Onverklaarbaar probleem PC

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Ik heb een wel zo`n onverklaarbaar raar probleem met mijn zelfgebouwde nieuwe pc dat ik jullie om hulp moet vragen.

Het systeem:

Abit moederboard
intel Celeron 325
256mb
32 mb videokaartje
goedkope budget kast 350W

Situatie

Kast inelkaar gezet op mijn vriendin haar kamer, sata hd geinstalleerd, resultaat perfect werkende budget pc!!!

ikke was tevree.. nu wil ik de PC op een andere kamer zetten om rustig an te kunnen werken... zet de comp aan... hd begint te rattelen .. maar hij geeft een HD boot failure.. klote zooi dacht ik, de hdd kapot

Dus ik weer naar de kamer van mijn vriendin en d8 nou laat nog maar eens kijken.. EN PLOF daar was de perfect werkende pc weer:S alles deed het gewoon :O

geen oplossingen!!!
msch dat het aan de stroom kabel kan liggen, monitor muis of tobo.. NEE alles geprobeerd in totaal 3 kamers en hij doet het alleen in de kamer van m`n vriendin 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik kan verder niks bedenken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Ik denk zelf dat het aan de budgetkast ligt. maar dit zou dan weer niet verklaren waarom de pc het op een kamer wel doet en op de andere twee niet

ook de aarding van de stopcontacten kan worden verwaarloost. en ook dat er p.o. iets los is gegaan tijdens transport (Heb dit nl zo`n 15 keer geprobeerd :*)

Enige wat ik nu nog kan bedenken is een of andere electromagnetische straling in de twe kamers.. en omdat de kast troep is deze hier niet tegen kan.

PS: een andere zelfbouw met een asus kast werkt wel perect op beide kamers!!!!

Status: :( wie kan me helpen

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

(jarig!)
Offtopic: Was één topic niet genoeg?

Waarom? Omdat het kan!!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Nee omdat ik zoveel andere dingen naderhand heb geprobeerd en d8, maak een duidelijke inleiding ook alle replies zijn n meer vt.

Verwijderd

als de kast voor het grootste gedeelte van metaal is mag je straling ook uitsluiten, veel straling kruipt niet door kleine gaatjes.
let er wel op dat de (verwijderbare) zijplaten goed contact maken met het rest van de frame van de kast, zitten meestal van deie kleine extra plaatjes voor in de kast waar je je vingers zo lekker aan los kunt halen.

maar uhm.... hoezo sluit jij aarding uit?
pak eens een lekker lang verlengsnoer (geaard) met stekkerdoos, zet hem neer in de kamer waar hij het nooit doet, en haal de stroom (ik weet het, spanning B) ) uit de kamer waar hij het wel doet.
succes

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 14:51 . Reden: typo's ]

• ThatsHollywood
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:49:
als de kast voor het grootste gedeelte van metaal is mag je straling ook uitsluiten, veel straling kruipt niet door kleine gaatjes.
let er wel op dat de (verwijderbare) zijplaten goed contact maken met het rest van de frame van de kast, zitten meestal van deie kleine extra plaatjes voor in de kast waar je je vingers zo lekker aan los kunt halen.

maar uhm.... hoezo sluit jij aarding uit?
pak eens een lekker lang verlengsnoer (geaard) met stekkerdoos, zet hem neer in de kamer waar hij het nooit doet, en haal de stroom (ik weet het spanning B) ) uit de kamer waar hij het wel doet.
succes
Dank je wel kroesse.. het laatste wat jij voorsteld heb ik geprobeerd helaas werkt dit dus ook niet:S:S:S dit is dus het rare van het probleem!!!!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

ThatsHollywood schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:52:
[...]

Dank je wel kroesse.. het laatste wat jij voorsteld heb ik geprobeerd helaas werkt dit dus ook niet:S:S:S dit is dus het rare van het probleem!!!!
heb je alle stekkers nagelopen? (voor kromme pinnetjes e.d. en stekkers @ je mobo)
neem je alleen de kast mee naar de andere kamer of ook de monitor/toetesenbord/muis e.d.

met andere woorden:
gebruik je in alle kamers met exact dezelfde aparatuur exact dezelfde opstelling als in de kamer van je vriendin??

[ Voor 5% gewijzigd door Tuumke op 06-12-2005 15:03 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
ThatsHollywood schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:42:
[...]

Nee omdat ik zoveel andere dingen naderhand heb geprobeerd en d8, maak een duidelijke inleiding ook alle replies zijn n meer vt.
En zo krijg je dus straks weer dezelfde tips }:O

• ThatsHollywood
  • Niet online
Tuumke schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:59:
[...]

heb je alle stekkers nagelopen? (voor kromme pinnetjes e.d. en stekkers @ je mobo)
neem je alleen de kast mee naar de andere kamer of ook de monitor/toetesenbord/muis e.d.

met andere woorden:
gebruik je in alle kamers met exact dezelfde aparatuur exact dezelfde opstelling als in de kamer van je vriendin??
ik gebruik in alle kamers met exact dezelfde aparatuur exact dezelfde opstelling als in de kamer van mijn vriendin 8)7 8)7
8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic is inderdaad genoeg. Los daarvan geef je gewoon geen volledige specs in je topicstart (WELK Abit moederbord :? Welke SATA controller daarop gebruik je :? ) bovendien is totaal niet duidelijk waarom aarding verwaarloosd kan worden (als de PC op beide kamers WEL geaard is aangesloten is dat terecht, als ze beide NIET geaard zijn is het onterecht, dan maakt het namelijk uit welke kant de fase op staat...).

Kortom, zet even de zaakjes voor jezelf wat beter op een rij (minder woorden, meer exacte specs) en ga gewoon verder in je eerdere topic. Is het een bende? Dan kun je in ieder geval je topicstart daar editen. Blijkt je topic op de verkeerde plek te staan? Dan kun je dmv topicreport een mod vragen daar wat aan te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.