Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:59
Ik heb een HP IPAQ hx4700 aangeschaft. Mooi apparaat, maar tot nu toe doet ie nog niet waarvoor ik em aangeschaft heb.
Op de IPAQ staat Windows Mobile 2003 Second Edition geinstalleerd en om deze te laten communiceren met de laptop staat er Microsoft ActiveSync (v3.8) op de laptop. En dat is waar het mis gaat. Alles is geinstalleerd en op het moment dat ik mijn IPAQ in de cradle zet dan verbind hij met mijn laptop, tot dan toe is alles OK. Maar als ik daarna wat wil verkennen op mijn PDA dan geeft verkenner de melding 'kritieke communicatieservices zijn niet gestart' en kan ik dus niets. Ook het synchroniseren met Outlook o.i.d. werkt niet.

Ik had hier al wat gezocht en de meest voorkomende oplossing is het uitschakelen van de Firewall. Dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

Daarna naar HP gebeld met dit probleem, en zij dachten in eerste instantie dat het aan mijn Sophos anti-virus lag, Maar alles verder geprobeerd en geen resultaat.

Ik heb om te checken de PDA ook nog gekoppeld aan mijn oude laptop. Geen enkel probleem! Ik heb overigens ook mijn oude pda aangesloten gehad (HP IPAQ 3970). Exact hetzelfde. Het ligt dus duidelijk aan een instelling in mijn laptop, maar ik kan dus nergens vinden welke instelling.

Wie heeft een nieuw inzicht?

[ Voor 5% gewijzigd door strikkert op 06-12-2005 19:49 ]

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 20:47
Heb je gechekt of "Windows Firewall" het niet blokkeert?

• strikkert
jazeker!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Hoe heb je geinstallleerd.
Eerst de hardware aangesloten en daarna de software of andersom?
De-installeer eens Activesync daarna de cradle loskoppelen.
Computer opnieuw opstarten. (Altijd goed:))
Daarna activesync weerinstalleren en pas al het er om vraagd de cradle samen met de ipaq aansluiten.
Het kan ook zijn dat de poort die activesync gebruikt wordt gebruikt door een ander apperaat.
Succes

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• strikkert
Ik heb activeSync inmiddels al wel 20 keer er af proberen te halen en erop zetten. Ik heb het overigens vanaf het eerst moment wel op de goede manier gedaan. Dus eerst installeren, daarna pas aansluiten.

Met de HP-helpdesk zijn we ook alle poorten langs gegaan die met het apparaat zouden moeten communiceren.

Ook een 'leen-pda' doet het niet op mijn nieuwe laptop, maar wel op mijn oude laptop.

Het is dus overduidelijk een instelling die ergens gemaakt is op mijn laptop, maar ik heb geen idee welke

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Heb je miosschien een firewall aanstaan die in de weg zit.
Zet hem dan eens uit (de firewall) en kijk of activesync dan connect.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Installeer eens de ms activsync 4.1 -> http://www.pocketpc.com
Pagina: 1