SMC7904WBRB icm Nintendo DS / Transmission rate

Pagina: 1
Acties:

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 13:13
Ik heb onlangs een SMC7904WBRB wireless router gekocht. Hieraan heb ik twee computers aangesloten via UTP kabels. (dit omdat UTP gewoonweg sneller is dan wireless). De router heeft een ingebouwde ADSL2+ modem en ik heb dus ook een ADSL verbinding erop aangesloten van Planet Internet (KPN); ADSL-Advanced abonnement. Alles werkt hierbij goed. Internet doet 't perfect op de computers en ik ervaar geen enkel probleem.

De meeste settings heb ik default gelaten in het begin; inclusief firewall, IP adres en DHCP settings.

Ik heb toen het wireless gedeelte ingesteld. WEP ingesteld met een 64-Bit Hexadecimale key van 10 karakters. Ik heb MAC filtering ingesteld voor extra veiligheid. De wireless was ingesteld op kanaal 6 en stond op 'Mixed 11b+11g'. Alles nog steeds goed en wel. Mijn computer die ook een wireless kaart heeft kan zonder problemen hiermee praten.

En nou heb ik een Nintendo DS. Ik heb zijn MAC adres in de filter ingesteld. Ik heb de Nintendo DS eerst laten zoeken naar een access point; hij vond hem. WEP Key ingezet en dat gaat ook goed. Dan begint het eerste probleem. Bij de connection test krijgt de Nintendo DS automatisch geen IP. Als ik bij de security log van mijn router kijk; zie ik in de log verschijnen: "sending OFFER to 192.168.2.102" .. mijn router doet dus iets maar het dringt niet door tot mijn Nintendo DS.

Als oplossing heb ik toen in de router de DHCP uitgezet en alle computers een vast IP gegeven; inclusief mijn Nintendo DS. DNS en gateway heb ik ook ingesteld naar het IP van mijn router: 192.168.2.1 .. Nadat ik dit allemaal gedaan had lukte de connection ook en kan ik beginnen met spelen.

Hier komt mijn echte probleem. Na tien minuten spelen zonder problemen of lag, krijg ik ineens de melding op mijn Nintendo DS dat de connectie verbroken is (ErrCode: 84030). Als ik de error code opzoek komt het erop neer dat de website zegt dat de verbinding verbroken is en dat ik moet controlleren of mijn batterij niet leeg is; of ik wel een goed signaal heb, en dat er geen GSM's enzo in de buurt moeten liggen. Nou dat is allemaal niet zo. Internet werkt gewoon op mijn andere computer ook nog dus dat is dan niet het probleem. Daarnaast is mijn ontvangt altijd uitermate goed en zit ik maar 2 meter van de router vandaan. En mijn Nintendo DS zit verbonden aan de adapter, dus een lege batterij is 't ook niet.

En zelfs al was het een van deze gevallen dan zou ik verwachten dat 't onregelmatig optreed. Maar het is *elke* keer na ongeveer 10 minuten dat ik verbinding verlies. Alsof er een buffer langzaam volloopt oid of dat na een bepaalde tijd mijn router iets anders doet waardoor de verbinding word verbroken.

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd te fixen. Firewall uit; MAC filtering uit; WEP security uit. Andere kanalen. Niks werkte of veranderde de zaak. Het ligt ook niet aan mijn Nintendo DS want die werkt perfect met de nintendo Wi-Fi stick.

Ik heb ondertussen SMC support al een mail gestuurd en hun response tot nu toe was "Turn off the firewall" wat dus niet helpt.

Een van de dingen die Nintendo aanraad, is om als je problemen hebt, de transmission rate op 1 of 2 mbps te zetten. Helaas kan ik dit voor deze router niet configureren via de web client. Een ander ding dat Nintendo Aanraad is om "g-Nitro" of "Turbo" zaken uit te zetten. Dat heeft deze router niet.

Na veel prutsen kwam ik er ook achter dat ik via telnet verbinding kon maken met de router en dingen kon configureren. Via telnet kon ik bv wel de tx_rate configureren naar 1 of 2. Het vreemde is dat ik dat alleen niet terug zie bij de wireless verbinding op mijn computer. Die blijft gewoon op 54mbps werken. Dus misschien daarom dat SMC het uit de web client gelaten heeft; omdat het niet werkt (?)

Nou tot zover mijn lange verhaal en mijn probleem. Mijn connectie word consequent rond de 10 minuten verbroken en ik weet niet waarom.

Heeft iemand nog ideeen of dingen die ik zou kunnen proberen? Ik blijf hiernaast gewoon ook met google het internet afstruinen; heb het tweakers forum ook al doorzocht en zal proberen verder met SMC support te komen. En ik blijf gewoon zelf pielen.

Dank voor alle hulp!

_Marcade

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 13:13
Ik weet vrijwel zeker nu dat 't ligt aan 't feit dat ik niet manueel de transmission rate vast kan leggen.

Om een of andere reden hebben ze dat eruit gehaald bij de SMC 7904WBRA/WBRB en SMC 7908 routers :'(

Deze zijn dus niet geschikt voor Nintendo DS. *zucht* :'(