nieuwe Radeon: 2d beeld onrustig (refreshrate?)

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 12:13

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe MSI x800xt pe ontvangen als vervanger van mijn Leadtek GF4 4200
maar het beeld is onrustig

Tijdens het browsen, het werken in Word en het bureaublad (zeg maar het 2d gedeelte) is het net alsof de refreshrate te laag staat. Hij knippert nog net niet maar het lijkt op 60 of 75 Hz terwijl ik hem heb ingesteld op 100 Hz.

Ik heb een iiyama VM pro 450 die op mijn desktop resolutie (1152x864) met gemak 120 Hz zou kunnen, maar bij de keuze voor de refreshrate gaat hij tot 100 terwijl dit eruit ziet als 60 of 75.
(Toen ik de gf4 nog geinstalleerd had, kon hij wel tot 120 -niet dat ik het gebruik, maar toch)

Ik heb de nieuwste standaard videodrivers (5.11) en ik heb beide videouitgangen geprobeerd.
(D-sub en DVI->D-sub)

Ik heb al gezocht, maar die topics behandelen alleen de refreshrate problemen bij 3d
(spellen etc.)

Zou het iets zijn dat met software is op te lossen, of zijn de 2d filters van mijn nieuwe kaart gewoon slechter dan die van mijn 3 jaar oude gf4?
(ik heb destijds wel een leadtek gekocht omdat deze goede 2d filters hadden - ten tijde vn de gf3 waren er namelijk nogal wat nvidia kaarten met slecht 2d beeld- )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Griffin

Is mythical

-heb je misschien boxen in de buurt van je monitor staan die niet magnetisch zijn afgeschermt?
-probeer eens 1024*768 op 85Hertz oid. beetje mee spelen.
-degaus.
-vorige driver versies proberen.

+ wat zijn de rest van de pc specs

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Als hij het met zijn vorige kaart niet had, dan zou het niet aan de monitor mogen liggen. kan je de kaart in een andere pc steken?

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
dank je voor je reactie

osd van mijn monitor geeft ook aan wat de refreshrate is en deze blijft hangen op 75 Hz
60 Hz instellen geeft wel 60 Hz op mijn monitor maar boven de 75 Hz wil hij niet.
vreemd toch?

mijn overige specs zijn een AMD 3200+
op een Via K8v Deluxe met 1 gig ram

Verwijderd

Heb je geformatteerd? Want als je van nVidia naar Ati (of omgekeerd) gaat is dit toch wel aan te raden. Met Powerstrip oid kan je de refreshrates ook niet aanpassen?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je hebt de vorige drivers (die voor je geforce kaart) wel verwijderd? Anders kunnen die elkaar mogelijk bijten.

Hier kon uw advertentie staan

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
de vorige drivers heb ik eerst verwijderd en daarna heb ik zelfs nog detonator destroyer gedraait (is wel een oud proggie trouwens) vervolgens heb ik de computer uitgezet, de x800 er in gehangen en na het opstarten de de Ati drivers geinstalleerd.

Ik heb de originele Ati drivers erop gezet en ik heb net de Omega variant geprobeerd.
Wat wel opvallend is, is dat hij bij het tabblad monitor netjes 100 Hz zegt, terwijl hij bij het tabblad displays 1152x864x 75 zegt? (maar daar kan ik vervolgens niets veranderen)

Als ik hem op 1600x1200 zet kan hij trouwens wel op 85 Hz.
Ik wilde liever niet Winxp opnieuw installeren (want is nogal wat werk om alles weer zo te krijgen als het was) maar dit gezeik heb ik ook geen zin in.

Verwijderd

FUBAR schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:01:
de vorige drivers heb ik eerst verwijderd en daarna heb ik zelfs nog detonator destroyer gedraait (is wel een oud proggie trouwens) vervolgens heb ik de computer uitgezet, de x800 er in gehangen en na het opstarten de de Ati drivers geinstalleerd.

Ik heb de originele Ati drivers erop gezet en ik heb net de Omega variant geprobeerd.
Wat wel opvallend is, is dat hij bij het tabblad monitor netjes 100 Hz zegt, terwijl hij bij het tabblad displays 1152x864x 75 zegt? (maar daar kan ik vervolgens niets veranderen)

Als ik hem op 1600x1200 zet kan hij trouwens wel op 85 Hz.
Ik wilde liever niet Winxp opnieuw installeren (want is nogal wat werk om alles weer zo te krijgen als het was) maar dit gezeik heb ik ook geen zin in.
Formatteren kan (of nee, IS :+) dan wel een zeer (zijn), maar in dit geval toch wel vrij onvermijdelijk denk ik. Je kan misschien evt. ook je gewenste resolutie handmatig in je registry toevoegen?
Maar als je moest overgaan tot formatteren kan je nadien misschien 'ns een Ghost nemen ofzo, kwestie van toekomstige problemen te slim af te zijn :)

Staat je kaart in device manager overigens wel goed gelist?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 17:10 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37
misschien de DDC check uitzetten?
kan soms zijn dat de monitor verkeerde waarden doorgeeft en die overrulen dan de instellingen in software

onder displays > monitor properties> "use DDC information" uitvinken

ook eens gehad met een Radeon7000, ook op een IIyama CRT. die kon makkelijk 85Hz maar bleef steken op 60Hz dankzij die DDC info :(

[ Voor 52% gewijzigd door Puppetmaster op 06-12-2005 17:30 . Reden: ff correct opgezocht op oude comp met ATi kaart :) ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
Jawel :)

het was inderdaad de DDC info. die mijn settings overrule-de
Uitgezet bij displays vervolgens bij monitor nog eens de refreshrate op 100 Hz gezet en....
hij doet het :D

Sank joe!

(scheelt toch weer een nieuwe install :P )

[ Voor 11% gewijzigd door FUBAR op 06-12-2005 17:51 ]

Pagina: 1