Ander mailprogramma die overweg kan met pst bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-04 19:33
Op dit moment gebruik ik Outlook 2002 als e-mail programma. De pst-file staat op het netwerk zodat deze netjes gebackuped wordt.
Zijn er andere e-mail programma's waarmee ik i.c.m. de pst-file kan testen behalve outlook?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04

BCC

Thunderbird al geprobeerd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Je bent op de hoogte van het feit dat een pst file op het network niet supported is?
http://support.microsoft.com/kb/297019/

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:35:
Je bent op de hoogte van het feit dat een pst file op het network niet supported is?
Haha, Grappig :) Het blijft toch een brakke access tabel :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Digin
Dat wist ik niet, dat het pst-bestand unsupported is als deze op het netwerk staat. Toch werken we al jaren zo.
Nu vraag ik mij af hoe anderen mkb-ers, die met Outlook werken, hun mail (pst-bestand) backuppen?

• BCC

BCC

Niet.. en als mensen het wel willen, schakelen we die account over op IMAP..

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 07-12-2005 00:15 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Waarom backuppen ?
Mail staat toch nog op de exchange server, en die wordt toch gebackupt :)

Abort, Retry, Quake ???

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mailnavigator schijnt dit te kunnen.

• Digin
aZuL2001 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:21:
Waarom backuppen ?
Mail staat toch nog op de exchange server, en die wordt toch gebackupt :)
Wij werken niet met Exchange server, maar met het goedkopere en goed werkende Mailserver MDaemon van ALT-N. Binnen Outlook hebben wij aangegeven dat het pst-bestand op de server moet staan. Gelukkig is het ook mogelijk om IMAP te gebruiken met MDaemon. Ik ga dit gelijk eens proberen.

Verwijderd

.PST's die niet werken als ze op het netwerk staan? dat is de reinste bullox, wij werken bij de klanten vaak zat met pst's op het netwerk als deze exchange server niet hebben/niet willen aanschaffen..werkt perfect

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:27:
.PST's die niet werken als ze op het netwerk staan? dat is de reinste bullox, wij werken bij de klanten vaak zat met pst's op het netwerk als deze exchange server niet hebben/niet willen aanschaffen..werkt perfect
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:35:
Essentieel verschil imho.

Abort, Retry, Quake ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:27:
Niet werkend is iets anders dan niet ondersteund. Aangezien het verre van optimaal werkt (crashend Outlook, corrupte pst's en nog veel meer van dat soort ongein bij netwerkfalen) wordt het dus afgeraden. Verder is een netwerkschijf natuurlijk een stuk minder snel als een lokale schijf, waardoor de performance natuurlijk verre van ideaal is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Het werkt hier al 6 jaar prima met de pst's op een linux server. Dus heel erg groot is het risico op corruptie dan ook weer niet denk ik. IMAP werkt wel veel lekkerder, dus dat is altijd een goede optie, en je hoeft daarvoor ook geen dure MS server aan te schaffen.
Pagina: 1