[FLASH/PHP] Flash in Flash met Loadvars

Pagina: 1
Acties:

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
uitleg problem:
Ik heb een 'hoofdmenu' flash movie, daarin laad ik een 2e flash file bovenop de bestaande (als een soort popup) dmv:
code:
1
loadMovieNum("flash bestand",1);

in de 2 flash file laad ik variable in vanuit PHP dmv:
code:
1
loadVariables("locatiephpbestand?"+Math.random()*60000, _root);

Deze flash file op zichzelf werkt perfect, maar zodra ik hem genest inlaad in een andere flash file
gaat het helemaal fout bij de variabele (NAN waarde e.d.).
nu heb ik geklooid met loadvariablesnum en loadvariables, loadmovienum en loadmovie.
en met de bovenstaande code werkt het (als ik de loadvariables uit de 2e code in de 1e file al aanroep)
kan iemand mij uitleggen wat daar precies de oorzaak van is, ik vermoed dat het te maken heeft met de locatie v/d variabelen (_root, _level0 enz.) .

Kort samengevat: 2 x flashfiles genest in elkaar die beide PHP gegevens moeten aanroepen,
in het geval van de geneste movie moet dit pas gebeuren als hij aangeroepen word.
deze variabelen moeten vrij te gebruiken zijn in de 2e flashfile.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03

bvp

Dysan schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 08:49:

code:
1
loadVariables("locatiephpbestand?"+Math.random()*60000, _root);
is lang geleden dat ik iets met flash heb gedaan maar moet die niet iets zijn als: ?

code:
1
loadVariables("locatiephpbestand?"+Math.random()*60000, _parent._root);

• Dysan
  • Niet online
_parent._root? dan laad ik mijn variabelen van de 2e flash 'popup' toch in mijn hoofdmovie?
btw het gaat om de volgende file http://titaan.atlascollege.nl/leer/index.htm
als je over het bord gaat met je muis word de 2e flash 'overlayed', de ene keer gaat het wel goed en de andere keren krijg je als waarden NAN
De popup flash file die geopend word is : http://titaan.atlascollege.nl/poll/pollstats.swf
als iemand een goede tut weet met loadvars en op welke plek dit kan en waar de vars terechtkomen kan ik er misschien zelf uitkomen..
het rare is dat de antwoorden wel altijd doorkomen maar de rest niet (aantal stemmen per antwoord)
de variabele komen uit de volgende url: http://titaan.atlascollege.nl/poll/flash.php

Verwijderd

waar wil je de variabelen van je php bestand naartoe laden?
al wil je dit in het bestand wat je eerder hebt geladen (level1) kan je bv dit doen:

code:
1
_level1.LoadVariables("phpbestand" etc

edit:
je kan natuurlijk ook je variabelen tracen over WAAR ze staan met debug>list variables binnen flash zelf :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 20:46 ]

• Dysan
  • Niet online
in principe van de root van de 'geneste movie' maar zou dat in de hoofdmovie een ander level kunnen zijn ?
de loadvars doe ik op frame1 van de geneste swf dus daar is het gewoon _level0,
maar als ik de hoofd flash file test en de vars check zitten ze of _level1 en zijn ze dus undefined of NAN
of is het zo dat als je in een geneste swf altijd als laagste level level1 hebt ?
ik namelijk in de geneste swf _root aangegeven als plaats voor de variabele.

kort gezegd moet ik nu in de geneste _root, _level0 of _level1 gebruiken ?