S-ATA wordt niet herkend krijg hem ook niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een nieuwe installatie van Windows gedaan en ik krijg nu met geen mogelijkheid mijn S-ATA schijf meer geinstalleerd. Beetje klote want er staat heel wat materiaal op dat ik graag wil gebruiken. Nu ging ik in de PC kijken of alles nog wel goed aangesloten wat en nu bleek dat mijn SATA 1 connector was afgebroken, de pinnetjes zitten er nog wel maar zijn zwaar verbogen en wat er overheenzat, de connector zeg maar, is eraf gevallen. Ik heb hem nu dus op SATA 2 geprikt maar Windows herkent de schijf niet en als ik MaxBlast 4 opstart en kijk naar de schijven die reeds aangesloten zijn dan vind hij hem niet.

Maar hij zou hem toch eigenlijk sowieso al moeten herkennen? Die schijf heb ik al gebruikt en is dus ook al ingedeeld. Hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Verwijderd

Staat ie wel onder Apparaatbeheer (r-muis op deze computer -> eigenschappen ->hardware -> Apparaatbeheer)? zo ja dan: -> naar schijfbeheer(start -> programmas -> Systeembeheer-> Computerbeheer-> schijfbeheer) en dan actief zetten en drive letter toekennen.

Success

• LaZZ
Nope staat hij niet bij

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Nieuwe kabel proberen?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:56
ook niet als je de drivers downloadt en installeert?

bios flashen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je pinnnetjes té verbogen zijn en niet goed contact maken. Hardware probleem dus.

• LaZZ
KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:03:
Ik denk dat je pinnnetjes té verbogen zijn en niet goed contact maken. Hardware probleem dus.
Daarom gebruik ik de aansluiting SATA2 daar is niks mee aan de hand. En ik heb de VIA RAID drivers van de Asus site geinstalleerd maar dat helpt niet...

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

LaZZ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:56:
[...]

Daarom gebruik ik de aansluiting SATA2 daar is niks mee aan de hand. En ik heb de VIA RAID drivers van de Asus site geinstalleerd maar dat helpt niet...
De SATA-2 connector... Tja, bedoel je de andere aansluiting op de disk (dat is namelijk geen data aansluiting) of op je mainboard?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is er misschien kortsluiting geweest waardoor de interface op de schijf is overleden? Hoe krijg je het überhaubt voor elkaar een dergelijke connector af te breken? Heb je nog een tweede Pc ergens waar je de schijf in kunt testen? Bij een kennis/vriend misschien...

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 06-12-2005 11:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Staan alle controllers wel aan in de bios? Kijk eens hoeveel controllers je ziet in windows...

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:01:
Hoe krijg je het überhaubt voor elkaar een dergelijke connector af te breken?
Dit is echt gemakkelijker dan je denkt, ik heb er dat zwart plastieken aansluittsjoepke ook eens afgetrokken met verbogen pinnetjes als resultaat.

Als je dat zwart plastieken tsjoepke nog hebt waar je connector op pakt, dan kan je de pinnetjes zeer voorzichtig weer recht zetten en het erover schuiven. Bij mij werken die Sata-poorten nog altijd.

Als je ze niet in orde krijgt, zal het vrees ik een nieuw moederbord/ een pci-sata kaartje moeten worden waarmee je toch veel van je snelheid verliest...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:06 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:05:
[...]

Dit is echt gemakkelijker dan je denkt, ik heb er dat zwart plastieken aansluittsjoepke ook eens afgetrokken met verbogen pinnetjes als resultaat.
Ik geef toe dat de degelijkheid van de S-ATA aansluitingen over het algemeen te wensen over laat. Ik zelf heb een 8 poorts S-ATA RAID5 controller waar 8 aansluitingen op een "hoopje" zijn gezet. Maar afbreken... nee dat is mij nog niet gelukt. Zo vas zit dat spul niet dat het kan breken als je het b.v. los te trekt. Het in elkaar steken moet ook gewoon met beleid doen. :D

Maar ik ben wel weer offtopic aan het "lullen"...

Maar zoals gezegd kijk eens of de schijf in een ander systeem ook "gezien" wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 06-12-2005 12:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

LaZZ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:56:
[...]

Oké de pinnetjes op je mobo dus, ik dacht op je HDD, was niet geheel duidelijk.
Ik denk dat je kortsluiting veroorzaakt hebt en dat je niks meer aan je SATA-controller hebt.

• LaZZ
Moet ik dus een SATA-PCI kaartje halen? En hoe dat ding is afgebroken is mij een groot vraagstuk, ik ging in de PC kijken of het goed aangesloten zat en het hing al los zonder dat ik er verder aangezeten had... Zou het door de druk van de kabels ofzo afgebroken moeten zijn, vond het al erg vreemd... Maar goed, het is gebeurd. Heb hem nu dus gewoon op de andere SATA aansluiting op het mobo geprikt maar dat wil dus niet echt werken.

Pagina: 1