[Ububutu] ADI AD1888 intergrated sound problemen

Pagina: 1
Acties:

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Ik heb onlangs een nieuw moederbord gekocht (Asus A7V880) met daar op een ADI AD1888 geluidschip. Onder geen geval krijg ik dat ding aan de praat onder linux (Windows werkt wel met AC97 codec).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
Source van RealTec Ac97 compilen (ging niet goed, heel veel errors), aanpassen van /etc/modprobe.d/alsa-base (stond op ubuntu forums, werkt ook niet, nu wordt geen geluid meer herkent waar deze voorheen wel werdt herkent alleen 0,0 geluid gaf)
Google geeft mij geen oplossingen, alleen mensen met het zelfde probleem. De enige andere 'oplossing' die ik heb gezien is het uitschakelen van de onboard chip en een fatsoenlijke kaart inbouwen. Juist dat wil ik niet, ik heb geen zin een nieuwe kaart te kopen en de SB Live die ik heb liggen doet Windows crashen bij hardware detectie, onder Linux werkt hij overigens wel. Maar goed, hoe krijg in mij geluid aan de praat?

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
*Kick*
Ik heb ondertussen nog steeds geen oplossing kunnen vinden op google/ubuntuforums/ect.
En nu wordt mijn SBLive kaart ook niet meer herkent onder Linux. Deze geeft de melding dat er geen geluidskaart aanwezig is in het systeem :(

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
De AD1888 moet onder linux kunnen werken. Ik heb hem zelf ook werkend op een p4p800 deluxe onder debian met een custum build kernel. Hij word in ieder geval ondersteund in kernel 2.6.11, de intel/sis/nvidia ac97 controller support. Ik weet natuurlijk niet welke kernel wordt bijgeleverd met ububuto??? Anders kun je de laatste alsa drivers downloaden en deze compileren voor de intel/sis/nvidia ac97 controller vanaf 0.91 wordt deze kaart ondersteund