Toon posts:

Wifi: draadloos netwerk gaat uit en aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende bijna grappige probleem

situatie

Draadloos netwerk vanaf een Belkin Pre-n router
1 Pc met Windows XP Pro met een linksys pci draadloos 54 g kaartje
1 Pc met windows 98 Se met een smc pci draadloos 22 mbps kaartje
1 Laptop met windows XP home met een smc2435w kaartje 22 Mbps
1 Laptop met windows XP Pro met een smc2435 kaartje 22 Mbps

De verbinding op de 2 laptops met de router gaat aan en uit aan een uit
Net ping pong met een interval van 2 a 3 seconden
Zeer irritant
Iemand ?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd, misschien gebruikt een verre buurman hetzelfde kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen op de laptops, de andere 2 pc's zijn wel stabiel

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

BCC

Zet je belkin router eens op FIXED 22MBit.. ( B )

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 05-12-2005 22:28 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
geeft dit geen snelheids verlies naar de 54 g kaart ...
Ik dacht ook al zoiets dat ie met gemengde protocols aan het worstelen was

• BCC

BCC

Ja, maar je Belkin kan 54 en 22 toch niet mixen. Hij draait of 54 of 22.

Ah, ik lees net op de website dat hij dit wel kan.. dat verklaart waarschijnlijk waarom die 22 MBit kaartjes er niets van snappen :)
http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=184316

Zet opties als Turbo en Super G trouwens ook maar uit. Dat ondersteunen die 22 MBit kaartjes zeker niet en kan ook voor dit soort wisselingen zorgen..

[ Voor 103% gewijzigd door BCC op 05-12-2005 22:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij belkin heb ik dat ook gehad. Wat het lijkt te zijn, zijn de twee controlepaneeltjes (dat van Belkin en dat van Windows XP zelf) die lijken te conflicteren. Ik wed dat je encryptie aangezet hebt? Als je beide paneeltjes gebruikt lopen ze elkaar voor de voeten ofzo. Het is mij ook al opgevallen dat ze de encryptiesleutel verkorten. Na een tijdje staan er nl geen tien asterisks (die de sleutel maskeren) meer, maar slechts zes. Ik weet niet of het klopt, maar ik had dat probleem ook, en sinds ik het Belkin controlepaneel heb uitgeschakeld, heb ik het niet meer.

edit: dit is lullig, je hebt geen belkin kaartje. Maar misschien staan er wel dergelijke programmaatjes van jouw merk netwerkkaart op je pc?

[ Voor 12% gewijzigd door bluppfisk op 06-12-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd
er staat smc software op
die er is afhalen dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:45:
idd
er staat smc software op
die er is afhalen dan ?
kun je proberen ja, de programmaatjes van de driver zorgen vaak voor conflicten.

• BCC

BCC

bluppfisk schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:17:
Na een tijdje staan er nl geen tien asterisks (die de sleutel maskeren) meer, maar slechts zes. Ik weet niet of het klopt, maar ik had dat probleem ook, en sinds ik het Belkin controlepaneel heb uitgeschakeld, heb ik het niet meer.
Het is volgens mij een standaard feature van Windows XP om de lengte van de gebruikte wachtwoorden te maskeren...

Pagina: 1