Toon posts:

2 verschillende videokaarten in dualmonitor opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem dat ik momenteel aan het configureren ben heeft een onboard Intel 82845G kaartje en een Radeon 9250 AGP lowprofile kaart.

Nou probeer ik te zorgen dat ik een dual monitor opstelling te maken. Als ik in windows bij beeldscherm eigenschappen kijk zie ik alleen de 2 videouitgangen van de ATI kaart (tewijl die er dus maar 1 heeft aangezien hij low profile is)

Is het mogelijk om de Intel kaart als secundairy te gebruiken? Of kan je bij een dual monitor opstelling nooit 2 verschillende kaarten gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:34 ]

• Koenraadv
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07-2025
Ik vrees dat het niet mogelijk zal zijn je onboartd kaart als secondairy te gebruiken, aangezien die zal uitgeschakeld worden wanneer je er een AGP kaart bij steekt.

"Of kan je bij een dual monitor opstelling nooit 2 verschillende kaarten gebruiken?"
Dat gaat wel, bijvoorbeel AGP+ pci kaarten, maar in jouw geval heb ik men twijfels.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al. Het probleem is dat er geen videokaart met 2 uitgangen in deze kast past aangezien get een zo'n Dell doos small form factor (laag) is.

Thanks voor de reply iig :)

Verwijderd

Als je een cloon wilt hebben zijn er mogelijkheden, als je je bureaublad wilt uitbreiden houdt het ver op ben ik bang.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kan er natuurlijk wel gewoon een pci kaartje bijprikken.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:13:
Als je een cloon wilt hebben zijn er mogelijkheden, als je je bureaublad wilt uitbreiden houdt het ver op ben ik bang.
Dan is het ook niet mogelijk, omdat je systeem gewoonweg niet overweg kan met 2 AGP kaarten.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Gaat niet werken; de onboard controller zit op je AGP bus. Het is of het een, of het ander. Bij mamaplankjes met zowel PCI-e als AGP kan het daarom weer wel.
Budget tip: koop een cheapo 2e hands PCI kaartje. Doen ongeveer 10 Euri. Dan kan het ook.
Moraal van het verhaal: 2 verschillende kaarten op de AGP bus gaat niet werken

Geen Ping, wel Pong

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan er toch een lowprofile pci kaartje naast prikken?

(was al gezegd zie ik :))

[ Voor 21% gewijzigd door Laurens op 06-12-2005 15:21 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Je koopt een low-profile kaartje, daar zit vaak de vga aansluiting aan de bovenzijde welke je eraf kan schroeven voor het geval je deze ook daadwerkelijk in een low-profile kast gaat zetten. Je schroeft de vga er dus af en de dvi blijft zitten, dan laat je het stekkertje van de vga wel in je videokaart zitten en plaats je deze in de sleuf ernaast(zal even een dremel of boormachine voor nodig zijn).

tadaaaaaaa..

Heb het eerder gedaan en werkt perfecto.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En wederom een topic waarin men integrated VGA en onboard VGA niet uit elkaar kan houden :o

Integrated: geen losse chip, geen eigen geheugen, deelt de AGP/PCIe poort (dus kan niet tegelijk met losse AGP/PCIe kaart gebruikt worden)
Onboard: losse chip, eigen geheugen, kan in beginsel naast alle andere evt aanwezige kaarten/chips gebruikt worden

Je kunt natuurlijk well altijd een PCI kaart naast integrated VGA gebruiken :z

Maaareh, dit is al zo vaak langsgekomen... voortaan aub zelf beter zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.