit geval een setje buttons waar tekst op moet komen).
Wat nu het probleem is, is dat de output soms geflipt is... alsof de data corrupt is geraakt.
Meestal is het met een paar refreshes weer weg, en worden alle plaatjes goed weer gegeven.
serverspecs:
Intel Pentium 166Mhz
80MB EDO RAM
Win2K Pro
Apache 1.3.33
PHP4.4.0
bundeled GDlib 2.0.28
Freetype 2.0
MySQL 4.0.25
Zend Optimizer
en de code die ik gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php $imgfile = "./img/btn_blank.gif"; $font = './Hyperspd.ttf'; $im = imagecreatefromgif($imgfile); $_GET['text'] = urldecode($_GET['text']); $_GET['text'] = substr ($_GET['text'], 0, 30); $fontsize = 13; $black = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $offset = 110 - ((strlen($_GET['text']) * 11) / 2); imagettftext($im, $fontsize, 0, $offset, $fontsize+10, $black, $font, $_GET['text']); header("Content-type: image/gif"); imageGIF($im); imagedestroy($im); ?> |
Ligt het aan mijn server? te traag bijv? of misschien brak RAM oid?
of doe ik iets verkeerd in de code?
edit:
owjah dit is geen productieserver ofzo hoor
gewoon een bakje wat ik over had en waar ik dingetjes op test en ontwerp
owjah dit is geen productieserver ofzo hoor
[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 08-12-2005 03:49 ]