Toon posts:

[XP] Windows herstart vanzelf, logboek staat vol fouten.

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers

Ik heb sinds een tijdje al wat problemen met mijn pc.
Windows herstart soms ineens vanzelf zonder eerst af te sluiten, als ik bij het logboek ga kijken staat deze vol fouten. verder doet mijn brander ook heel vreemd, het lampje dat moet gaan branden als ie aan het branden is, gaat nu plots branden terwijl hij niet eens bezig is.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn en hoop dat jullie me kunnen helpen, pc anderhalfjaar oud en wil hem nog een paar jaar langer houden.

Hier wat specificaties over de pc

Win XP pro service pack 2
AMD 2600+
1024 geheugen
G-Force 4 64MB
Er zitten 5 schijven in. 1x 15GB 1x 60GB 2x 160 GB 1x 200 GB
om deze aan te sturen gebruik ik zo een kaart om meerdere hd's op aan te sluiten.

Hier een aantal fouten uit mijn logboek. (de 4 laatsten laat ik zien)

TOEPASSINGEN
1
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2003) in bron (EAPOL) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd..

2
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2002) in bron (EAPOL) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd..

3
De Windows Security Center-service is gestart.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

4
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2003) in bron (EAPOL) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd..

SYSTEEM

1
Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

2

3

ENZ.

Ik heb Hitmanpro 2 met alles aangevinkt laten lopen, deze haalde wel wat rommel weg maar probleem is er nog steeds.

Indien er meer gegevens nodig zijn hoor ik het wel, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

Gr Michael

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Zet automatisch herstarten eens uit. Zo kun je zien bij welk bestand het fout gaat.
Configuratiescherm-----systeem---geavanceerd----opstart en herstel instellingen

Verwijderd

Topicstarter
ok

gedaan nu ff afwachten waneer hij weer vanzelf herstart.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen wilde ik even snel een cdtje samenstellen toen plots mijn systeem het weer eens begaf.

Geen foutmeldingen, blauw scherm of iets waar je een fout kan zien, gewoon in eens weg.

hier de laatste 4 logboek beschrijvingen, zo te zien is er wel iets mis hierzo. maar jah hoewel het niet de systeem schijf is snap ik nog niet waarom die herstart

8:52
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2002) in bron (EAPOL) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd..

8:52

8:51
De Windows Security Center-service is gestart.

8:50
Het bestandssysteem op H: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Downloads (2).

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
Kenmerkrecord van type 0x80 en instantielabel 0x4 is kruisgekoppeld,
beginnend bij 0x5ceb53, voor mogelijk 0x10 clusters.
beginnend bij 0x5ceb53, voor mogelijk 0x10 clusters.
Sommige clusters die door het kenmerk van het type 0x80 en het instantielabel
0x4 in het bestand 0x9db1 bezet zijn, zijn reeds in gebruik.
Bezig met verwijderen van beschadigd kenmerkrecord (128, "")
uit bestandsrecordsegment 40369.
beginnend bij 0x318fbe, voor mogelijk 0x10 clusters.
beginnend bij 0x318fbe, voor mogelijk 0x10 clusters.
Sommige clusters die door het kenmerk van het type 0x80 en het instantielabel
0x4 in het bestand 0x9db3 bezet zijn, zijn reeds in gebruik.
Bezig met verwijderen van beschadigd kenmerkrecord (128, "")
uit bestandsrecordsegment 40371.
Bezig met verwijderen van recordsegment van zwevend bestand 21250.
Bezig met verwijderen van recordsegment van zwevend bestand 21970.
De indexingang van de object-ID in het bestand 0x19 verwijst naar het
bestand 0x9db0 maar het bestand heeft er geen object-ID in.
Bezig met verwijderen van een indexvermelding uit index $O van bestand 25.
De indexingang van de object-ID in het bestand 0x19 verwijst naar het
bestand 0x1095 maar het bestand heeft er geen object-ID in.
Bezig met verwijderen van een indexvermelding uit index $O van bestand 25.
De indexingang deutsch van de index $I30 in het bestand 0x211 verwijst naar het ongebruikte bestand 0x249.
Bezig met verwijderen van indexvermelding deutsch in index $I30 van bestand 529.
Bezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.
CHKDSK is bezig met het herstellen van verloren bestanden.
Bezig met het opruimen van 54 ongebruikte indexingangen in de index $SII
van het bestand 0x9.
Bezig met het opruimen van 54 ongebruikte indexingangen in de index $SDH
van het bestand 0x9.
Bezig met het opruimen van 54 ongebruikte security descriptors.
Schrijffout met status 0xc0000185 op offset 0x7166ee000 voor 0x1000 bytes.
Onvoldoende schijfruimte om gegevensstroom voor security descriptors te repareren.
Bezig met invoegen van gegevenskenmerk in bestand 2113.
Bezig met invoegen van gegevenskenmerk in bestand 40369.
Bezig met invoegen van gegevenskenmerk in bestand 40371.
Bezig met het herstellen van fouten in het BITMAP-kenmerk van MFT.
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd.
Er zijn problemen vastgesteld met het bestandssysteem die niet kunnen worden hersteld.

160079660 kB totale schijfruimte.
123484412 kB in 17376 bestanden.
6352 kB in 786 indexen.
0 kB in beschadigde sectoren.
115504 kB wordt gebruikt door het systeem.
Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.
36473392 kB beschikbaar op schijf

4096 bytes per cluster
40019915 clusters in totaal op schijf
9118348 clusters beschikbaar op schijf

Interne info:
60 ae 00 00 fd 46 00 00 0a 65 00 00 00 00 00 00 `....F...e......
e0 09 00 00 00 00 00 00 69 00 00 00 00 00 00 00 ........i.......
d6 b7 1b 01 00 00 00 00 48 ca 8e 13 00 00 00 00 ........H.......
70 92 9b 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 p...............
00 00 00 00 00 00 00 00 1a 03 17 21 00 00 00 00 ...........!....
99 9e 36 00 00 00 00 00 30 3f 07 00 e0 43 00 00 ..6.....0?...C..
00 00 00 00 00 f0 e3 70 1d 00 00 00 12 03 00 00 .......p........

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:52
virus & spyware scan al eens gedaan. (gaat dit probleem waarschijnlijk niet oplossen, maar is in zo'n geval wel eens te proberen.)

Verder kun je proberen een repair te doen van windowsxp, want dit is volgens mij een probleempje dat hij ergens zijn 'trappers' verliest.
Ik veronderstel dat je windowsxp op de kleinste schijf staat? Is er dan geen mogelijkheid om deze eens gewoon te formatteren en opnieuw te installeren... Dit zal waarschijnlijk ook wel 't één en 't ander kunnen oplossen...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 21:11

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik zou eens beginnen met een schijfcontrole van station H in veilige modus. Misschien dat windows dan wel alle files kan herstellen. OF anders misschien eraf halen wat je nodig hebt en opnieuw partitioneren.

[ Voor 23% gewijzigd door renedepe op 06-12-2005 09:24 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag windows opnieuw installeren.

Ik zal hier weer posten of het gelukt is of nie.

Bedankt voor jullie reply´s

gr Michael

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 17:29

iMars

Full time prutser

Heb je je geheugen al getest? Ik had ooit eens hetzelfde soort probleem, spontane reboots.
Bleek achteraf brakke geheugen te zijn. Probeer het eens met memtest86.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey geheugen heb ik een tijdje geleden getest een keer met memtest, toen waren er geen problemen.

Maar ik zal het nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag de 'burn in test' gedaan, deze heeft helemaal geen fouten gevonden.

ga hem nu formateren.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-03 15:48
doe eerst eens een schijfcontrole
en download eens een smart-disk van de fabrikant van je hd.. lijkt net alsof je hd het gaat begeven heb een soortgelijke situatie gezien laatst.

Verwijderd

renedepe schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:24:
Ik zou eens beginnen met een schijfcontrole van station H in veilige modus. Misschien dat windows dan wel alle files kan herstellen. OF anders misschien eraf halen wat je nodig hebt en opnieuw partitioneren.
Ik zou toch ook beginnen denken aan die schijf backuppen en een test tooltje te draaien van de producten ervan. Want dit kan er ook op wijzen dat er één en ander mis is met de schijf zelf.

Verwijderd

Ik verplaats je topic even naar WOS, het lijkt me hier meer over Windows te gaan :)

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
SYSTEEM

1

2

3

ENZ.
Volgens mij zit je kabel van die harde schijf niet meer goed in. Windows probeert iets op die schijf te schrijven maar dit lukt niet waardoor de pc crasht. Kan je eens kijken of alle kabels nog goed inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zaten goed vast.

Ik heb een format gedaan en de pc loopt weer een stuk sneller, is meestal na een herinstal.

Maar nog steeds het zelfde probleem.

Ik heb toen een reserve voeding bij me vader ff gejat en deze er ingezet. puur om te kijken of het mijn voeding niet is.

draai nu vanaf gister zonder uit te vallen. het bleek dus de voeding te zijn.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr Michael
Pagina: 1