Ik heb een lego mindstorms setje met een RCX Tower die op de comport moet worden aangesloten. Ik wil m op mn laptop aansluiten en heb een USB to COM kabeltje van Sweex. Alleen kan de Mindstormssoftware de RCX tower neit detecteren. Op de site staat ook dat USB 2 Com standaard neit door mindstorms wordt ondersteund. Is er iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen? Of weet iemand toevallig of er toch een workaround is?
Schop! 
Ik heb sinds kort ook een laptop, zonder compoorten, maar wil daar wel lego mindstorms RCX blok mee proggen. Omdat je geen contact adres hebt staan, maar ff zo:
Heb je dit nog werkend weten te krijgen? Of zijn er andere mensen die het werkend hebben weten te krijgen? Maakt het dan nog uit wat voor USB naar serieel converter je gebruikt?
De IR poort van de laptop is helaas niet te gebruiken omdat die op een compleet andere frequentie werkt dan de RCX...
Ik heb sinds kort ook een laptop, zonder compoorten, maar wil daar wel lego mindstorms RCX blok mee proggen. Omdat je geen contact adres hebt staan, maar ff zo:
Heb je dit nog werkend weten te krijgen? Of zijn er andere mensen die het werkend hebben weten te krijgen? Maakt het dan nog uit wat voor USB naar serieel converter je gebruikt?
De IR poort van de laptop is helaas niet te gebruiken omdat die op een compleet andere frequentie werkt dan de RCX...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Die USB->COM kabel die emuleert toch gewoon een seriele poort? Kan je die seriele poort dan niet gewoon gebruiken om te babbelen met de mindstorms?
Kan het zijn dat Mindstorms alleen maar COM1 t/m COM4 ondersteunt? Dat zou je je USB2COM eens naar die regionen moeten forseren.
Probeer eens middels de VID/PID van het USB ding te achterhalen welke fabrikant er echt achter zit; mijn goedkope HP-USB2COM-ding heb ik zo ook kunnen uitvoeren met nieuwere drivers met betere functionaliteit.
En ik heb toch behoorlijk exotische RS232 hardware op die manier werkend gekregen, zonder een centje pijn...
Probeer eens middels de VID/PID van het USB ding te achterhalen welke fabrikant er echt achter zit; mijn goedkope HP-USB2COM-ding heb ik zo ook kunnen uitvoeren met nieuwere drivers met betere functionaliteit.
En ik heb toch behoorlijk exotische RS232 hardware op die manier werkend gekregen, zonder een centje pijn...
Bij de oudere versies van Mindstorms (1.0 en 1.5) werd een seriele IR zender/ontvanger megeleverd, en het bijbehorende programma snapt voor zover ik weet idd alleen maar com 1 tot en met 4.Nexxennium schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:03:
Kan het zijn dat Mindstorms alleen maar COM1 t/m COM4 ondersteunt? Dat zou je je USB2COM eens naar die regionen moeten forseren.
Bij Mindstorms 2.0 zit een USB IR ding, dus dat programma snapt USB zowieso.
Maar op de Mindstorms website staat in de FAQ dat het niet mogelijk is een com>usb converter te gebruiken voor de seriele IR toren.. Sommige mensen is het echter toch gelukt
edit
hoe wordt je hardware trouwens herkend met zo'n converter? als usb of als com spul? Ik neem toch niet aan dat com spul ineens plug en play wordt?
[ Voor 11% gewijzigd door Scatman_II op 30-03-2006 15:23 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint