Toon posts:

Office Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi,
ben hier bezig wat onderdelen bij elkaar te zoeken voor een office pc.
hoef alleen kast, mobo, mem, cpu en hd, rest heb ik al.
ik heb ca. 500 euro te besteden.
het idee is om voor een licht systeem te gaan dat toch lekker vlot de kantoor bezigheden kan uitvoeren. (mATX design.)
na uitgebreid rondgespeur kwam ik hierop uit:

GigaByte GA-8I945GMF
Intel Pentium 630 3.0 GHz, 800 MHz, Boxed
AOpen A340A Aluminium, Zilver, 200 Watt
GeIL DDR2 Series 512 MB, PC5400, 667 MHz, 4, Kit Of 2
Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150

dit komt op zo'n 550 euro, dat is ok.
vragen:
- klopt het dat mobo, cpu en geheugen compatible zijn?
- is 200watt voldoende voor dit systeem? er komt ook nog een Plextor dvd drive in en een Wifi kaartje.
- heb ik iets over het hoofd gezien, verkeerde inschatting over een van deze producten gedaan?
- nog tips?

dat was het wel, bedankt als je de moeite neemt om te antwoorden...

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik vind het vrij prijzig voor een office-pctje...
200W is wel erg weinig, vind ik. Zekers met een P4 erin...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:53

Haan

dotnetter

Een Pentium 630 in een office pc..
Sempron of Celeron D is echt meer dan genoeg hoor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je kan er in ieder geval voor kiezen om een lichtere processor te pakken. Scheelt ook weer in het stroomverbruik. Ja hoor, weer te laat...

Zijn voldoende kant en klaar pc's voor dat budget te vinden, eventueel met onderhoudscontract.

[ Voor 36% gewijzigd door lier op 06-12-2005 08:40 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Voor een pc met alleen office gebruik zou ik niet meer dan 512 MB mem stoppen. Bovendien zou ik dan gebruik maken van een goedkope soort mem in plaats van GEIL geheugen.
200 Watt is wel erg mager overigens, kijk maar eens wat zo'n Pentium 630 verstookt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het wel leuk om een 64bit processor erin te stoppen... wellicht kan ik nog iets goedkopers vinden. (530 oid) het geheugen vind ik wat lastig, het moet ddr2 zijn voor deze config. aan welke 'goedkope' merken moet ik denken, is Dane-Elec ok bv?
ik maakte me ook al zorgen om het vermogen van de voeding, jammer, want het is een leuke kast, eens zien of ik nog een andere voeding kan vinden...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dane is IMHO een A-merk, nooit problemen mee en goede garantie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

een goedkope celeron/sempron processor en gewoon een reepje 512 MB DDR 3200 OEM geheugen is ruim voldoende voor een office pc'tje (een oudere P III trouwens ook). Een dikke processor en DDRII is een beetje overkill.
En die voeding, ik zou een voeding van 350 watt erin stoppen (coolermaster 380 Watt extreem power 33 euro). Dan heb je een goede en goedkope voeding die ook nog bruikbaar is mocht je de pc willen uitbreiden (extra hd pci kaarten, andere cpu enz)

[ Voor 38% gewijzigd door Theo op 06-12-2005 10:39 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
AMD sempron's zijn tegenwoordig ook 64 bit, maar een stuk goedkoper en kost minder energie...

En verder, waarom van dat heftige geheugen voor een office pc?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
of je neemt een leuk Tele2-adsl-abonnementje en dan krijg je er een (office) computer bij!

Verwijderd

Topicstarter
ok. prima. ik snap ook wat jullie bedoelen met een celeron config, alleen wilde ik dat liever niet, ik heb altijd het idee dat die processoren over het geheel genomen slechter presteren, moet jullie eerlijk bekennen dat ik me daar niet echt heel erg in verdiept hebt.
ga alles nog eens kritisch de opties bekijken met jullie commentaar, het klinkt allemaal vrij zinnig.
ik heb er altijd een handje van om alleen naar de duurdere/nieuwste spulletjes te kijken, wellicht niet altijd even verstandig.
is die coolermaster ook een beetje stil theodouma?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:46:
ok. prima. ik snap ook wat jullie bedoelen met een celeron config, alleen wilde ik dat liever niet, ik heb altijd het idee dat die processoren over het geheel genomen slechter presteren
Je wilt alleen Office etc draaien, in dat geval maakt dat niet uit. In theorie heb je wel gelijk

Verwijderd

Topicstarter
Double J: Zit wat in, is wel een beetje te gek. ik kijk nu dus naar Dane Elec, en misschien wel Kingston (laatste lijkt mij dus niets maar misschien heb ik het mis.)

Bart: hehehe

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Wat voor videokaart heb je nu? Niet handig om na aanschaf erachter te komen dat je een PCI-E / AGP verschil hebt....

Edit: laat maar.... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Marck21 op 06-12-2005 10:57 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

als jij je pc alleen gebruikt voor office toepassingen, kom je met Kingston / Twinmoss of zelfs het goedkoopste van het goedkoopste goed uit. Puur office lijkt me iets in de stijl van volgend systeem beste

Sempron
Asrock moederbord
512 ram
40 gig hd is genoeg, en die Sata ga je nooit meer prestatie uithalen (tenzij je een redelijke mp3collectie hebt)

Hier raak je vlot uit met een 300euro, meer moet dat echt niet zijn.

edit: 200w zal echt nipt zijn als je voor een P630 gaat, maar normaal moet dat nog toekomen. Buiten je cpu heb je eigenlijk niet veel hangen dat nog stroom verbruikt.

• Quacka
Er zijn meer merken dan Intel, Hyper-Threading.
Ook AMD maakt goede processors, die vaak nog beter presteren. En ze hebben een groot voordeel tov de intel-processors: Ze gebruiken minder stroom.

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:18:
En ze hebben een groot voordeel tov de intel-processors: Ze gebruiken minder stroom.
En zijn veel goedkoper

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tsja, je wil dit misschien niet horen, maar als je 500 euro voor een simpel office pc'tje te besteden hebt, zou ik lekker naar Dell.com surfen en een Dimension voor 300 euro laten aanrukken. De rest gebruik je voor een simpel TFT-tje en printertje, klaar ben je.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Wat voor 'office software' moet je eigenlijk allemaal draaien? Daar kan je config nog wel vanaf hangen.

Of is het de basic I-net, word, mail?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:49:
(laatste lijkt mij dus niets maar misschien heb ik het mis.)
Kingston is één van de meest gerespecteerde geheugen bakkers ter wereld, verdiep je eens in de materie

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit systeem word niet mijn hoofdsysteem, k begrijp uit jullie reacties dat jullie het een erg overdreven systeem vinden, k begrijp waarom.
kwam hier op uit omdat ik ook graag naar de toekomst toe wat langere tijd gebruikt wil maken van de computer.
het systeem zal hoofdzakelijk dienst doen voor browsen emailen m$soft office ed, en wrsch als download computer.

Athmozz: hoewel mn nick anders doet vermoeden ben ik geen true intel fanboy hoor, ik heb in dit geval idd weinig aandacht aan AMD geschonken.

Servor: heb alleen de genoemde onderdelen nodig, de rest heb ik al. vind het altijd leuk om zelf mee te prutsen ipv zo een zaak te bellen....

Gunner: Wellicht ben ik te negatief over Kingston maar het is imho niet een topmerk, heb niet zulke super ervaringen. Ik verdiep mij wel degelijk in de materie anders zou ik hier niet posten. toegegeven, ik kijk waarschijnlijk door de verkeerde bril naar dit systeem, ik ga een beetje uit van mn gamesysteem. (zoeken naar topprestaties dus.)

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:17

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:38:
....., ik ga een beetje uit van mn gamesysteem. (zoeken naar topprestaties dus.)
Je wilt tekstverwerken met 200 FPS?

gewoon de langzaamste sempron met een asrock mobo en 512 mb geheugen...dan ben je echt wel klaar hoor... ook over 2 jaar, als de nieuwste office onder XP uitkomt dan zal hij daar echt wel op draaien, desnoods gooi je er later nog wat geheugen bij.

GEIL geheugen is leuk als je overclockt, Kinston geeft vaak 10 jaar tot levenslange garantie.

Hoe moeilijk kun je het jezelf maken zeg.

[ Voor 48% gewijzigd door nexhil op 06-12-2005 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
gevat.
maar zoals ik al eerder toegaf, ik keek wrsch door een verkeerde bril, wel goed lezen he?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Mensen in principe zijn de reacties in dit topic allemaal netjes, laat het niet teveel overgaan naar offtopic/semiflames ;)

@TS: Het bedrijf uit Redmond heet nog steeds gewoon Microsoft, elke andere notatie is niet juist

Kingston hoort op het moment gewoon tot A-merk geheugen, evenals Dane-Elec.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:17

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:47:
gevat.
maar zoals ik al eerder toegaf, ik keek wrsch door een verkeerde bril, wel goed lezen he?
zeg dan even wat je wel zoekt.... dan gaan we daar mee verder

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 06-12-2005 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:48:
Mensen in principe zijn de reacties in dit topic allemaal netjes, laat het niet teveel overgaan naar offtopic/semiflames ;)

@TS: Het bedrijf uit Redmond heet nog steeds gewoon Microsoft, elke andere notatie is niet juist

Kingston hoort op het moment gewoon tot A-merk geheugen, evenals Dane-Elec.
offtopic: ik dacht even popie-jopie te schrijven, Microsoft vind ik een topbedrijf.

ontopic: ik kom later wel even terug met een alternatief systeem. wellicht amd. ik vind de langzaamste Sempron geen goed plan.
Waar het dus op neer komt, een office systeem zoals eerder beschreven maar wel gewoon lekker snel en future proof (zover dat mogelijk is natuurlijk ;-) )

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:54:. ik vind de langzaamste Sempron geen goed plan.
voor jou is de langzaamste sempron snel genoeg. zelfs met een oude pentium 3 kun je nog net zo snel tikken, laden sites net zo snel en ook de muziek speelt evensnel af. De langzaamste sempron is voor jou dus snel genoeg, de cpu zal eigelijk nooit 100% load draaien als jij achter de pc werkt.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Rhannie
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik zou met zo'n budget sowieso niet voor een Pentium 4 gaan. Ze worden heet, presteren slechter dan hun AMD tegenhangers en zijn nog een stuk duurder ook. Als je bang bent dat je met een Sempron prestaties tekort komt, zou je ook kunnen kijken voor een AMD Athlon 64 3000+. Die is sneller dan die Intel P4 3,0 ghz en kost ongeveer 50 euro minder. Daar kan je dan een ASRock moederbord bij nemen en 512 mb ram en dan ben je voor 200 euro klaar. Dan moet je alleen nog even zelf kijken voor een mooie kast en een harde schijf.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
kwam zelf net op het volgende:

AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-VM
Kingston HyperX 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2

is E460,- ongeveer.

Die Asrock heb ik nog niet bekeken.
Ik heb toch ook naar Sempron opties gezocht. Maar ik kon niet zo snel een goede mobo vinden in matx & int. vga. wellicht nog ideeën?
(gebruik overigens http://www.motherboards.org/mobot/index.html best handig.) en Toms hardware mother of all cpu guide...

bijkomend probleem is dat die 200 watt volgens mij met geen vd opties echt genoeg is, helaas is er heel weinig te vinden over die kast, weet niet of elke willekeurige voeding daarin past....

Verwijderd

Dat moet volgens mij echt geen hyperX ram zijn, dat zijn toch al de topseries van Kingston.
Die 200w zal het wel trekken, want buiten de cpu heb je niet echt iets zitten dat veel stroom trekt.
Op eerste zicht produceert Asrock geen mATX'jes, dus blijf dan gewoon bij je Asus zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
dat hyperx geheugen haal je voor 71 euro weg bij salland. hun goedkopere geheugen met mindere timings is misschien 1 of 2 tientjes goedkoper. zo kan ik gewoon 400mhz in dual channel draaien.
hoop dat je gelijk hebt over die 200 watt, zou wel prettig zijn als ik daar niet extra meer aan uit hoeft te geven. ik neem aaan dat als ik een sempron systeem bouw het helemaal geen probleem meer is.
(maar daar heb ik dus nog geen bruikbaar mb voor gevonden.)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asrock K8NF4G-SATA2 (mATX, Socket 754, GeForce 6100 onboard, SATA-300): 60,-
Hitachi Deskstar 7K80 (80 GB, SATA-300): 55,-
AMD Sempron 64 3000+ (64-bit, Socket 754): 95,-
Kingston KVR400X64C3AK2/1G (2x512 MB, PC3200, DDR400) 85,-
Asus A-36H 360W voeding 40,-
...in een willekeurig kastje naar eigen smaak, voila.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:09:
kwam zelf net op het volgende:

AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-VM
Kingston HyperX 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2

is E460,- ongeveer.

Die Asrock heb ik nog niet bekeken.
Ik heb toch ook naar Sempron opties gezocht. Maar ik kon niet zo snel een goede mobo vinden in matx & int. vga. wellicht nog ideeën?
(gebruik overigens http://www.motherboards.org/mobot/index.html best handig.) en Toms hardware mother of all cpu guide...

bijkomend probleem is dat die 200 watt volgens mij met geen vd opties echt genoeg is, helaas is er heel weinig te vinden over die kast, weet niet of elke willekeurige voeding daarin past....
kan je de prijzen per onderdeel er eens bij zetten, dat maakt het wel duidelijker.

Ter info:
Ik heb een pentium3 als download-pc met 512mb intern
Deze draait verschillende download-progs tegelijk (van het weekend een stuk of 6) en ik heb totaal gene problemen.
In het verleden deed ik hetzelfde met een pentium 4. Ik merk totaal geen verschil op tussen de 2, behalve een temperatuursverschil in de kamer (de pentium 4 zorgde voor veel hitte).

Een collega heeft op een P3 (slechter dan die van mij) office 2003 geinstalleerd. Ging prima.
Dus zal de komende office echt wel goed draaien op een sempron.

Ik zou verder gewoon bij asus/msi of iets dergelijks blijven. En zoek eens naar een andere kast met normale voeding. Er zijn ook kasten met ingebouwd moederbord voor s-939 om zo de prijs te drukken.

• Quacka
http://tweakers.net/price...on=top&Landfilter=Benelux

http://www.asus.com/produ...&model=570&l1=1&l2=1&l3=0
(144 euro bestaande uit kast, 300w voeding en moederbord met onboard vga)

Verwijderd

Topicstarter
goed idee, ook wel handig voor mezelf:

AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed E165
Asus A8N-VM E74
Kingston HyperX 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 E71
Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 E61
AOpen A340A Aluminium, Zilver, 200 Watt E82
Totaal E453,-

GigaByte GA-8I945GMF E106
Intel Pentium 630 3.0 GHz, 800 MHz, Boxed E190
AOpen A340A Aluminium, Zilver, 200 Watt E82
GeIL DDR2 Series 512 MB, PC5400, 667 MHz, 4, Kit Of 2 E98
Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 E61
Totaal E537,-

Verwijderd

Topicstarter
dreamvoid schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:23:
Asrock K8NF4G-SATA2 (mATX, Socket 754, GeForce 6100 onboard, SATA-300): 60,-
Hitachi Deskstar 7K80 (80 GB, SATA-300): 55,-
AMD Sempron 64 3000+ (64-bit, Socket 754): 95,-
Kingston KVR400X64C3AK2/1G (2x512 MB, PC3200, DDR400) 85,-
Asus A-36H 360W voeding 40,-
...in een willekeurig kastje naar eigen smaak, voila.
ik moet toegeven, die asrock ziet er best interessant uit:
http://www.asrock.com/product/product_K8NF4G-SATA2.htm
Pagina: 1