Toon posts:

Devolo Lichtnet Internet Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier devolo:

http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=145

dat is dus Internet via het lichtnet, nu heb ik een probleem:

Ik heb hem zo aangesloten ( zo moest het volgens Devolo)

Modem----- Router------ Eerste Devolo adapter en dan in stopcontacten nog 2 , voor 2 pc's.

maar nu heb ik elke keer als ik 2 pc's tegelijk aan heb dat mijn msn steeds wegvalt... weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Zitten de apparaten allemaal op de zelfde groep? Heb je een netfilter in je huis zodat je zeker weet dat je geen storing hebt van buitenaf?

Wat valt er weg? Je internet of je lokale netwerk. Dat msn uitvalt wil helemaal niets zeggen.

Tijdens een uitval, kan je dan je router pingen? Kan je tijdens een uitval een IP op het internet pingen?

Ip verkrijgen van host adhv domainnaam:
code:
1
nslookup www.google.nl

In een DOS-Box.

Ip van router (zie dhcp server ip, of gateway ip, zal waarsch het zelfde zijn iig):
code:
1
ipconfig/all

Zorg nadat je het externe IP van een of andere stabiele website hebt en het ip je router, dat je 2 dosboxen hebt klaarstaan, hier voer je per dosbox 1x een commando in, om dit te stoppen -> ctrl+c.
code:
1
2
ping 192.168.1.1 -t -l 1024 -n 500
ping 216.239.57.104 -t -l 128

1e = je router, 2e is ip van google

Verschillende timings gebruik ik om het LAN gedeelte een beetje meer op te fokken, dat kan nl veel sneller dan een internet verbinding. Laat dit lekker draaien en kijk waar de uitval zit, zodra je een uitval hebt.

Maargoed, even een hele simpele vraag: Wat gaat er mis? Geef meer informatie (mn glazen bol is jammergenoeg stuk).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan het eigenlijk niet testen, ik heb het nooit door... alleen msn valt uit, en als ik dan daar meteen na op internet druk heb ik gewooon internet, het is alleen als de andere pc ook aanstaat.. dus storing van buitenaf lijkt het niet te zijn.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Natuurlijk kan je het testen, je kan die 2 ping -t's toch gewoon lekker aan laten staan?

Verwijderd

Daarom vraag ik nog wel meer dingen, zoals bijvoorbeeld een netfilter? Zitten de devolo's op verschillende groepen? Dat kan nl soms wat problemen geven. Wat msn doet boeit mij geen ***, ik wil weten waar het probleem zit, en msn kan mij daar geen goeie indicatie voor geven. MSN kan om zoveel redenen uitvallen, dus er moet iets uitgesloten worden, voordat het probleem op is te lossen.
Of probeer je soms op 2 pc's tegelijk aan te melden op msn?

Maargoed test wat dingen, zodat we een begin hebben waar het probleem zich voordoet. Ping gewoon vanaf allebij de pc's naar het netwerk + internet, en zoek uit waar het zit iig.

[edit]
Icey, moet dat nou? Snelheidsduivel :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 00:09 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
FVV, aan de slag
je krijgt een hele lijst met tips, dus check er ff op los

[ Voor 65% gewijzigd door Murcielago op 06-12-2005 00:11 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ok zal het morgen even testen als ze allebei aanstaan

tot nu toe bedankt iig

ik heb trouwens geen Netfilter ( of die moet altijd in je meterkast zitten ofzo)

Verwijderd

Netfilters kan je ook zelf bouwen, alleen dien je in dit geval (volgends mij) er wel een te hebben. Alleen dan een variant die VOOR alle apparatuur zit, dus nog voor de stoppenkast. Ik denk niet dat je zelf even een netfilter moet gaan bouwen die voor de stoppenkast aangesloten zit. Daar gaan nogal wat A door heen, klein netfiltertje? :P

Maargoed ik heb dus totaal geen ervaring met deze apparaten, dus hoe het exact zit weet ik niet. Ik meen gelezen te hebben dat je ze op de zelfde groep dient te hebben, en een netfilter "zou" betere resultaten leveren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die testjes laten draaien,

en ik zie bij die naar mijn Router iets geks...

als hij pingt is het steeds 3, 3, 3, 3 en dan opeens 40 dan weer 3,3,3,3 en dan weer 45 ofzo...

ik heb dus pieken erin

in die naar het internet zie ik niks geks als hij uitvalt.. naar google pingen is steeds 160/170

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand helpen?
Pagina: 1