Winrar van rar naar img en dan bestanden niet uit te pakken

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127947

Topicstarter
Hallo wie helpt mij. Ik heb rar bestanden gedownload (rar t/m rar90) als ik die rar file dubbelklik,
krijg ik een img file in winrar, die ik vervolgens in een file op me pc wil zetten.
Winrar geeft dan de foutmelding: Bestanden niet uit te pakken.

Wie weet wat dit betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb je het hier over een DVD (van ongeveer 4gb)? je zou eens kunnen kijken of de schijf waar naar de de img uitpakt, als fat32 is gepartitioneerd. als dit fat32 is, kun je het bestand niet uitpakken, simpelweg omdat fat32 niet zo'n groot bestand aan kan. je zult in dat geval NTFS moeten nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-12-2005 13:37 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04

odan

The dark side is within all!

weet je zeker dat alle rars 100% zijn? en dat je alle benodigde rars hebt?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 02:27

Majapro

Deventer

voor het uitpakken een vinkje zetten bij "beschadigde bestanden behouden"

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is het niet volgens mij. Ik dubbelklik op het rar bestand, vervolgens start winrar op.
En dan zie ik in winrar een img bestand. Nu wil ik dit IMG bestand uitpakken op de c schijf.
En krijg dan de melding bestanden niet uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 14:18
Heb je ook nog een los sfv bestand?
Daarmee kan je controleren of je bestanden controleren of ze neit beschadigd zijn.
Dat meot gebeuren met een par programma (zoals quickpar).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Je moet de associatie van Winrar met IMG verwijderen, en de IMG zelf ergens neerzetten en die dan branden op CD met bijvoorbeeld Nero, of mounten met bijvoorbeeld Daemon Tools.

Omdat die associatie er nog is, denkt winRAR dat die IMG ook weer een soort van archive is (wat het op zich ook wel is), maar je kan dat niet zomaar uitpakken. Je moet het dus branden of mounten.

[ Voor 37% gewijzigd door OnTracK op 06-12-2005 13:48 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Anoniem: 127947 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:40:
Nee dat is het niet volgens mij. Ik dubbelklik op het rar bestand, vervolgens start winrar op.
En dan zie ik in winrar een img bestand. Nu wil ik dit IMG bestand uitpakken op de c schijf.
En krijg dan de melding bestanden niet uit te pakken.
Dubbelklik je op deze file in WinRAR? Of kies je echt voor Extract To..? Verder kan je natuurlijk ook je archive testen op errors.

Heb je overigens je schijf geformatteerd als NTFS of FAT32? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kan je die associatie met img weghalen?

Als ik op het IMG bestand dubbelklik en of uitpakken in.. krijg ik telkens een error
bestanden niet uit te pakken.

Ik word gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Je moet het ook niet uitpakken
Pak de rar's 1-90 en pak de inhoud daarvaan uit naar een map. Er staat nu dus in IMG bestand in een map (maar niet nog eens dit IMG bestand proberen uit te pakken). Als dit al niet lukt zijn je rars corrupt. (maar aan de post hierboven lijkt het dat dit al wel gelukt is)

download Daemon Tools, en installeer dit. Er verschijnt na de reboot een icoontje in je taskbar (rechtsonder), maak een virtuele schijf aan (wijst zichzelf, als hij niet al automatisch is gemaakt).

Nu ga je met daemon tools (rechtermuisknop op icoontje) naar Virtual CD/DVD -> Device 0 -> mount image. En selecteer je je IMG bestand

Als het goed is staat onder Deze Computer nu een extra CD-ROM met "daarin" je gedownloadde spul.

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 06-12-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115558

al gepost in je "andere" topic.........

1. De padnaam is te lang >> Probeer het vanuit c\:temp
2. Je windows (c:) partitie heeft te weinig ruimte over in de temp map, Winrar pakt dit soort bestanden eerst uit naar je temp map (C:\docu..settings\gebruiker\local settings\temp) >> Download crapcleaner en controlleer je schijfruimte
3. Het bestand is beschadigd (CRC) >> Dit zal het wel niet zijn want dat zou Winrar gewoon melden.
4. Winrar is outdated >> www.rarlab.com

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115558 op 06-12-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Hij geeft aan dat het óók gebeurt als hij kiest voor uitpakken in, dus dan denk ik toch echt dat het aan het filesystem ligt. Dus check even, zoals pasta al postte, of je de partitie waarnaar je probeert te extracten NTFS of FAT32 is.

edit:
Hierboven ook een paar goede tips

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 06-12-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Maar hij geeft telkens niet aan wanneer dat gebeurd, ik heb het vermoeden dat hij telkens probeert het IMG bestand uit te pakken, omdat dat toevallig ook geassocieerd is met winRAR. Hij ziet het icoontje en denkt; "hé, dit kan ik nog meer uitpakken" (bovendien, door die associatie verschijnt ook het context menu van winRAR als je met de rechtermuisknop erop klikt, waardoor je automatisch kan kiezen voor "uitpakken in", ookal werkt dit niet.

Als de TS nu eens duidelijk aangeeft bij welk bestand het misgaat, bij de originele rar'tjes, of het IMG bestand. wat zijn filesystem is, de preciese foutmelding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ts heeft er geen zin meer in; zal dalijk nog een nieuw topic gaan openen, of snapt er niks meer van. :*)

FAT32 of NTFS TS?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ontrack heeft gelijk.
Ik zie het image bestand in Winrar, vervolgens ben ik die gaan uitpakken in
c:filename. Maar wat moet ik dan wel volgens jouw doen.

Alle bestanden zijn 100 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115558

Anoniem: 127947 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:45:
Ontrack heeft gelijk.
Ik zie het image bestand in Winrar, vervolgens ben ik die gaan uitpakken in
c:filename. Maar wat moet ik dan wel volgens jouw doen.

Alle bestanden zijn 100 %.
Sleep het bestand vanuit winrar naar een windows map, klikken en inhouden > slepen > los laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist dat doe ik. Ik sleep het bestand in een windows map en dan krijg ik van winrar
de foutmelding:
! C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\Skeleton Key\sk-supreme.rar: Geen bestanden uit te pakken

Vaag he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist dat doe ik. Ik sleep het bestand in een windows map en dan krijg ik van winrar
de foutmelding:
! C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\Skeleton Key\sk-supreme.rar: Geen bestanden uit te pakken

Vaag he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand dit al eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:41

TheBorg

Resistance is futile.

Installeer de Engelse versie eens, want met "Geen bestanden uit te pakken" kan ik persoonlijk niet zoveel. Misschien is de Engelse foutmelding minder cryptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet binnen 24 uur je topic onder de aandacht "schoppen" ajb. Wees niet zo ongeduldig, er zijn meer mensen op dit forum met vragen.

Los daarvan zijn er diverse tips en vragen om informatie waar je helemaal niets mee lijkt te doen. Kijk daar dan eerst eens naar i.p.v. passief staan wachten :+

- NTFS of FAT32?
- hoe weet je zeker dat je files goed zijn (heb je het zelf ingepakt? Ik weet 100% zeker van niet :+ ) par2?
- schijfruimte genoeg (ook in tempdirs)?

En wat doe je nu precies? RMB op de .rar en dan Extract to? Staan er wel files in als je dubbelklikt? Hoeveel en hoe groot?

Hoe dan ook vindt ik eigenlijk dat je gewoon naar de fabriek moet teruggaan we niet aan eerste hulp bij brakke warez doen: zorg eerst dat je het van een te vertrouwen bron haalt. Nu vermoedt ik half dat er gewoon iemand een grapje met je uithaalt door een dummy bestand te uploaden ;)

Maar goed, ik ben nieuwsgierig dus toon even wat initiatief en we kunnen meedenken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1