[2 x laptop wifi] op1 router

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Situatie: (uitval, staat al ONbeveiligd nu, alles bij elkaar, uitmuntend signaal e.d.)

ADSL modem/router van belkin, pre-N
Niet 1 maar TWEE laptops met eigen wifi aan boord (dus standaard MS wireless software, geen wifi pcmcia kaartjes)

Hoe zit dat nu met kanalEN?
Als ik de router vastzet op 1 kanaal, dan moeten de 2 laptops ook op dat kanaal toch?
Automatisch instellen kan wel maar dan heb ik uitval, terwijl op een vast kanaal -1- laptop wel verbinding houd.

Gebruik ik echter allebij de laptops, i.p.v. eentje, dan vallen ze weg, 'soms na een uur, soms na 3 minuten'.

Dus is er iets dat ik niet weet aangaande kanalen bij meer dan 1 wifi device over 1 router?

Wireless zero config. patch voor win XP staat er al op, 2 x win XP, 2,5 Ghz laptops Intel.
Zat geheugen en harddisk 60 gb 5400 rpm.

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 06-12-2005 11:31 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er bij het gebruik van 1 laptop en wat doe je aan data verkeer bv staat er een continu zwaar te downen van iNet of gebeurd het als je met beide een beetje aan het surfen bent. Zijn er nog meer AP's in de beurt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:42: Wat gebeurt er bij het gebruik van 1 laptop en wat doe je aan data verkeer bv staat er een continu zwaar te downen van iNet of gebeurd het als je met beide een beetje aan het surfen bent. Zijn er nog meer AP's in de beurt?
Bij 1 laptop op vast knaal gaat alles goed. Alles is miniem browsend en zo nu en dan mailend internetten en documenten op netwerk pakken en plaatsen. Dus geen volcontinue verbinding met internet, kwa datastroom dan.
Geen andere (SSID uitzendende-) netwerken in de buurt zo waar.
DECT telefoon ook van de 220 af, maakt geen verschil.

Dus 2 laptops en 1 router, moet ik dan ? ;
1 kanaal, op alle 3 de devices hetzelfde,
of de router op bijv. kanaal 1
laptop op kanaal bijv. 3
en de 2e laptop op kanaal bijv. 5?

[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 06-12-2005 11:52 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

als je je laptop op kanaal 1 zet en je kaartje op kanaal 3 krijg je geen verbinding. Die moet op hetzelfde kanaal staan als dat je router uitzendt. Dit zou het probleem niet moeten zijn. Staan de laptops wellicht dicht bij elkaar waardoor ze elkaars signaal wellicht verstoren?