Toon posts:

Msi kt6 delta start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tegenwoordig een msi kt6 delta in mijn pc hangen. Probleem is gister is een maat van mij langsgekomen die even wat muziekjes op zijn ipod nano wou zetten (rechtstreeks uit verpakking). Ikzelf was er niet bij. 2 minuten later belt hij me op dat de pc het niet meer doet?!
Dus ik vraag wat heb je gedaan? ownee hij doet het alweer.
Dus ik kom thuis druk mijn pc aan, en dit is wat ik te zien krijg:

AMD athlon(tm) xp 2200+
checking NVram
524288KB OK
Dram CLOCK= 400MHZ, sdram CAS latency= 3
Del:setup f11:boot menu f12:network boot TAB: logo f10:flash recovery
Flash recovery

Dit krijg ik te zien en hij reageert nergens meer op.
Iemand bekend met dit probleem, ideen wat het kan zijn ? Hardware kapot?

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Volgens mij is er iets mis met je bios. Misschien heb je iets van een bios restore functie?

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zou niet weten of ik een bios restore fuctie heb. Maar ookal zou ik die hebben, ik heb geen invloed meer op de pc. ik kan nergens op drukken. Enige wat ik kan is de pc aanzetten. en dan verschijnt het boven beschreven gewoon.

• killerbee17
Kan je ook niet meer in je bios komen?

Als dat zo is: even in je moederbord handleiding zoeken hoe je je bios reset.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan nie tmeer mijn bios in. Ik heb gewoon geen controle meer erover.. hij start op en je krijgt het bovenstaande te zien.

• killerbee17
Dan moet je de bios hardwarematig resetten. Even in je handleiding zoeken hoe dat moet. Meestal moet je een jumpertje verzetten of de batterij een tijdje loshalen.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
ok.
Ik heb in het boekje gekeken, en heb jumpertje eruit gehaald en anders neergezet, en daarna weer goed. (zo staat het in het boekje)

Nu zet ik hem aan en alles wat ik te zien krijg is een of ander scherm van MSI

linksboven het logo van msi
in het midden 8 xtreme series.

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Hij reageert nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
Dan had ik nog een vraagje.
Als je je bios reset is het dan normaal dat ie hangt in het begin.
Mijn vraag zijnde: moet ik dan nog een bios update doen ofzo?
Of zou hij normaal gewoon moeten opstarten en is er dus iets hardwarematig goed fout?

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 17:31
je kunt nog 2 dingen proberen.

1. batterij eruit en even kortsluiting maken tussen de polen in de houder. (met paperclip ofzo)
2. kijk of je een flash procedure hebt met een diskette. en dan opnieuw je bios flashen. (mogelijkheid staat dan eventueel in handleiding beschreven)

het heeft waarschijnlijk iets te maken met het aansluiten van die ipod. heb je je usb headers goed aangesloten op het moederbord? anders kan er kortsluiting ontstaan zijn.

kijk even of je mobo opstart met alleen proc geheugen toetsenbord en videokaart erin.

• sandervanzijl
oh ja druk tijdens het opstarten even op tab of esc ofzo. je zit nu naar het logo scherm te kijken. op de achtergrond kan je je opstartmeldingen te zien krijgen.
check hiervoor ook even je handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles erui gehaald, en helemaal kaal opgestart

Probleem is dat ik heb idee heb dat mijn toetsebord het ook niet doet. Er branden geen lichtjes.. niets.

Nog steeds kom ik niet verder dan dit MSI scherm. Hoe weet ik of mijn mobo kapot is?

• sandervanzijl
ik denk dat je nu veilig kunt concluderen dat je moederbord niet meer werkt.
dus nieuw mobo kopen, en dan waarschijnlijk ook nieuwe onderdelen.

je kunt altijd kijken of iemand nog een oudje ergens heeft liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, misschien een beetje late reactie, maar heb nu al 2 maanden geen pc meer ofzo.
Dus weet iemand welke mobo ik nou kan kopen die hierop past?
Dus mijn vraag is wat is een goede vervanger voor ht mobo wat ik nu heb.

• EricJH
  • Laatst online: 04:24
Moest zelf een paar maanden geleden ook een KT6 Delta vervangen.

Heb nu een Asus A7v600-X met dezelfde chipset. Ik zou wel opschieten want het type moederbord dat Athlons ondersteund is aan het verdwijnen. De KT 6 Delta was al uit productie.

Ze gaven me in een winkel de tip om eventueel in safe mode te booten en dan alle drivers te deinstalleren en dan Windows opnieuw op te starten en daarna de drivers opnieuw te installeren. Dan zou je bijna altijd een moederbord transplantatie kunnen doen mits dezelfde chipset gebruikt wordt. Heb het niet geprobeerd maar vond het een intrigerende oplossing...
Pagina: 1