Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Verwijderd
Success
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Daarom gebruik ik de aansluiting SATA2 daar is niks mee aan de hand. En ik heb de VIA RAID drivers van de Asus site geinstalleerd maar dat helpt niet...KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:03:
Ik denk dat je pinnnetjes té verbogen zijn en niet goed contact maken. Hardware probleem dus.
De SATA-2 connector... Tja, bedoel je de andere aansluiting op de disk (dat is namelijk geen data aansluiting) of op je mainboard?LaZZ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:56:
[...]
Daarom gebruik ik de aansluiting SATA2 daar is niks mee aan de hand. En ik heb de VIA RAID drivers van de Asus site geinstalleerd maar dat helpt niet...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 06-12-2005 11:02 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Dit is echt gemakkelijker dan je denkt, ik heb er dat zwart plastieken aansluittsjoepke ook eens afgetrokken met verbogen pinnetjes als resultaat._Dune_ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:01:
Hoe krijg je het überhaubt voor elkaar een dergelijke connector af te breken?
Als je dat zwart plastieken tsjoepke nog hebt waar je connector op pakt, dan kan je de pinnetjes zeer voorzichtig weer recht zetten en het erover schuiven. Bij mij werken die Sata-poorten nog altijd.
Als je ze niet in orde krijgt, zal het vrees ik een nieuw moederbord/ een pci-sata kaartje moeten worden waarmee je toch veel van je snelheid verliest...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:06 ]
Ik geef toe dat de degelijkheid van de S-ATA aansluitingen over het algemeen te wensen over laat. Ik zelf heb een 8 poorts S-ATA RAID5 controller waar 8 aansluitingen op een "hoopje" zijn gezet. Maar afbreken... nee dat is mij nog niet gelukt. Zo vas zit dat spul niet dat het kan breken als je het b.v. los te trekt. Het in elkaar steken moet ook gewoon met beleid doen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:05:
[...]
Dit is echt gemakkelijker dan je denkt, ik heb er dat zwart plastieken aansluittsjoepke ook eens afgetrokken met verbogen pinnetjes als resultaat.
Maar ik ben wel weer offtopic aan het "lullen"...
Maar zoals gezegd kijk eens of de schijf in een ander systeem ook "gezien" wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 06-12-2005 12:15 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Oké de pinnetjes op je mobo dus, ik dacht op je HDD, was niet geheel duidelijk.LaZZ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:56:
[...]
Daarom gebruik ik de aansluiting SATA2 daar is niks mee aan de hand. En ik heb de VIA RAID drivers van de Asus site geinstalleerd maar dat helpt niet...
Ik denk dat je kortsluiting veroorzaakt hebt en dat je niks meer aan je SATA-controller hebt.