Ik heb nieuwe koelers (CPU, GPU en Northbridge) in mijn PC gezet maar ik heb nu een probleem.
In windows kan ik mijn 2e netwerkpoort niet meer gebruiken (de Marvell Yokon ethernet port) de gewone NForce netwerk poort werkt wel (daarom is dit op zich geen ramp).
De raid functies werken niet meer, ook tijdens de POST op F10 drukken werkt niet meer (geen groot probleem ik gebruik geen raid, hoewel ik dit in de toekomst misschien wel ga doen)
De geluidskaart (Creative Audigy 2 ZS) werkt niet meer (NForce audio wel), ik weet niet zeker of andere PCI kaarten wel werken.
Ik heb memtest 2 minuutjes geprobeert en deze vind niets.
Volgens ASUS PC probe II liggen de temps (idle) op: CPU 34 ºC en MB 31 ºC
ASUS PC Probe PCI browser
In de WMI browser vind PC probe II ook iets over de ethernet adapter
screenie hier
In windows kan ik mijn 2e netwerkpoort niet meer gebruiken (de Marvell Yokon ethernet port) de gewone NForce netwerk poort werkt wel (daarom is dit op zich geen ramp).
De raid functies werken niet meer, ook tijdens de POST op F10 drukken werkt niet meer (geen groot probleem ik gebruik geen raid, hoewel ik dit in de toekomst misschien wel ga doen)
De geluidskaart (Creative Audigy 2 ZS) werkt niet meer (NForce audio wel), ik weet niet zeker of andere PCI kaarten wel werken.
Ik heb memtest 2 minuutjes geprobeert en deze vind niets.
Volgens ASUS PC probe II liggen de temps (idle) op: CPU 34 ºC en MB 31 ºC
ASUS PC Probe PCI browser
(de creative audigy firewire port + nog iets onbekends word ook gevonden)Bus Number 154 , Device Number 10 , Function Number 0
Vendor ID 0x1102 ( Creative Labs )
Device ID 0x0004 ( SB Audigy )
SubVendor ID 0x1102 ( Creative Labs )
SubDevice ID 0x0002
Revision ID 0x00ff
Class Type Non-define Class
IRQ 0xff
(wordt ook gevonden onder device 0-1 function 0-6 en device 2 function 0-3)Bus Number 154 , Device Number 0 , Function Number 1
Vendor ID 0x11ab ( Marvell )
Device ID 0x4320 ( Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter )
SubVendor ID 0x1043 ( Asustek Computer, Inc. )
SubDevice ID 0x011a
Revision ID 0x0013
Class Type Ethernet Controller
IRQ 0xff
In de WMI browser vind PC probe II ook iets over de ethernet adapter
Hier nog een screenshot van windows apparaatbeheer, er worden ook 2 onbekende apparaten weergegeven, die firewire poort is misschien de Firewire poort op de geluidskaart maar dat weet ik niet zeker.Win32_NetworkAdapter10
Description Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
DeviceID 10
Index 10
Installed TRUE
MaxNumberControlled 0
Name Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
NetConnectionStatus Disconnected (0)
ProductName Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
SystemName RUUDW
screenie hier