Toon posts:

[2K/XP] Novell Netware Client Login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierover al een aantal dingen gelezen, echter de uitkomst was steeds om het Netware account te synchroniseren met het Windows account, en dat is niet de oplossing die ik zoek.

In dit netwerk zitten voornamelijk Windows 98 computers en als je onder verschillende Netware (4.x) accounts inlogt, blijft de Windows desktop en dergelijke hetzelfde (ik weet niet helemaal hoe Windows 98 die accounts afhandelt). Eenzelfde effect wil ik hebben in Windows XP en 2000: als ik onder verschillende Netware accounts inlog, dat Windows automatisch onder eenzelfde account ('Algemeen' in dit geval) inlogt, zonder extra prompt.

Zoals ik al zei, ik heb al gezocht maar niet bijster interessante informatie hierover gevonden. Ook al de opties van de Netware client doorzocht, maar ook niets. Misschien zie ik iets heel erg over het hoofd? :?

Groetjes. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gberuik je de client van Novell of de standaard MS client ?

Verwijderd

Topicstarter
De client van Novell, voor zover ik weet de laatste versie, 4.91SP1 denk ik.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 19:19

McMiGHtY

- burp -

Dynamic Local User, zoek dit is op support.novell.com

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:03:
Dynamic Local User, zoek dit is op support.novell.com
Bedankt voor je suggestie, maar dit is helaas niet wat ik zoek. Met Dynamic Local User word er bij het inloggen een gebruiker aangemaakt en bij het uitloggen weer verwijderd. Wat ik zoek is een oplossing om Windows altijd en automatisch met dezelfde gebruikersnaam in te loggen bij het inloggen op de Novell server met verschillende loginnamen (dus gebruiker voert Novell username/password, bijvoorbeeld Thomas/xxxx in en als die gevalideerd zijn wordt er op Windows ingelogd, bijvoorbeeld met de naam Algemeen, zodat Thomas het bureaudblad e.d. van Algemeen krijgt).
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-03 17:09
Hier op deze pagina staat wat info : http://support.novell.com...earchtid.cgi?10061650.htm

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25
Dynamic Local User zal een nieuw account aanmaken als er nog geen account onder die naam bestaat, bestaat het account wel dan zal die gewoon gebruikt worden.

Tevens kan je op het werkstation bij de Netidentify opties (staat bij 4.91 in je configuratiescherm) Volatile user caching aanzeten , dit is het aantal dagen dat het lokaal account bewaard moet blijven voordat het door DLU verwijderd wordt.

edit:

enige waar je even rekening mee moet houden is dat Dynamic local user een random wachtwoord op het account zal zetten

[ Voor 15% gewijzigd door eXcyle op 07-12-2005 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle, je legt precies uit wat DLU is en wat ik ook net heb gedaan. :-) Dat is niet wat ik zoek, aangezien het dan elke keer een andere account zal zijn. Ik wil dat het steeds dezelfde Windows account is.

Mobi: ik zal even kijken. :-) BEdankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:21 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25
Ja, je kan toch gewoon een policy pack maken en die uitdelen aan een groep gebruikers , dan kan je bij die policy DLU gewoon een algemene username laten gebruiken.

(werk op een school als sysop en we laten alle leerlingen gewoon automagisch onder het windows account "Leerling" inlogen, terwijl ze wel allemaal een ander novell inlog hebben)

Gewoon doormiddel van een Policy pack die we aan de Leerling user container hebben uitgedeeld

[ Voor 14% gewijzigd door eXcyle op 07-12-2005 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, duurde even want ik had wat andere dingen te doen,

Helaas weet ik van policies niets af, dus dat wordt wat meer zoekwerk om dat voor elkaar te krijgen. Eigenlijk had ik gehoopt dat het gewoon een registry tweak oid zou zijn, zoals hier beschreven: http://support.novell.com...earchtid.cgi?10087621.htm
Bij deze echter wordt er zowel automatisch bij Windows als bij Novell ingelogd.

Ik zal kijken of ik wat meer te weten kan kopen over die policies, maar ik vrees dat ik daar een halve studie van zou moeten maken en daar heb ik geen tijd voor. :-(

Bedankt voor je suggestie eXcyle en mijn excuses dat ik je eerder verkeerd begreep.
Pagina: 1