Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Onlangs heb ik bij een Medion (ALDI PC) de HDD vervangen.
Aangezien de orriginele HDD was voorzien van een Backup (E:\Retten.exe) heb ik de nieuwe HDD met Partition Magic geformateerd en ingedeeld in 3 partities (Kopie van de oude indeling). Wanneer ik echter de Backup draai krijg ik de volgende melding bij het opstarten: "fout tijdens laden besturingssysteem".
Vervolgens heb ik de HDD wederom geformateerd d.m.v. een bootable WinXP cd. Na het formateren van de hele HDD en aanmaken van een nieuwe partitie krijg ik na het uitvoeren van de installatie de zelfde melding.
Commando's als "FIXMBR" en "FDISK /MBR" hebben geen enkel effect.
Wanneer ik d.m.v. PM de 1e 0,5mb als ongepartitioneerd instel, en vervolgens een 20gb NTFS/FAT32 partitie toevoeg (C:) weigert Windows XP zich op de 20gb partitie te installeren. Als ik dan echter tijdens de installatie een D: partitie toevoeg lukt het wel om te installeren. Ook start Windows uiteindelijk succesvol op.
Ik kan dus concluderen dat de ongepartitioneerde ruimte van 0,5 MB essentieel is voor het opstarten van WinXP (MBR?). Mijn uiteindelijke doel is echter om de Backup (RETTEN.EXE) terug te zetten.
Mijn huidige plan is het volgende:
-0,5 mb ongepartioneerde ruimte aan begin van HD instellen
-C partitie aanmaken d.m.v. PM
-Tijdens de WinXP installatie een D partitie aanmaken en XP hierop installeren.
-C partitie verwijderen en D moven en renamen naar C
-Vervolgens de Backup terugzetten van E naar C
Heeft iemand mischien ervaring met dit euvel ? Suggesties zijn meer dan welkom.
Met vriendelijke groet,
~nargaroth.
Ik zit met het volgende probleem:
Onlangs heb ik bij een Medion (ALDI PC) de HDD vervangen.
Aangezien de orriginele HDD was voorzien van een Backup (E:\Retten.exe) heb ik de nieuwe HDD met Partition Magic geformateerd en ingedeeld in 3 partities (Kopie van de oude indeling). Wanneer ik echter de Backup draai krijg ik de volgende melding bij het opstarten: "fout tijdens laden besturingssysteem".
Vervolgens heb ik de HDD wederom geformateerd d.m.v. een bootable WinXP cd. Na het formateren van de hele HDD en aanmaken van een nieuwe partitie krijg ik na het uitvoeren van de installatie de zelfde melding.
Commando's als "FIXMBR" en "FDISK /MBR" hebben geen enkel effect.
Wanneer ik d.m.v. PM de 1e 0,5mb als ongepartitioneerd instel, en vervolgens een 20gb NTFS/FAT32 partitie toevoeg (C:) weigert Windows XP zich op de 20gb partitie te installeren. Als ik dan echter tijdens de installatie een D: partitie toevoeg lukt het wel om te installeren. Ook start Windows uiteindelijk succesvol op.
Ik kan dus concluderen dat de ongepartitioneerde ruimte van 0,5 MB essentieel is voor het opstarten van WinXP (MBR?). Mijn uiteindelijke doel is echter om de Backup (RETTEN.EXE) terug te zetten.
Mijn huidige plan is het volgende:
-0,5 mb ongepartioneerde ruimte aan begin van HD instellen
-C partitie aanmaken d.m.v. PM
-Tijdens de WinXP installatie een D partitie aanmaken en XP hierop installeren.
-C partitie verwijderen en D moven en renamen naar C
-Vervolgens de Backup terugzetten van E naar C
Heeft iemand mischien ervaring met dit euvel ? Suggesties zijn meer dan welkom.
Met vriendelijke groet,
~nargaroth.