[XP]SP2 installatie op nieuwe schijf: BAD_POOL_HEADER

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-03 22:03
ik heb vandaag mijn nieuwe HD en dvd-rw in mijn systeem gezet.

daarbij wilde ik zojuist XP SP2 installeren (instal cd) maar ik krijg een BSOD:

BAD_POOL_HEADER. nu heb ik zo'n beetje alles hier op GoT afgezocht maar nergens staan concrete aanwijzingen. wel lijkt het een vaker voorkomend probleem. ook in de knowledge base van microsoft kan ik hier niets over vinden.

mijn systeem:

asus a7n8x-deluxe
xp2500+
320 gb WD
80 gb WD
80 gb maxtor
sb live 5.1

wat doe ik hier aan?

                           

Verwijderd

Toevallig een wlan netgear of linksys kaart erin ?
Er zijn veel mensen die dat hebben en het door die kaart kan komen.

zoek eens op google pagina's vol over dit probleem

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• jeehaa
ik heb er dit inzitten:

sb live 5.1
pinnacle pctv kaart

voor de rest niets. onboard zitten:

3com lan
nvidia lan

zoals op elke a7n8x-deluxe. geen wireless shit dus

edit: die zoekresultaten gaan alleen over NA installatie van sp2, ik krijg het er niet eens op...

[ Voor 23% gewijzigd door jeehaa op 05-12-2005 23:43 ]

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Toen ik Windows XP SP2 met een slipstreamed CD installeerde kreeg ik die fout ook tijdens het installeren, installeerde ik eerst Windows XP en pas daarna SP2 dan was het probleem er niet.

• jeehaa
ok dan probeer ik vanavond even met een sp1 cd.

Verwijderd

Ik heb hem ook geregeld....ik heb onboard lan en me plankje is een A8N-E die BSOD gaat gepaart met een DRIVER_IRQL_LESS_NOT_OR_EQUAL

Nog geen oplossing gevonden

• jeehaa
heb de hdd laten checken met het tooltje van WD, 0 errors gevonden.

heb m'n DDR laten checken : geen fouten gevonden.

de knowledge base gaat ook alleen maar over na de installatie. ik kan echter helemaal niet installeren. bsods met dezelfde mededelingen en spontane reboots vinden constant plaats

edit: 2 overige schijven losgekoppeld en nu dus alleen de primaire schijf en de dvd brander aangesloten.

tijdens de installatie (sp1a) krijg ik rond de 80% een bsod zonder naam, maar wel dat xp is afgesloten door een probleem, de code eindigt op 00000024. volgens MS komt dat door NTFS.sys. wat te doen...

[ Voor 35% gewijzigd door jeehaa op 06-12-2005 23:43 ]

• jeehaa
tis echt om wanhopig van te worden. ik ga eens bellen met de winkel of ik die a7n8 kan terug brengen. het moet wel in het mobo zitten aangezien mijn geheugen en hd gewoon in orde zijn. en ik ben zo'n beetje de enige die niet in XP kan komen, laat staan installeren, dus drivers veranderen!?

iemand toch nog een idee?

edit:

in een ander topic in het board las ik een reply van iemand met dezelfde symptomen. ik had ook nog niet verteld dat bij die eerste installatie op die schijf, ik ook de laatste forceware van Nvidia erop heb gezet. daarna begonnen de problemen volgens mij. drivers van andere onderdelen zaten ervolgens mij niet bij, misschien die van 1 van de 2 onboard lan devices. die heb ik toen ook geinstalleerd. Daarnaast was ik ook bezig met de laatste omega drivers.

ik kan dus zo de drivers niet verwijderen want die zijn toch allemaal al weg? (formatted C: naar NTFS voor xp install) of slaat hij dingen op je moederbord op?

[ Voor 51% gewijzigd door jeehaa op 07-12-2005 12:06 ]

• jeehaa
heb inmiddels xp sp2 kunnen installeren maar nu blijft mijn HDD op 137 gig staan ipv 320... heb alle tooltjes al geprobeerd binnen windows; die register edit, big drive enabler, enable big lba, maar het mag allemaal niet baten. wat dus opviel was dat toen xp geinstalleerd was, ik reboots kreeg toen ik dingen naar de schijf kopieerde of erop installeerde. af en toe zat er een BSOD bij.

kan iemand hier iets mee?

Verwijderd

Jeeha dat heb ik ook gehad, zelfs met windows install kon ik niet aan de andere helft van me hdd. Gewoon even ergens Partition Magic 8.0 ofzo vandaan "toveren" en dan kan je die schijfruimte gewoon terug voegen bij je C: partitie of een nieuwe Partitie aanmaken.
Pagina: 1