[2003][AD] Logout script vraagje

Pagina: 1
Acties:

• hebikniet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 11:39
Ik wil een logout script maken waarmee de tijdelijke bestanden verwijderd worden als de gebruiker uitlogt. Dit scheelt namelijk al gauw 2 GB. Nu weet ik dat je met behulp van een policy een script kan laten draaien tijdens het uitloggen. Weet iemand hoe je als N00B zo’n script kan maken? Het moet volgens mij een vbs script zijn. Klopt dit? Wie o Wie kan mij helpen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Gebruik je roaming profiles? Meer informatie zou in dit geval heel erg handig zijn namelijk.
Als je roaming profiles gebruikt kun je de temp folders redirecten als starters en je kunt delprof.exe draaien (dagelijks met schedule).

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
hebikniet schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:36:
Ik wil een logout script maken waarmee de tijdelijke bestanden verwijderd worden als de gebruiker uitlogt. Dit scheelt namelijk al gauw 2 GB. Nu weet ik dat je met behulp van een policy een script kan laten draaien tijdens het uitloggen. Weet iemand hoe je als N00B zo’n script kan maken? Het moet volgens mij een vbs script zijn. Klopt dit? Wie o Wie kan mij helpen?
waarom zo moeilijk?

maak gewoon een bat bestand een met del c:\blahblahblah\blah\*.*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

andreict schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:57:
[...]

waarom zo moeilijk?

maak gewoon een bat bestand een met del c:\blahblahblah\blah\*.*
Zeker nog nooit met roaming profiles gewerkt dat e.e.a in use blijft door processen op een machine. :) Hoe moet je het dan oplossen als de del aktie niet werkt?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
mutsje schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:12:
[...]

Zeker nog nooit met roaming profiles gewerkt dat e.e.a in use blijft door processen op een machine. :) Hoe moet je het dan oplossen als de del aktie niet werkt?
Dat verteld de TS niet dus daarom reageer ik zo. :Y)

• hebikniet
Ik gebruik idd roaming profile's

Dus ook alle Temp zooi wordt op de server geparkeert :(

Ik heb dit opgelost door een logout script temp.bat te laten runnen tijdens het afsluiten. In deze batch fil staat de volgende regel: "cleanmgr /sagerun" dan gooi hij de meeste zooi er uit. en worden de 1k profielen op de server een stuk kleiner. :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom draai je het niet tijdens het aanloggen? Scheelt vaak ook al erg veel en is gemakkelijker omdat die AD logout scripts volgens mij niet als de user zelf draaien :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
Waarom aflog scripts als je in de policy gewoon kan aangeven dat bepaalde folders niet mee moeten worden gekopieerd? Scheelt weer tijd.

• hebikniet
Archie_T schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:24:
Waarom aflog scripts als je in de policy gewoon kan aangeven dat bepaalde folders niet mee moeten worden gekopieerd? Scheelt weer tijd.
waar kan ik dat precies instellen weet jij dat? ik heb al een paar uur lopen zoeken maar ik kan zo niks vinden deze oplossing zou helemaal mooi wezen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
hebikniet schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:17:
[...]

waar kan ik dat precies instellen weet jij dat? ik heb al een paar uur lopen zoeken maar ik kan zo niks vinden deze oplossing zou helemaal mooi wezen.
http://support.microsoft....d=kb;en-us;315415&sd=tech
Exclude Folders from Roaming Profiles
Edit the GPO to exclude specific folders in roaming profiles:
1. Click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click Active Directory Users and Computers.
2. In the console tree, right-click your domain, and then click Properties.
3. Click the Group Policy tab, click the GPO that you want to work with, and then click Edit.
4. Under User Configuration, expand Administrative Templates, expand System, and then click Logon/Logoff.
5. In the Policy list, double-click Exclude directories in roaming profile.
6. Click Enabled.
7. In the Prevent the following directories from roaming with the profile box, type the appropriate folder names, separated by semicolons ( ; ).

NOTE: By default, Windows 2000 profiles are stored in the Documents and Settings\user name folder (where user name is the name of the user to whom the profile belongs) on the local computer. This is considered as the "root" folder of the profile, and is not included when you specify folders to exclude. For example, to prevent the desktop from roaming with the profile, type desktop in the Prevent the following directories from roaming with the profile box. Ensure that a semicolon separates each entry in the list.
8. When you are finished excluding folders from roaming profiles, click OK.
9. Close the Group Policy snap-in, click Close, and then quit the Active Directory Users and Computers snap-in.
Suc6!
Pagina: 1