[Showcase]Gioia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ottomatic (dpz) had mij uitgenodigd om met zijn flitsset bij iemand van mijn school foto's te gaan maken. Leek me erg leuk om dat eens te proberen. Meisje van mijn school had vriendinnetje geregeld als model.

Erg gezellige bedoeling veel te weinig foto's. Maar hier toch een paar die er beter uitkwamen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/600pix/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/600pix/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/600pix/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/600pix/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/600pix/5.jpg

Omdat dit mijn eerste keer met een model foto's maken was. Graag wat commentaar :)

Meer van mijn foto's staan trouwens hier: http://213.10.101.199

[ Voor 9% gewijzigd door Micha op 06-12-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 23:01
Foto 5: haar linkerwang (rechts op de foto) gaat over in de achtergrond. Hierdoor krijgt het gezicht een beetje een rare vorm.

Als ik tussen foto 1 en 2 moet kiezen ga ik voor foto 1, deze vind ik de beste uit de serie. Jammer dat de serie zo kort is, vier foto's is het minimum, maar ik zie er liever toch wat meer dan vijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Mercarra op 06-12-2005 09:44 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zit weinig variatie in de foto's behalve #5, en sowieso: waarom dat doek/deken over haar heen? Aan 5 te zien heeft ze een prima hoofd, zet dat dan ook op de foto! Daarnaast ook vanwege het gebruik van witte doek + witte achtergrond :o

Van de hele serie vind ik 2 de beste: door de symmetrie en de nette kleuren.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

Zoefff

❤ 

Qua compositie en idee een leuke serie hoor, maar wel wat op en aanmerkingen. Ik vind #2 eigenlijk als enige echt goed gelukt. Bij #1 en #3 is de 'vieze' achtergrond erg storend, #4 is gewoon overbelicht, en #5 vind ik helemaal niet in de serie thuispassen.

#2 daarentegen is precies zoals ik het zou verwachten. Haar huid is goed belicht en mooi van kleur, je ziet nog net de contouren van haar 'cape', maar meer ook niet, en de achtergrond is gewoon wit. De presentatie ietwat veranderen met een zwart randje maakt de foto imho helemaal af en laat hem niet 'uit het niets' komen:

Deze laatste heeft dus de 'engel uit de hemel' uitstraling. Dát is wat ik van deze shoot verwacht, maar dat zie ik dus alleen terug in #2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 06-12-2005 09:53 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
als eerste mijn complimenten! voor een eerste shoot is dit zeker niet slecht.

als tweede moet ik even kwijt dat dit meisje wel hele mooie ogen heeft, met name op foto 2, wat naar mijn mening de beste foto is, komt dit heel goed uit.

de keuze voor high-key lijkt me een hele goede, een delicate aanpak past wel bij dit meisje.

bij foto 1 vind ik de kleuren niet heel mooi, het is ook wat te vlekkerig en naar mijn mening niet zacht genoeg. die witte reflectie onderin haar pupil is jammer, maar niet storend, de witte reflectie bovenin haar pupil voegt echter weer wat toe, ik vind hem in de - voor de kijkers - rechteroog het beste, in het andere oog is die wat zwak. persoonlijk houd ik ook meestal niet zo van half open monden, mensen lijken er wat duffig door, waar hier naar mijn mening ook spraken van is.

foto 2 is - zo als eerder gezegd - mijn favoriet! echt een goede high-key foto. ze gaat mooi in de achtergrond op, maar haar kracht - d'r ogen - springen er lekker hard uit, top! een klein kritisch puntje over de presentatie; in eerste instantie vond ik het jammer dat haar hoofd een klein beetje schuin stond, ik dacht namelijk dat de foto in "portrait" stand redelijk strak langs haar capuchon gekaderd was. in dat geval was het mooier geweest als haar hoofd helemaal recht stond. maar toen ik de foto op een getinte achtergrond bekeek, zag ik dat er nog een redelijk groot deel wit rechts naast haar hoofd zat, wat de keuze voor een beetje schuin hoofd rechtvaardigd.

foto 3 spreekt me niet zo aan, dat komt mede door de blik van het meisje dat niet zo sprekend is in deze foto en mede door de vlakke bewerking.

bij foto 4 is wat te veel overstraald (en dat vind ik jammer, want ze heeft hier een mooie lach), iets wat je snel fout gaat bij low-ley. met behulp van (witte) reflectieschermen (of piepschuim) kan je een mooi zacht licht creeeren.

foto 5 is in alles een hele andere foto, het lijkt zelfs een ander meisje. echt grote missers heb je in deze foto niet gemaakt, maar na de eerste vier spreekt deze mij niet zo aan.

edit: dat zwarte randje is idd een goede toevoeging zoeff...

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 06-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Echt heel erg bedankt voor zommentaar :)

Dat zwarte randje is inderdaad beter ik doe normaal niets met kadering omdat ik het zo "gemaakt" vindt. Maar in dit geval met wit op creme is het wel echt een stuk beter om randje zwart te nemen.

mercarra denk dat dat wang geval vooral komt doordat jij op tft werkt.. (kan het grandioos fout hebben :+) maar hier vind ik het er niet zo heeel gek uitzien.

Remy dat witte doekje was gewoon als wat verandering gebruikt en om effect met achtergrond te versterken. Het wat rustiger te maken zeg maar.

Zoef ik geef toe dat alle 5 de foto's niet echt een serie vormen ik had meer de zelfde bewerkingen moeten doen. Maar denk dat dit ook kwam doordat ik in totaal te weinig foto's gemaakt heb. (maar 10 :X)

lateef als eerst echt cool dat je zo uitgebreid commentaar geeft :)

Die reflecties in haar ogen krijg je door gebruik van flitsers. Ongeveer recht boven haar hoofd stond een flitser + softbox en onder haar hoofd een reflectie scherm. Dat zijn de vierkantjes en rondjes die je ziet.

Foto 4 vind ik zelf ook het minst van rijtje mede door haar lach idd net iets te. Was ook tijfel geval of die er tussen ging. Maar omdat ik wat aan het proberen was met bewerking heb ik hem er toch maar tussen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Klein kickje. Niet meer mensen die nog wat ervaring ofzo hebben met modellen en die tips kunnen geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Wat heb je als achtergrond gebruikt?

BTW edit ff je ondertitel. Een 18-53mm lens kennen we hier en nergens niet of je moet het zelf erg grappig vinden. En het is ook een Peleng!

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 09-12-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Stinger666 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:33:
Wat heb je als achtergrond gebruikt?

BTW edit ff je ondertitel. Een 18-53mm lens kennen we hier en nergens niet of je moet het zelf erg grappig vinden. En het is ook een Peleng!
Achtergrond is gewoon een standaard witte muur waarop een flitser staat. Dus eingelijk bounced de muur :).
offtopic:
waarom zou ik 53 mm grappig vinden :? kom op doe eens normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een woord: Prachtige serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
sorry, ik vind dat zwarte rand eerlijk gezegd heel vervelend. Nee, ik vind de eerste twee top, eerste moet je nog ietwat warmer in gezicht maken, maar werkelijk zo sereen. Mijns insziens doet dat randje afbreuk aan de serene omgeving. 1 en 2 zijn écht werkelijk mooi :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicDis schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:58:
Foto 4 vind ik zelf ook het minst van rijtje mede door haar lach idd net iets te. Was ook tijfel geval of die er tussen ging. Maar omdat ik wat aan het proberen was met bewerking heb ik hem er toch maar tussen gezet.
Ik vind dit (na foto 2) juist de mooiste. Er mag dan wel iets te veel wit in zitten. Maar de lach van het meisje komt zeker niet als "te" over (bij mij). Volgens mij geeft dit een goed beeld van haar echte lach. Als je deze plaat nog eens (goed) bewerkt, wil ik em wel aan de muur hebben.

al met al _/-\o_ _/-\o_ voor je eerste shoot

EDIT

Op de laatste foto had ik het haar helemaal los gedaan, want volgens mij heeft ze gewoon de kap afgedaan voor de laatste foto. Bij de hele serie is haar hoofd "omgeven". Ik denk dat dan het contrast tussen de eerste vier fotos en de laatste een stuk minder was geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
Ik vind de kap op 3 & 4 niets toevoegen. Het stoort eigenlijk meer. Je kijkt er doorheen waardoor je haar ketting ziet.

1 & 2 zijn daarentegen erg okay. Ik kies hierbij zeker voor 2 en dan ook eigenlijk nog met kader! Top plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit niet direct een geslaagde reeks noemen, maar foto 2 is voor mij ook duidelijk de uitschieter. Voor de rest, weinig variatie. Alleen foto 4 wijkt er ietwat vanaf en die vind ik niet zo geslaagd.

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik sluit me aan bij de rest..erg mooie serie. Vooral nummer 1. Wel een kleine observatie. Ik kan je zien in haar ogen ;)
Pagina: 1