You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'desc='Test1' WHER
Deze error krijg ik dus als ik via PHP het volgende commando wil uitvoeren:
$new_desc is "Test1".
$new_id is de id waar MySQL het record aan moet herkennen, deze klopt ook gewoon.
Ondanks dat ik volgens mij gewoon een goeie MySQL syntax gebruik geeft ie een error!
Ook als ik er LIMIT 1 achter zet oid. krijg ik dezelfde foutmelding.
Het vreemde is, als ik dit doe met een ander veld, werkt het wel gewoon:
Daarbij geeft ie dus geen errors.
Dit komt waarschijnlijk omdat "ctr" een int(15) is. En "desc" is een varchar(75) met "latin1_swedish_ci" collatie ofzo, dit heeft phpMyAdmin aangemaakt.
Als ik dan in phpMyAdmin 'desc' verander en de query bekijk is dat deze:
Maar deze kan ik niet kopieren, omdat in 1 query alle velden kunnen veranderen, alleen de 'id' blijft hetzelfde.
Snapt iemand hier nog wat van?
Deze error krijg ik dus als ik via PHP het volgende commando wil uitvoeren:
code:
1
| mysql_query("UPDATE galleries SET desc='$new_desc' WHERE id='$new_id'"); |
$new_desc is "Test1".
$new_id is de id waar MySQL het record aan moet herkennen, deze klopt ook gewoon.
Ondanks dat ik volgens mij gewoon een goeie MySQL syntax gebruik geeft ie een error!
Ook als ik er LIMIT 1 achter zet oid. krijg ik dezelfde foutmelding.
Het vreemde is, als ik dit doe met een ander veld, werkt het wel gewoon:
code:
1
| mysql_query("UPDATE galleries SET ctr='$new_ctr' WHERE id='$new_id'"); |
Daarbij geeft ie dus geen errors.
Dit komt waarschijnlijk omdat "ctr" een int(15) is. En "desc" is een varchar(75) met "latin1_swedish_ci" collatie ofzo, dit heeft phpMyAdmin aangemaakt.
Als ik dan in phpMyAdmin 'desc' verander en de query bekijk is dat deze:
code:
1
| UPDATE `galleries` SET `desc` = 'Test1' WHERE `id` =1133790113448457000 AND CONVERT( `url` USING utf8 ) = 'http://www.test1.com/' |
Maar deze kan ik niet kopieren, omdat in 1 query alle velden kunnen veranderen, alleen de 'id' blijft hetzelfde.
Snapt iemand hier nog wat van?