Waarom staat QuickTime Alternative in de meuktracker? QT Alterntive valt immers in de categorie warez. Je krijgt de QuickTime Pro 7 codec zonder dat je ervoor betaald hebt aan Apple. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar op Tweakers.net is warez verboden maar het wordt toch via de Frontpage aangeboden. Voor Real Alternative zal misschien hetzelfde gelden.
Voor zover ik weet is QuickTime Alternative niet de originele QuickTime Pro 7-codec, maar een door derden ontwikkelde codec die dus niet door quicktime zelf geprogrammeerd wordt?
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Hoe verklaar je dan dat na installatie de serial netjes voor je ingevuld is? En dat je naar verwijderen van de serial de knop "Buy QuickTime Pro" verschijnt. Lijkt me niet dat het gaat om een open source variant op de QT codec.
[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 06-12-2005 10:19 ]
Quicktime (en Real) verdienen dit gewoon, moeten ze maar geen slechte software maken. Deze software niet meer linken is bukken voor het systeem!
euhm..
euhm..
Inderdaad. Euhm...gladiool schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:24:
Quicktime (en Real) verdienen dit gewoon, moeten ze maar geen slechte software maken. Deze software niet meer linken is bukken voor het systeem!
euhm..
Dergelijke opmerkingen voegen hier natuurlijk niet zoveel toe. Het lijkt mij inderdaad niet echt de bedoeling dat dergelijke software in de meuktracker verschijnt, dus ik ga even wat mensen die hier hun zegje over kunnen doen op dit draadje wijzen.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Dat klopt volgens mij niet. Deze twee stukken software bevatten alleen de QuickTime- dan wel de Real-codec, zonder alle extra software die installatie van de officiële codecs normaliter oplevert.Yoeri schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:04:
Voor zover ik weet is QuickTime Alternative niet de originele QuickTime Pro 7-codec, maar een door derden ontwikkelde codec die dus niet door quicktime zelf geprogrammeerd wordt?
+ een serienummer dat door de hele wereld gebruikt wordt om de Pro versie te unlocken. Ik weet niet hoe het zit met de distributie van de gratis versie van de codec, maar ik denk niet dat het de bedoeling van Apple is om een 30 dollar kostende codec (waarmee je bijvoorbeeld ook kunt encoden) in te bouwen in een stuk freeware.Harm schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:28:
[...]
Dat klopt volgens mij niet. Deze twee stukken software bevatten alleen de QuickTime- dan wel de Real-codec, zonder alle extra software die installatie van de officiële codecs normaliter oplevert.
Heb jij zelf toevallig niet gewoon Quicktime Pro geinstalleerd staan, inclusief serienummer?biobak schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:18:
Hoe verklaar je dan dat na installatie de serial netjes voor je ingevuld is? En dat je naar verwijderen van de serial de knop "Buy QuickTime Pro" verschijnt. Lijkt me niet dat het gaat om een open source variant op de QT codec.
[afbeelding]
Kan het zelf niet echt testen, omdat ik wel Quicktime Pro heb, maar ik kan mij niet voorstellen dat QT Alternative zo een methode zou gebruiken.
Het lijkt mij eerder iets als: Jij hebt QT Pro, en QT Alternative, en QT A pakt de codec van Pro, dus ook het serienummer?
Dus iemand met een clean systeem die zich geroepen voelt om te checken?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
IK heb hier 100% geen Quicktime Pro. Maar wel een serialnummer nu. Niet echt de bedoeling volgens mij.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Ik heb het uitgeprobeerd op een schone pc, maar een 2nd opinion is misschien wel handig.Nakebod schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:34:
[...]
Dus iemand met een clean systeem die zich geroepen voelt om te checken?
edit:
Ik zie dat Br@m het al geprobeerd heeft. Bedankt
Ik zie dat Br@m het al geprobeerd heeft. Bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door biobak op 06-12-2005 10:39 ]
Ik heb inderdaad ook hier de serial staan. Is inderdaad wel apart, was me niet eerder opgevallen.
Is de maker van de software bekend? Kan niet iemand hem even mailen? Wellicht heeft hij een passend antwoord welke wij niet kunnen bedenken en mailt hij snel terug. Scheelt ons weer gokken.
Het is inderdaad niet de bedoeling van de Meuktracker om software waarvoor betaald moet worden zomaar vermeld wordt. Ik heb zojuist QuickTime Alternative 1.55 en 1.67 geprobeert en beide versies zijn voorzien van een Pro-licentie, en daarvoor moet betaald worden. Het verspreiden van software met een betaalde licentie is niet de bedoeling, vandaar dat de posting offline is gehaald.
De maker weet hier zeker van, kijk maar eens naar mijn post bij een vorige versie:
meuktracker: QuickTime Alternative 1.53 & 1.65
Waarop ik de volgende reply krijg:Net geinstalleerd over 1.64 heen, en valt me op dat bij de instellingen van QuickTime staat dat ik nu QuickTime Pro heb (inclusief registratienummer).
Weet nog dat dit maanden terug ook zo was, maar dat QT Alternative toen was overgestapt naar de gewone QT.
Dus QT Alternative had volgens mij eerst een Pro versie aan boord, toen de gewone, en zijn sinds kort dus weer overgestapt naar de pro.Ja, is me sinds kort ook opgevallen. Ik denk dat ze zo de mogelijkheid om de filmpjes op te slaan (de non HD ones) hebben 'ingebouwd'. Bij de officiele Quicktime kan dit namelijk ook alleen met de Pro versie. Niet helemaal netjes dus, maar ja
Juist
Verwijderd
Hmm, met de vorige versie van QT-Alt heb ik hier iig geen serial ingevuld staan bij QT settings.
edit : Okee, nie zo slim van de maker(s) natuurlijk
(maar wel eens zo handig
)
Volgens mij moet er toch iets anders aan de hand zijn, want zoals ik dus zeg : ik heb 1.62 en géén Pro Serial (verder ook niets van Apple/QT geinstalleerd staan). Zal even de 1.67 neerhalen en zien wat dat geeft.Robin schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:10:
Het is inderdaad niet de bedoeling van de Meuktracker om software waarvoor betaald moet worden zomaar vermeld wordt. Ik heb zojuist QuickTime Alternative 1.55 en 1.67 geprobeert en beide versies zijn voorzien van een Pro-licentie, en daarvoor moet betaald worden. Het verspreiden van software met een betaalde licentie is niet de bedoeling, vandaar dat de posting offline is gehaald.
edit : Okee, nie zo slim van de maker(s) natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 12:54 ]
Waarom zou die reply op jouw post van de maker zijn?Jeldert schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:21:
De maker weet hier zeker van, kijk maar eens naar mijn post bij een vorige versie:
[...]
Waarop ik de volgende reply krijg:
[...]
Dus QT Alternative had volgens mij eerst een Pro versie aan boord, toen de gewone, en zijn sinds kort dus weer overgestapt naar de pro.
Ik bedoel dat de maker bewust die serial er in heeft gezet. Niet dat de reply van de maker istatata schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:54:
[...]
Waarom zou die reply op jouw post van de maker zijn?
Juist
QuickTime Alternative is toch van Edskes? Kan die via een pm niet gevraagd worden om uitleg te geven?
Pagina: 1