Kleine budgetcam; Pentax of Benq?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
HELP! Ik weet niet welke cam ik moet kiezen. Ik zoek een simpel klein point en shoot cameraatje om cadeau te doen aan m'n vriendin. Het hoeft geen absolute topkwaliteit te zijn, want daar heb ik de 20D voor.

Ik heb een aantal opties overwogen. Afvaller is de Canon Powershot A410. Hoewel ik Canon-fan ben ontstijgt deze net het broekzakformaat. Over blijven:

- Benq DC C500

Afbeeldingslocatie: http://www.benq-eu.com/images/product/DIGICAM/C500/c500image.jpg

+ Design!
+ Lekker klein en licht!
+ Incl batterij / tasje
+ Prijs (+/- 95 euro)
+ 5 MP
- Geen optische zoom
- Grote minimale scherpstelafstand (0.6m in macro, 1.0m gewoon)
- Geen reviews vindbaar, want is net uit.

- Pentax Optio 50

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/1ABB228FD31A3B40C1256FC6006CB758.jpg

+ Ook lekker klein en licht, maar tikkie groter dan de Benq
+ Positieve reviews
+ 5MP
+ Iets groter LCD
+ 3x optische zoom
- Penlites
- 1,5 keer zo duur (136 euro)

Toevoegingen zijn ook welkom!!

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 06-12-2005 11:40 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik heb met geen van beide toestellen ervaring, maar intuïtief zou ik voor de Pentax gaan.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Over het algemeen geldt toch nog steeds dat je het beste voor ene echt fotomerk kan gaan. Daarom: Pentax. Hoewel ik dat net als koraks niet echt kan onderbouwen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keuze toch de Pentax, ik bedoel: geen optische zoom... Zonde van je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16
Cross posting met Fok, ik denk niet dat je hier een ander antwoord krijgt!
Dus nog steeds de Pentax wat mij betreft.
Succes!

[ Voor 27% gewijzigd door Excibular op 06-12-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

offtopic:
Ik weet niet hoe het met jouw vriendin zit maar die van mij heeft meestal geen spullen in haar broekzak. ;)

Maar je moet wellicht even als vrouw denken. :> (tja is lastig :P )
En wat zou je dan uit je tas willen halen als je met je vriendinnen aan het stappen bent:
dat kekke Benq camera-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
littlejoannes schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:46:
offtopic:
Ik weet niet hoe het met jouw vriendin zit maar die van mij heeft meestal geen spullen in haar broekzak. ;)

Maar je moet wellicht even als vrouw denken. :> (tja is lastig :P )
En wat zou je dan uit je tas willen halen als je met je vriendinnen aan het stappen bent:
dat kekke Benq camera-tje.
:D

Precies ze heeft nooit spullen in haar zakken, daar dacht ik ook nog aan. Maar goed, nader onderzoek leert dat de cameraatjes bijna even klein zijn dus maakt dat niet zoveel uit.

Toch heb ik voor de Pentax gekozen nu en wel hierom:

- Net zo groot (ongeveer)
- Iets groter LCD
- Optische zoom
- Echte macro modus
- Gerenommeerd merk

Bovendien ben ik bang dat de Benq toch een fragiel plastic geval blijkt te zijn. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar het schuifje links achterop de Benq. Dit maakt twee standen mogelijk: landschap en dichtbij. Kortom deze camera heeft geen AF, maar de mogelijkheid voor objecten <1 meter en >1 meter. Als dat geen goed motief is dan weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Leuk hoor design, maar als er niet eens optische zoom op zit wordt de kwaliteit niet veel hoger als met die cameratelefoons...

Maar wat is het budget (100-150 euro??)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder optisch zoom kun je mooie foto's maken hoor. Je moet alleen niet gaan zoomen, want dat zie je meteen.. Leuk voor snapshots. Ik zou echter zelf ook voor de Pentax gaan. Alhoewel, als je vriending een blingbling grietje is, dan kun je beter de Benq nemen, die glimt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56
Mja ik denk dat jullie te veel denken, of heb ik het fout. Als je zo'n cammetje ( wilt ) koopt dan ga je er natuurlijk geen pro foto's mee maken. Je gebruikt hem als je uit gaat. Enuuh voor die kleine dingen, kweet even zo snel niet iets.

Mja ik kan wel lullen maar ik zou voor het Design gaan, omdat die in de Club scene toch wat beter "staat".

Maargoed ik lees dat je al gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:23:
Ook zonder optisch zoom kun je mooie foto's maken hoor. Je moet alleen niet gaan zoomen, want dat zie je meteen.. Leuk voor snapshots. Ik zou echter zelf ook voor de Pentax gaan. Alhoewel, als je vriending een blingbling grietje is, dan kun je beter de Benq nemen, die glimt ;)
Ja zonder zoom is het wel ok. maar als je bijvoorbeeld 3 maal digitaal inzoomt ga je terug naar 1/3^2 * 5 = 0,56 Megapixel :X

Maar goed, Facedown had dus idd al gekozen (niet gezien net)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb net zo'n soort BENQ fixed focus camera gehad en die is me altijd erg bevallen. Zelfs in het donker super fotos mee gemaakt. En ik denk dat je vriendin er puur snapshots mee gaat maken, boeid het dan of de foto perfect scherp en belicht is, of gaat het om de sfeer.
Die ben benq is een lekker simpel kameraatje, 2 standen, 1 voor dichtbij, 1 voor veraf. geen gekloot met focussen. Ik zou voor de Benq gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Frank|A op 07-12-2005 00:08 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

www.kieskeurig.nl al eens bekeken? :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Jep daar staat de Benq niet op, althans geen reviews ervan. En aangezien ik de Pentax besteld heb stel ik het niet op prijs als mensen me nu de Benq aan gaan raden. ;) :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:39:
[...]

Jep daar staat de Benq niet op, althans geen reviews ervan. En aangezien ik de Pentax besteld heb stel ik het niet op prijs als mensen me nu de Benq aan gaan raden. ;) :P
Dat is mooi, want ik ga je de BenQ afraden. De kwaliteit van het gemiddelde BenQ product is ongeveer zoals de prijs doet verwachten, dus niet supergoed maar ook geen teleurstelling. De teleurstelling krijg je in mijn ervaring als je bij Mainteq Europe service probeert te krijgen. Voor een normale garantie-reparatie zal het wel goed gaan, maar speciale wensen zijn uit den boze en je moet vooral niet proberen om per mailtje meer dan 1 vraag tegelijk beantwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Zeker weten de Pentax. Die heb ik een keer bij MM voor een leuke prijs voor m'n vriendin meegenomen en die maakt toch wel nette foto's voor de prijs (166 euro).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1