Ghost werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 18:01
Oke luister het zit zo ik heb 15 Fujitsu desktop PC's allemaal het zelfde.

Nu heb ik op een er van Windows 98 er op gezet (Geen SE) toen partition magic geinstalleerd.
De C: schijf op gedeelt in twew partities een van 3gig en een van 1gig

Heb pc uitgedaan en op nieuw opgestart met norton ghost 2003. Een ghost gemaakt.
Met partitie to image. Toen heb ik dus een ghost gemaakt op de D schijf.

Deze heb ik in windows op mijn PSP gezet. Gebrand in een andere PC met nero en nartuurlijk een brander.

Daarna heb ik de 2de Fujitsu desktop PC gepakt met FDISK 2 partitie's gemaakt geformat met DOS. (FORMAT C: en FORMAT D:)

Toen de cd met de ghost bestand er in gedaan. Met DOS gecopyeerd naar de D: schijf
op deze manier F:\>copy new.ghost D:

Daarna pc opnieuw gestart en norton ghost 2003 geboot van de cd-rom. De ghost geladen van de D: schijf. Geinstalleerd op de C: schijf. Toen dat klaar was PC weer rebooten. En er lade maar geen Windows 98 er kwam alleen maar zwart beeld met wit plat streepje teknipperen

Heb dit ook op andere pc gebrobeerd gebeurde ook niks

Als nu niet duidelijk meer is dan laatmaar :)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volgens mij is het veel makkelijker om de pc waar het OS op staat, te gebruiken om disk to disk te kopieren. Als je het op die manier doet, heb je binnen no-time die 15 disks gecloned namelijk.

daarnaast hoef je ook geen partities te activeren zoals hieronder staat.

[ Voor 25% gewijzigd door WooK op 06-12-2005 10:33 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Heb je de C partitie wel als primary partitie aangemaakt en op "active" gezet?
Anders kan windows idd niet booten.

Kan je controleren en instellen met fdisk

• SubaruRene
Heb ze wel active gemaakt anders kon ik ze ook niet formateren zijn allebij fat32
een is primary en andere is externe partitie

• SubaruRene
En Wook dat disk to disk werkt dat wel met partities ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:11
Zoals al gezegd in je vorige topic, je mist een goede MBR. Als je een partition -> image clone doet neemt 'ie wel de bootsector van de partitie mee, maar niet de MBR. Gebruik dus de fdisk /mbr switch en je zult zien dat 't werkt. Overigens hoef je de partitie niet eerst de formatteren als je terugzet vanuit een image. Als je disk -> image doet neemt 'ie wel de MBR mee in de image en heb je dit probleem niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 06-12-2005 12:13 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
SubaruRene schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:10:
En Wook dat disk to disk werkt dat wel met partities ?
Dat is een complete schijf kopiëren inclusief partities :)

Wauw, een sig!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 11:04

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Nielson heeft helemaal gelijk.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• SubaruRene
Oke heel erg bedankt kijk strx wel ff als dat lukt

Ook bedankt moderators dat ik nog niet weer geblock ben

• SubaruRene
Nielson kan je dan die command even helemaal noemen voor mij ?
want ik doe A:\>fdisk /mbr maar dat doet na mijn weten niet veel. En op internet zag ik iets zo als
A:\>fdisk /cmbr maar dan zeurt hij ergens om?

• SubaruRene
En na mij weten werkt disk to image niet. Want als ik deze optie kies staat er geen schijf bij waar ik de ghost kan opslaan

• SubaruRene
misschien ben ik nu aan het spamen maar wou nog graag ff antwoord op dit verhaal van MBR

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:06

MrDrako

nep ict'er

Disk to image heb je volgens mij idd 2 harde schijven nodig.
En fdisk /mbr moet werken. Probeer eens fdisk /status,
dan moet hij je harde schijf zien met een nummer, probeer dan eens fdisk /mbr nummervanjehddhier

Verwijderd

fdisk /mbr geeft geen output. Dit kopieert simpelweg de backup mbr naar de mbr dat ie moet gebruiken.

disk to image werkt natuurlijk niet als er slechts 1 harde schijf in zit.

Makkelijkste manier om 15 pc's te doen lijkt mij:
1. Harde schijf van 1 fully installed win98 eruit halen en in andere pc stoppen
2. booten op die andere pc naar ghost en maar een disk to image. Zet de image op de harde schijf van de andere pc. Use compression !
3. Veelal is deze compressed image met win98 en standaard office niet groter dan 1 cd.
4. Maak een ghost bootdisk
5. Start ghost op elke fujistu vanaf die floppy en kopieer de image vanaf de cd naar die disk.

Handigere manier is ook gewoon 1 fujitsu schijf in elke andere pc stoppen en op elk van die pc's ghost starten en disk-to-disk doen.

• Nielson
SubaruRene schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:03:
En na mij weten werkt disk to image niet. Want als ik deze optie kies staat er geen schijf bij waar ik de ghost kan opslaan
Da's juist 't mooie van een recente ghost versie (zoals 2003), je kunt gewoon rechtstreeks naar cd branden, zonder de omslachtige manier die jij gebruikt. Gewoon één pc'tje installeren zoals je 'm hebben wilt, indien nog steeds gewenst met twee partities, en dan booten met je ghost cd. Kiezen voor disk->image, en als het goed is kun je als destination gewoon je brander kiezen (wordt geloof ik weergegeven met een @ ervoor). Hierna wordt ook gevraagd of je de cd bootable wilt maken, dus als je 't helemaal mooi wilt doen kun je met een custom made floppy een (bijna) automatische installatie van je andere pc's doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 06-12-2005 20:45 ]

• SubaruRene
Nielson idee ls echt mooi als werkt maar jammer genoeg zit er geen brander in de pc.
En ik kan indeze pc ook niet even een brander aan sluiten en de kast even open houden.
Je kan de pc niet zonder kast aan doen (soort beveiliging)
En kan helaas ok niet cd-rom speler vervangen en kast er weer op zeten cd-rom zit met soort klinknagels vast :(

• SubaruRene
MrDrako schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:24:
Disk to image heb je volgens mij idd 2 harde schijven nodig.
En fdisk /mbr moet werken. Probeer eens fdisk /status,
dan moet hij je harde schijf zien met een nummer, probeer dan eens fdisk /mbr nummervanjehddhier
disk.....drv.....Mbytes....free.....usage
1..................4110..................100%
...........c.......3000
...........d.......overige

zo ziet het er uit

Heb fdisk /mbr 1 gedaan
opnieuw gestart maar gebeurt niks

[ Voor 18% gewijzigd door SubaruRene op 08-12-2005 11:11 ]

• Nielson
SubaruRene schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:52:
Nielson idee ls echt mooi als werkt maar jammer genoeg zit er geen brander in de pc.
En ik kan indeze pc ook niet even een brander aan sluiten en de kast even open houden.
Je kan de pc niet zonder kast aan doen (soort beveiliging)
Gewoon Chassis Intrusion o.i.d. even uitschakelen in de bios.

Verwijderd

SubaruRene: Heb je anders toevallig een externe HD in de buurt? Zet anders daar je image op, image brand je naar een andere cd (moet als t goed is wel passen), en haal daar je image vandaan.

Zo heb ik van de zomer ff 100 laptops ingespoeld met w2k. Werkte als een zonnetje met Ghost.

Mijn strategie was wat Nielson ong had beschreven:
1. Installeer 1 pc zoals je m wil hebben, maak met Ghost daar een image van.
2. Image op externe HD / naar CD
3. Een Ghost boot cd, pc's daar mee laten booten, partities verwijderen en opnieuw aan maken met die boot cd.
4. Image willen laden (boot cd eruit, image cd erin), image laden en veel plezier ermee.

evt. stap 5:
was niet de bedoeling dat Ghost op 100 laptops kwam te staan, hadden we geen licentie voor, dus na het laden van de image, kijken of laptop opstart en dan gelijk Ghost eraf halen :)

Ik was 2,5 dag bezig met 100 laptops :)
Pagina: 1