als eerste mijn complimenten! voor een eerste shoot is dit zeker niet slecht.
als tweede moet ik even kwijt dat dit meisje wel hele mooie ogen heeft, met name op foto 2, wat naar mijn mening de beste foto is, komt dit heel goed uit.
de keuze voor high-key lijkt me een hele goede, een delicate aanpak past wel bij dit meisje.
bij foto 1 vind ik de kleuren niet heel mooi, het is ook wat te vlekkerig en naar mijn mening niet zacht genoeg. die witte reflectie onderin haar pupil is jammer, maar niet storend, de witte reflectie bovenin haar pupil voegt echter weer wat toe, ik vind hem in de - voor de kijkers - rechteroog het beste, in het andere oog is die wat zwak. persoonlijk houd ik ook meestal niet zo van half open monden, mensen lijken er wat duffig door, waar hier naar mijn mening ook spraken van is.
foto 2 is - zo als eerder gezegd - mijn favoriet! echt een goede high-key foto. ze gaat mooi in de achtergrond op, maar haar kracht - d'r ogen - springen er lekker hard uit, top! een klein kritisch puntje over de presentatie; in eerste instantie vond ik het jammer dat haar hoofd een klein beetje schuin stond, ik dacht namelijk dat de foto in "portrait" stand redelijk strak langs haar capuchon gekaderd was. in dat geval was het mooier geweest als haar hoofd helemaal recht stond. maar toen ik de foto op een getinte achtergrond bekeek, zag ik dat er nog een redelijk groot deel wit rechts naast haar hoofd zat, wat de keuze voor een beetje schuin hoofd rechtvaardigd.
foto 3 spreekt me niet zo aan, dat komt mede door de blik van het meisje dat niet zo sprekend is in deze foto en mede door de vlakke bewerking.
bij foto 4 is wat te veel overstraald (en dat vind ik jammer, want ze heeft hier een mooie lach), iets wat je snel fout gaat bij low-ley. met behulp van (witte) reflectieschermen (of piepschuim) kan je een mooi zacht licht creeeren.
foto 5 is in alles een hele andere foto, het lijkt zelfs een ander meisje. echt grote missers heb je in deze foto niet gemaakt, maar na de eerste vier spreekt deze mij niet zo aan.
edit: dat zwarte randje is idd een goede toevoeging zoeff...
[
Voor 3% gewijzigd door
lateef op 06-12-2005 10:40
]