Toon posts:

[DEBIAN] ReiserFS + Quota

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een configuratie met een Debian installatie met ReiserFS partities waar ik erg over te spreken ben. Op dit moment heb ik een "probleem" met Quota op deze ReiserFS partities misschien, ik denk echter van niet maar wil het controleren. Ik weet hoe je quota in moet stellen en dergelijke maar twijfel aan mijn config. Wanneer ik een "repquota -a" doe kirjg ik netjes alle gebruikers te zien met wat ze gebruiken en hun quota op nul.

Mijn inziens werkt quota dus gewoon. Wanneer een stukje software quota wil zetten voor een user op een dergelijke partitie kan dit niet en krijg ik een error hiervan.

Wat is volgens jullie de beste test op dit moment ? Gewoon een testuser aanmaken en hem een hardlimit geven via de commandline en kijken wat er gebeurt ? Ik heb verschillende tuts voor de zekerheid bekeken en ik lijk hier niets fout gedaan te hebben. Quotasupport staat aan in de kernel en hoeft volgens mij niets speciaals in de kernel voor ReiserFS te hebben.

Of is dit niet eens meer nodig aangezien repquota al werkt ? De quotafiles zijn overigens gewoon aanwezig !

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:37:
..
Wanneer een stukje software quota wil zetten voor een user op een dergelijke partitie kan dit niet en krijg ik een error hiervan.
En, welke error krijg je dan? :)
..
Wat is volgens jullie de beste test op dit moment ? Gewoon een testuser aanmaken en hem een hardlimit geven via de commandline en kijken wat er gebeurt ?
..
Goed idee toch? :)

Meer info is altijd handig zoals welke Debian, reiser, quote, enz gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:15:
[...]

En, welke error krijg je dan? :)
De quota kan niet gezet worden, aangezien het custom-code is is de error niet gelijk aan een normale error. Toch wil ik het probleem eerst intern proberen op te lossen.
[...]

Goed idee toch? :)

Meer info is altijd handig zoals welke Debian, reiser, quote, enz gebruik je?
- Sarge
- ReiserFs, zegt genoeg toch ?
- Gewoon quota die je bij sarge kan APT-getten :)

Ik ga dan maar eens even een user aanmaken.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:40:
[...]
De quota kan niet gezet worden, aangezien het custom-code is is de error niet gelijk aan een normale error. Toch wil ik het probleem eerst intern proberen op te lossen.
[...]
En heeft je kernel wel qouta (CONFIG_QUOTA) support?
- Sarge
- ReiserFs, zegt genoeg toch ?
- Gewoon quota die je bij sarge kan APT-getten :)

Ik ga dan maar eens even een user aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:48:
[...]

En heeft je kernel wel qouta (CONFIG_QUOTA) support?

[...]
edit:

CONFIG_QUOTA=y

Ja heeft het. "repquota -a" werkt gewoon prima, "edquota -u username" ook. Ik denk dat het aan die software ligt.

Volgens mij kan je dat nu al wel uitsluiten. Ik zie bij repquota gewoon wat er per user gebruikt wordt namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:53 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke kernel heb je? quota-support voor reiser was volgens mij erg laat/slecht/half. Zie ook de FAQ van reiserfs:
Is quota-support built-in in the vanilla 2.4 kernels for ReiserFS?
No, quota support for linux kernels from 2.4 branch are bundled separately

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:12:
Welke kernel heb je? quota-support voor reiser was volgens mij erg laat/slecht/half. Zie ook de FAQ van reiserfs:
[...]
Ik draai een 2.6.8 kernel. De standaard die je apt-get in Debian Sarge. Lijkt me prima toch ?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
Hoe is je partitie gemount (options)?

Verwijderd

Topicstarter
Jelmer schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:26:
Hoe is je partitie gemount (options)?
grpquota,usrquota,defaults

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:40:
En wat zeggen de makers ervan ? Je kan niet verwachten dat wij support kunnen geven op software van derden, zeker aangezien het in dit geval zeer waarschijnlijk een probleem van de software is.

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:56:
[...]

En wat zeggen de makers ervan ? Je kan niet verwachten dat wij support kunnen geven op software van derden, zeker aangezien het in dit geval zeer waarschijnlijk een probleem van de software is.
Dat ga ik nu dus even vragen. Ik wilde er toch zeker van zijn dat het probleem niet bij mij lag voor zover.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 14:07 . Reden: :) ]

Pagina: 1