DVD+R op standaard dvd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangedaan en mijzelf getrakteerd op een combi brander, de ASUS DRW-1608P2. Dit omdat ik een film van mijn ouders op dvd wil zetten (6280 mb).

Ok.. film gemaakt met Cyberlink PowerDirector, wat erg makkelijk ging. Nadat de film was samengesteld en ik het dvd menu had gemaakt kreeg ik de optie branden. Ik koos voor DVD PAL en koos voor mijn DVD+R singel sided double layer dvd (8,5GB) Alles stond goed en het programma begon netjes de film te produceren en na een behoorlijke tijd ook te branden. Na zo een 2 uur kwam het einde inzicht van de gehele operatie en bleef ik kijken hoe het branden van 99% over ging in 100%. Alles zag er goed uit, dus ik was blij omdat het mijn 1e x was. Toen dat klaar was stond er in het engels dat het branden mislukt was en of ik het opnieuwe wilde proberen. Ik dacht..o ooh. 1e e branden, daar gaat mijn 6 euro :P haha. Maar er stond niks duidelijks over het waarom het fout was, ik las iets van hardware manager ofzo, maar dat ging zo snel voorbij en kan daar nu niets meer over terug vinden.

Dus ik dvd uit de speler gehaald en zag dat deze wel netjes beschreven was. DUs ik dvd weer in de lade. TOen de lade sloot kreeg ik in de verkenner echter te zien dat de schijf leeg was :S heel raar. Maar als ik bijv NERO open krijg ik te leze dat er nog maar iets van 2,X gb te beschrijven valt, logisch mijn film staat er wel degelijk op.

Ik start dus mijn pc dvd programma, en dan ineens verschijnt daar mijn film met menu, ik blij verrast, want dat had ik nie verwacht!

Maarr, beneden in de dvd speler doet deze helemaal niks, hij zegt NO DISC. Terwijl deze dvd bedoeld is voor zo een stand alone voor mijn moeder, het is hun vakantie namelijk.

Net kreeg ik bij nero de melding te kiezen voor DVD-VIDEO als ik hem ook in stand alone spelers wil gebruiken, maar bij het programma wat ik gebruikte kreeg ik deze optie niet, dus ga ik, ervanuit dat hij gewoon een standaard dvd maakt..ik ga de volgende keer dus zeker NERO gebruiken voor de veiligheid.

IK vind het ook raar dat ik via de windows verkenner totaal geen DATA zie, 0,0 maar dat er toch echt wat op de dvd staat.

Is hier iets aan toe doen? Of is deze dvd niet meer te redden voor een stand alone speler?

Ik heb nog veel te leren, en ja 6 euro per schijfje, als je er dan een paar verkloot is dat toch zonde geld :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
aanvulling:

IK zie nu bij disc info van NERO dat de status van de disk als volgt is:

OPEN, not finalized..

ik neem aan dat dit het probleem is? ehm, het is echter geen RW dvd, is dit alsnog te finalizen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

phemelrijk schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:53:
aanvulling:

IK zie nu bij disc info van NERO dat de status van de disk als volgt is:

OPEN, not finalized..

ik neem aan dat dit het probleem is? ehm, het is echter geen RW dvd, is dit alsnog te finalizen?
Ik mag raden, "create multi session" aan laten staan?

Je kan dat gewoon "dicht" branden hoor, dan maakt hij een finale TOC aan enzo. Dan zou het allemaal zichtbaar moeten zijn.

Als er ECHT een fout is op de media dan zit er niets anders op opnieuw te branden, en misschien ervoor te zorgen dat je geen eMule/Bittorent etc op de achtergrond heb draaien!

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 06-12-2005 02:23 ]

There is no place like ::1

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
neej ik heb het namelijk niet met NERO gebrand, het is allemaal via powerdirector van cyberlink gedaan, om een kant en klare dvd te maken :) Via Isobuster zie ik inmiddels wel de data staan, en bij nero zag ik dat de cd open was en nog niet finalized :) DUs dat is er fout gegaan bij powerdirector, hij heeft cd dvd niet gefinalized.

Alleen als ik nu iets wil bijbranden via NERO krijg ik de melding dat de cd niet beschrijfbaar is.

Het is een gewone dvd +R double layer single sided.

Ik ben bang dat deze dus niet gebruikt kan worden op stand alones, en dat ik morgen nieuwe dvd moet kopen :)

En er draaide niets van dien aard op de achtergrond :)

[ Voor 5% gewijzigd door phemelrijk op 06-12-2005 02:29 ]

Verwijderd

Kan je DVD-speler beneden ( of welke het dan ook niet kon afspelen ) wel +R aan ? Ik heb een Panasonic DVD-speler, en die kan van origine +R schijfjes niet aan, -R wel. Door ze echter met bitsetting ( DVD-ROM ) te branden, kan ik opeens WEL die +R's afspelen ! Misschien dat je eenzelfde probleem hebt ?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vrees dat je een schijfje naar de klote hebt geholpen, aardig duur hoor.. DVD9 schijfjes!

Mmm kan Powerdirector niet gewoon bestanden KLAARmaken voor branden en dat je gewoon met Nero brandt?

There is no place like ::1

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
precies, al die programma's die aanbieden om zelf het projectje te branden moet je niet doen. Laat alles maar klaar maken op disk en brand dit met Nero. Heb je veel meer controle over, en dan doet een programma iets waarvoor het gemaakt is: branden!

signature

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik weet niet of je brander booktype setting ondersteunt maar dat zou ook kunnen helpen om de compatibiliteit bij verschillende DVD spelers te vergroten. Bij sommige branders (bv Benq) wordt er een apart tooltje voor bijgeleverd en bij andere kan je het ergens bij options in Nero instellen. Op de ASUS site zag ik niet zo gauw of je brander dit ondersteunt.
Ik ben het eens met eerdere posts om je project eerst op harde schijf te zetten zodat je het kan bekijken op het is wat je wil.
Ik weet niet wat voor source videomateriaal het precies is maar misschien kan je het met dvdvshrink of soortgelijk programma comprimeren naar een single DVD schijfje. Als het kwaliteit evrleis minimaal is hen je het bijkomenede voordeel dat single layer DVD meer compatibel zijn en een stuk goedkoper.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 02:35:
Kan je DVD-speler beneden ( of welke het dan ook niet kon afspelen ) wel +R aan ? Ik heb een Panasonic DVD-speler, en die kan van origine +R schijfjes niet aan, -R wel. Door ze echter met bitsetting ( DVD-ROM ) te branden, kan ik opeens WEL die +R's afspelen ! Misschien dat je eenzelfde probleem hebt ?
Oei, dat weet ik eigenlijk niet, hij is al vrij oud dat ding(simpel model), ooit gekocht voor 25 euro :) maar doet zijn werk goed, maar ik weet dat hij sommige dvd kopie's wel leest, maar ik weet eigenlijk niet of dat + of - schijfjes waren, zal er is op letten :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
swampy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 03:28:
Vrees dat je een schijfje naar de klote hebt geholpen, aardig duur hoor.. DVD9 schijfjes!

Mmm kan Powerdirector niet gewoon bestanden KLAARmaken voor branden en dat je gewoon met Nero brandt?
Ik vrees hetzelfde, kan hem wel op de PC kijken indeze schrijver, dus voor mijn gevoel is er nog iets te doen voor die 6 euro :P haha

Ja, dat kan PD ook, maar ik dacht, waarom niet kiezen voor branden op disc optie, dat moet toch kunnen. Ik heb idd nu een dvd bestand gemaakt op mijn hdd die ik via NERO ga branden. BTW, ik gebruikte eigenlijk NERO altijd en dat ging altijd goed. Dus ik ga niet meer via dit soort proggies als PD branden :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
brooks123 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 07:02:
precies, al die programma's die aanbieden om zelf het projectje te branden moet je niet doen. Laat alles maar klaar maken op disk en brand dit met Nero. Heb je veel meer controle over, en dan doet een programma iets waarvoor het gemaakt is: branden!
Ja, dat heb ik zeker geleerd nu!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
bluek schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 08:01:
Ik weet niet of je brander booktype setting ondersteunt maar dat zou ook kunnen helpen om de compatibiliteit bij verschillende DVD spelers te vergroten. Bij sommige branders (bv Benq) wordt er een apart tooltje voor bijgeleverd en bij andere kan je het ergens bij options in Nero instellen. Op de ASUS site zag ik niet zo gauw of je brander dit ondersteunt.
Ik ben het eens met eerdere posts om je project eerst op harde schijf te zetten zodat je het kan bekijken op het is wat je wil.
Ik weet niet wat voor source videomateriaal het precies is maar misschien kan je het met dvdvshrink of soortgelijk programma comprimeren naar een single DVD schijfje. Als het kwaliteit evrleis minimaal is hen je het bijkomenede voordeel dat single layer DVD meer compatibel zijn en een stuk goedkoper.
Ja van die booksetting had ik gelezen jah, en ga ook branden via NERO de volgende keer.

Het is materiaal van een oudere analoge videocamera die ik heb gecaptured en bewerkt. Ik zal eens kijken naar je comprimeer oplossing, want ja, het scheelt idd veel geld :)
Pagina: 1