Toon posts:

xp her-installatie op WD Raptor 36gb lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn nieuwe WD Raptor 36gb schijf XP geinstalleerd.
Ik heb hem twee dagen gebruikt. Toen ik s'vonds weer mijn pc op wilde starten kreeg ik een scherm met: Normaal starten of in Veilige modus.
Geen van beide opties hielp.

In het begin bij het opstarten geeft hij wel de schijf aan, maar als ik XP opnieuw wil installeren kan hij geen vaste schijfstations vinden.

Wat heb ik geprobeerd:
-F6 icm Sata diskette --> er gebeurt niets

-opnieuw installeren....
-druk E om andere apparaten massaopslag enz te installeren.
Sata (diskette) van Abit / WD 36gb xp drivers (diskette)...installeren mocht allebij niet baten.
Hij laat even een blauw scherm zien en start daarna weer opnieuw op.

-Bios alle setting nagelopen

-sata kabel omgewisseld (SATA 1/SATA2)

Ik heb al verschillende topics bekeken en de oplossingen uitgeprobeerd.

Als ik mijn oude Maxtor 40gb schijf met windows erop aansluit doet alles het prima!

Misschien dat er iemand mij kan helpen

Mijn systeem:
AMD athlon 2600
ABIT NF7-S
WD Raptor 36 gb
Maxtor 120 gb SATA (niet aangesloten)
Maxtor 40 gb (niet aangesloten)
2x 256 DDR

Verwijderd

Je begint met de raptor in de bios te zien.......als deze niet gezien wordt......dan gaat het moeilijk worden. Waarschijnlijk Heb je de schijf dan toch verkeerd aangesloten en/of is de schijf defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programmatje van WD gebruikt, deze ziet de schijf, ik heb hem geformateerd,
windows installeren, toen begon hij met bestanden kopieeren, zegt ie:
Kan SI 3112 niet vinden, raar want dit heb ik geinstalleerd.
Vervolgens weer een blauw scherm, dat het beschadigd is, dat er mischien een virus op zit en dat
ik chkdisk F moet proberen voor de schijf

snap er niets van, hij heeft het gewoon goed gedaan!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 00:13
Misschien is je floppy met de drivers niet goed. Probeer eens een andere floppy te maken.

Hail to the king baby!

Verwijderd

kan ook iets anders zijn natuurlijk, wat zegt het bsod?

Verwijderd

- zorgen dat bios de schijf herkent:
- alle overbodige hardware loskoppelen
- verschillende aansluit mogelijkheden proberen
- andere SATA-kabel proberen
- met en zonder jumper proberen

- zorgen dat de schijf voldoende stroom heeft
- zoveel mogelijk loskoppelen, en de schijf mogelijk op een andere rail aansluiten?

wat ik me dan afvraag:

waarom herkent hij de schijven wel voor het starten van windows herkent als HDD-0
en verder niet in de bios.

- mogelijk bios anders instellen ??? omdat er ook IDE aparaten zijn aangesloten ?

- windows installatie cd plaatsen, en laten starten als 1st boot device, wanneer windows setup start, druk je WEL op F6, terwijl je de diskette van silicon image geplaatst hebt, en je selecteerd de juiste XP driver voor sata mogelijkheden. als je dit goed doet, moet windows de schijf herkennen en hierop de setup files gaan kopiëren.

Ik kom straks bij je langs om even te helpen, mochten mensen hier nog meer tips hebben, altijd welkom natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
update:

Xforce heeft gisteren alles geprobeerd om op mijn Raptor XP te installeren
F6, diskette met sil3112 driver erin, tijdens de installatie zegt hij dat hij de driver niet kan
kopieren.

Als ik mijn oude schijf aansluit, ga ik naar apparaat beheer, sillicon 3112 controller, tab bios
wil ik daar de bios van veranderen, maar het is "vaag" kan niet veranderd worden.

Misschien ligt het probleem daar.

Verwijderd

probleem opgelost !!

Het bleek een gare cd van windows te zijn, waarbij er het een en ander mis ging.
Met een andere windows setup cd werkt het perfect.

Bedankt voor de hulp allemaal !

* Topic kan gesloten worden *
Pagina: 1