[OCE CS11X 700C] Windows 2003 Driver

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31
Ik ben op zoek naar een driver die onder Windows 2003 Server goed werkt voor een OCE CS110 700C. De driver die op de OCE Site te vinden is is alleen maar een Windows 2000 versie . . .

De reden waarom ik een nieuwere driver zoek is dat ik een klant heb waar deze printer/copier staat. Deze heeft tot een half jaar geleden goed gewerkt op een oude Windows 2000 Server. Op enig moment is dit fout gegaan. We hebben toen een tijdelijke Windows 2003 Server geplaatst en toen werkte alles weer (dus met de Windows 2000 driver). Nu komt het probleem weer terug.

Het probleem is dat de Clients niet kunnen afdrukken en dat applicaties vastlopen als men wil gaan afdrukken. Het maakt niet uit naar welke printer men dan wil afdrukken. 99 van de 100 keer wil men niet eens afdrukken naar deze OCE printer maar naar een simpele HP 4050 bijvoorbeeld.
Wat ik inmiddels al wel weet is dat Windows bij een print opdracht eerst alle printers af gaat om te kijken of de status nog wel in orde is. De OCE 700 staat (helaas) ook in dat lijstje en die wil dan ineens niet reageren. De PrinterSpooler van Windows (2000 of XP) loopt dan vast. Alleen vanaf de Server (of een beheer werkplek) kan ik dan de PrinterSpooler Service op de betreffende PC stoppen en weer starten zodat de PC weer verder gaat. Een andere oplossing is de PC opnieuw opstarten, met mogelijk data verlies tot gevolg.

Ik heb inmiddels OCE gebeld maar die hebben nog niets contreets laten weten.

Als er geen Windows 2003 driver is dan denk ik dat ik ga adviseren om de printer/copier te vervangen. Hij is al dik vier jaar oud, maar werkt (los van dit probleem) verder als een trein.

Any help would be nice ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. dit heeft weinig met PNS te maken.
Als de leverancier al geen driver heeft ....

Move PNS > SA

Tijd voor een nieuwe sig..

• DJ
Nee dat snap ik . . . (duh) . . . maar als er hier 'collega's' zijn die met hetzelfde bijltje gehakt hebben en mij hierin kunnen helpen dan graag! Google zwijgt ook in alle talen . . .

Maar goed, ik wacht wel af . . .

Verwijderd

En hoe weet je dan zo zeker dat het aan die printer ligt? komt het alleen voor bij Pcs die die printer hebben toegevoegd gekregen uit de AD, of heb je geen AD of spreek je de printer direct aan via TCP/IP vanaf de clients of doe je iets anders? Draai je virusscanners? Norton, McAfee of iets anders? Firewalls op de server of client aan laten staan toevallig? Wellicht een iets te effectief QoS beleid op je switches? Heb je Hp printers in je netwerk, en veroorzaken díé dit niet? Met name de HP4050 driver heeft nog wel eens de irritante neiging de windows spooler service om zeep te helpen i.c.m. bepaalde virusscanners.

Oftewel, vul een post met gegevens zodat mensen kunnen meedenken?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 13:53 ]

• DJ
Sorry voor de hiaten . . . maar goed, hier de extra info.

Het zijn AD printers en iedereen krijgt ze middels AD toegewezen. Op alle Servers draait Trend Micro Server Protect 5.58 en op de PC's Trend Micro OfficeScan 7.0.

Geen QoS op de Switches (Cisco 3750 Core en 2950 Access Switches).

De HP printers zitten met een mix aan netwerk apparatuur in het netwerk:
- iNTEL Netports;
- HP Jetdirect (intern en extern);

Geen FireWall's op de PC's en/of Servers (middels GPO uitgeschakelt).

Alle gebruikers hebben ALLE printers . . . dat willen ze zo graag . . .