Licht het niet aan het gebruik van je xml parser!!
Die "xmlload" kan je volgens mij niet zo maar gebruiken je moet even de xmlDoc.readyState checken..
heeft niets met schrijf rechten te maken !!
voorbeeldje van mij eigenhand
Is in java en ik gebruik een andere method als jij geen "MSXML2.DOMDocument" maar xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM"); maar dat kan komen omdat jij in ASP programmeerd.
had ook veel problemen met het laden van xml files, maar uit eindelijk toch uitgevonden hoe het werkt Heb uiteindelijk als test je een gehele online winkel gebouwd die client side runt ja gewoon met xml bestanden ipv een database, moet het winkel wagentje nog afprogrammeren maar deer in had ik geen zin je moet toch wat als je je verveeld

.
Heb het in java script geschreven, werkt onder IE weet niet of het goed werkte onder firefox.
Dacht dat ik daar wat problemen mee had , heeft te maken dat je dan een ander methode moet gebruiken dan xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM"); omdat dit allen voor MS softeware geld was volgens mij ook ween ander methode maar die gaf wat problemen.
Wilde nog wat meer dhtml verwerken id die winkel met actieve "ccs"
Maar ik ben weer met wat anders begonnen, ik dit ga nog wel eens afmaken , hoop ik.
Mij viel op dat er maar weinig goed tips te vinden waren via google ..
Hieronder staat een probeersel kijk of deze side wel werkt bij die mensen,
de selectie van artikelen is ook xml erg leuk geprogrameerd door mij. lol
alleen heb ik de product soort selectie nog niet goed gezet in het xml bestand
heb producten randum gekoppeld aan een product groep.
ja heb even een side geript om iets te hebben om uit te proberen was in de baby taal "php"

geschreven met een mysql database, lol heb je niet nodig voor een webwinkel. kan ook gewoon op je xs4all accountje wilde dit even laten zien aan mensen die zeiden dat je een server nodig had met een database voor een webwinkel .. n00b's
http://www.xs4all.nl/~henrim/webwinkel/
dus probeer de methode van de onderstaande code is het selectie menu aan de linker kant
je ziet dat ik meedere xml bestanden laad en deze in een array's zet en dan nog een selectie erover draait. Had ook wat problemen met het door geven van parameters naar de andere frames maar dat heb ik ook opgelost, wil alles herschrijven zonder frames maar dan gebruik maken van CSS. Is volgens mij ook veel mooier en beter, had eigenlijk geen zin om het te herschrijven .. lol
Oke het is geen ASP maar het zal ongeveer op de zelfde manier gebruikt worden denk ik.
je zie dat ik de data in lees in de "if (xmlDoc.readyState == 4) {" statment ook moet het opbouwen van je pagina wachten met het in lezen van je xml file. dat kan ook problemen op leveren maar dat heb je al ondervangen door "xmlDoc.async=false;"
hopelijk help ik of breng je op een ander idee om je probleem op te lossen
code terug te vinden op de site..
even de code er af gehaalt .
[
Voor 255% gewijzigd door
Verwijderd op 08-12-2005 09:20
]