DVD afspeelproblemen oudere PC

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
DVD's afspelen ging altijd zonder problemen, maar sinds een nieuwe installatie van het systeem schokt / vertraagd het beeld, audio loopt meestal goed door, dit met diverse DVD player software.

Ben er achter gekomen dat het beeld gaat vertragen zodra de MPEG2 bitrate boven zeg 4 a 5Mbit/sec komt.

In welke richting moet ik zoeken om dit probleem op te lossen? (denk zelf in richting CPU, video of DVD drive)

Done:
- alle IDE apparatuur op DMA
- diverse Voodoo drivers geprobeerd
- diverse SB PCI drivers geprobeerd
- DVDRW drive getest, DVD lezen / rippen / branden gaat snel genoeg
- geen CPU/RAM vretende processen ernaast draaien

Celeron 500Mhz, 256MB RAM
40GB 7200rpm HDD
NEC 3550 DVDRW
Voodoo3 AGP
SB PCI512

WinXP SP2, oa PowerDVD 6 - Mediaplayer Classic - ffdshow

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Kickje!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Videokaart al op een eigen IRQ gezet :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je windows XP opnieuw geinstalleerd of heb je hem geupdate ( van win 98 of 2000 naar) Zo ja moet je alle grafische extraatjes uitzetten. Ik heb ongeveer dezelfde specs. heb alleen een P!!! en een ati rage 128 pro. Ik heb het probleem in het begin ook gehad. toen heb ik alle grafische extraatjes uitgezet en nu doet hij het wel (op het moment niet want mijn mobo is dood :( )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

limoentje schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:27:

PowerDVD 6 - Mediaplayer Classic -
Kun je nog een oudere versie van powerdvd vinden? En ook het geluid (upsamping 5.1 enzo) terugschroeven kan helpen. Mediaplayer gebruik waarschijnlijk de codecs van powerdvd....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
- Videokaart heeft eigen IRQ
- Grafische XP instellingen maken niet uit, toen het nog wel werkte stonden ze ook zo
- Alle resoluties geven problemen (van 800 600 tot 1280 1024)

Oudere versie PowerDVD helaas niet voorhanden, MPC gebruikt of z'n eigen AC3 decoder, of die van ffdShow, allemaal geeft problemen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Schopje.

Pagina: 1