Toon posts:

Netwerk hardeschijf vraagjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle,

Ik heb al verschillende topics gevonden over netwerkhardeschijfen ect. maar niet precies wat ik bedoel.

Wij hebben momenteen een thuisnetwerk met 3 pc`s.
Nu willen wij er een netwerkharde schijf bij pluggen.
dit is opzich mogenlijk.

1e. Draait deze schijf zonder dat er een pc aan hoeft te staan. (stand alone)
2e. Is het mogelijk dat er ook mensen van buiten het netwerk op de harde schijf kunnen komen zonder dat er een pc aanstaan in het netwerk.
3e Is dit dan te beveiligen door middel van een pasword.

Groetjes,

Willy

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat meer info is wel prettig hoor....
Maakt het vaak wat makkelijker :)

De schijf is beveiligd en niet van buitenaf te bereiken tenzij je je hele netwerk op geen enkele manier beveiligd.

[ Voor 59% gewijzigd door Kawaii op 06-12-2005 14:24 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:21:
Hoi alle,

Ik heb al verschillende topics gevonden over netwerkhardeschijfen ect. maar niet precies wat ik bedoel.

Wij hebben momenteen een thuisnetwerk met 3 pc`s.
Nu willen wij er een netwerkharde schijf bij pluggen.
dit is opzich mogenlijk.

1e. Draait deze schijf zonder dat er een pc aan hoeft te staan. (stand alone)
Ja
2e. Is het mogelijk dat er ook mensen van buiten het netwerk op de harde schijf kunnen komen zonder dat er een pc aanstaan in het netwerk.
Als je een onbeveiligd draadloos netwerk hebt, en je netwerkschijf niet fatsoenlijk beveiligd: ja. Gewoon goed beveiligen dus.
3e Is dit dan te beveiligen door middel van een pasword.
Ja
Groetjes,

Willy
En dit had je allemaal zelf ook wel kunnen vinden.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Uiteraard moet je een draadloos netwerk altijd beveiligen, zodat niemand er op kan zonder dat je dat wilt. Los daarvan kan de netwerkschijf zelf ook nog beveiligd zijn. Dit verschilt per merk of model.

Ik heb een netwerkschijf van Iomega, die werkt zonder wachtwoord of aanmelding, dus als iemand toegang tot je netwerk heeft, kan hij erop doen wat hij wil.
Ik heb er ook een van LaCie, die pas werkt na aanmelding met een wachtwoord. Zelfs als je netwerk gekraakt wordt, zit er dan dus nog een extra beveiliging op. (Off-topic: Dit geldt vreemd genoeg ook als je hem direct via USB op een pc aansluit, zie een andere thread hier.)

Het ligt dus aan de schijf die je neemt.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Ik denk niet dat de TS daarom een draadloos netwerk bedoelde. Sommigen zijn ook toegankelijk via ftp (dus over het internet) en daarop kan je ook wel gebruikersaccounts voor gebruiken.