Toon posts:

[XP Pro] Na reboot taakbalk, geluid etc allemaal weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc liep een beetje traag. Dus zoals gewoonlijk ging ik ff rebooten, dat helpt altijd.

Maar dit keer gebeurde er iets vreemds, na dat ik mijn wachtwoord in het inlogschermpje had gevoerd. Duurde het echt heel lang (meer dan minuut) voordat het in windows kwam.

Eenmaal in windows merkte ik dat het geluid niet meer deed. Het geluid icoontje is rechtsonder ook niet meer te zien, evenals vele andere programmas! Enigste die er nu nog is is Kaspersky Anti virus en MSN en Deamontools. Ati, geluid, netwerk etc zijn allemaal verdwenen :S

Ook mijn Quick launch is verdwenen, maar die kon ik weer terughalen door rechtermuisknop taakbalk en snelstarten weergeven. Maar nu zijn alle icoontjes naast elkaar weergeven en ik kan dat niet veranderen (normaal uitklap menu). Tevens worden niks meer in taakbalk weergeven. Internet Explorer en MSN schermpjes moet ik nu met ALT-TAB wisselen :S.

Allemaal zeer vreemd!!

Iemand hier ervaring mee??

Ik heb nu IE explorer opnieuw geinstalleerd volgens de FAQ, maar dat helpt ook niet :( En ik heb echt geen zin om alles te herinstalleren...zucht..

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Kun je mbv System Restore ook niet terugkomen naar een periode voordat het probleem zich voordeed ? Zelf heb ik ook het vermoeden dat er een timeout op de één of andere service optreedt.

Probeer je eventlogs eens te bekijken (app en syslog). Indien je niet weet hoe deze te bereiken, kun je er komen via start -> uitvoeren -> eventvwr.msc (ENTER). Hier kun je al je eventlogs bekijken.

Laat maar weten of daar iets vreemds in staat !

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:51:
Kun je mbv System Restore ook niet terugkomen naar een periode voordat het probleem zich voordeed ? Zelf heb ik ook het vermoeden dat er een timeout op de één of andere service optreedt.

Probeer je eventlogs eens te bekijken (app en syslog). Indien je niet weet hoe deze te bereiken, kun je er komen via start -> uitvoeren -> eventvwr.msc (ENTER). Hier kun je al je eventlogs bekijken.

Laat maar weten of daar iets vreemds in staat !
System restore had ik uitgezet, dus heb helemaal geen backups :(
Probleem ligt volgens mij in de services, want ik dan de service menu alleen in standaard openen. Bij uitgebreid zie ik een blauw vlak. Alles stond ook uit. En aan zetten kon niet. Ook kreeg ik regelmatig RPC foutmeldingen. Heb van alles geprobeerd, programmas verwijderen etc. Maar niks hielp.

Heb daarom maar opnieuw windows opgezet en alles is weer ok...zucht...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:55:
[...]

Ook kreeg ik regelmatig RPC foutmeldingen. Heb van alles geprobeerd, programmas verwijderen etc. Maar niks hielp.

Heb daarom maar opnieuw windows opgezet en alles is weer ok...zucht...
Toch wellicht dan maar eens naar antivirus / spyware oplossingen kijken :P
Maar Windows helemaal opnieuw installeren is inderdaad ook een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:40:
[...]

Toch wellicht dan maar eens naar antivirus / spyware oplossingen kijken :P
Maar Windows helemaal opnieuw installeren is inderdaad ook een oplossing.
Dat had ik ook al geprobeerd. Had Ad-Aware SE Professional al een full system scan laten doen. En kaspersky anti virus full system scan. Allebei niks gevonden :S

Ik vind het allemaal zeer vreemd, voor het eerst dat ik dit meemaak.