[LACIE] Ethernet Disk Mini formatteren?

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Goedendag,
Een kennis van mij heeft een Lacie Ethernet Disk Mini gekocht. Niks mis mee zou je zeggen. We stuiten op de volgende problemen.

Probleem 1 - Netwerk
Het besturingssysteem is WinXP Home wat betekent dat je, als je de netwerkfunctie gebruikt, elke keer opnieuw moet aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Probleem 2 - USB
Om gebruik te maken van de schijf moet je je eerst aanmelden met het tooltje dat op de schijf staat, anders is het niet mogelijk om gebruik te maken van de ruimte.

Probleem 3 - FAT32
De schijf is FAT geformatteerd. Aangezien deze persoon hem gebruikt als externe opslag voor zijn videobestanden (bewerking) lijkt het me dus niet handig.

Kortom, hoe kan ik deze schijf gebruiken als 'simpele' externe hardeschijf?

[ Voor 5% gewijzigd door BachW op 06-12-2005 08:39 ]

BOINC stats

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je kennis een verkeerde schijf heeft gekocht als het doel was videobestanden opslaan.

Dit is een netwerkdrive (dus met aanmelden etc) daarom moet je onder USB ook met dat tooltje aanmelden want de schijf gaat er vanuit dat je kennis niet de enige gebruiker is en dus wil weten hoeveelruimte voor de "andere gebruikers" nodig is.

Waarschijnlijk is de drive FAT geformatteerd zodat je hem ook met bv W98 kunt gebruiken wellicht is ie wel in NFTS te formatteren maar daar kan de manual uitsluitsel over geven.

Maar als ik het goed begrijp zal je kennis alleen deze drive gebruiken en zal hij niet aan het netwerk worden gehangen. Dan zou ik toch een andere externe drive gaan halen.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik dacht zelf ook al zoiets. Maar het was het proberen waard. Bedankt voor de info.

BOINC stats