Asus A8N-E of... ??

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik ben bezig een nieuwe PC samen te stellen, en heb als moederbord in gedachten een Asus A8N-E

Nou heb ik al een Maxtor diamondmax10 S-ATA hdd gekocht, welke ik nu gebruik als backup in een usb-case (omdat m'n huidige pc nogal brak doet). Maar nou lees ik hier over problemen met nForce(4) moederborden samen met deze harde schijf.
Hoe groot is de kans dat ik ook daadwerkelijk deze problemen ga krijgen? De productiedatum is ergens in augustus2005, maar ook dat blijkt geen uitsluitsel te kunnen geven :X

Kan ik nu beter een moederbord nemen met een andere chipset, zo ja welke?

...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Woei, weer een A8N-E topic met een Maxtor HDD Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

Leesvoer voor je:

Problemen topics
Opstart problemen ASUS A8N-E
[rml][ A8N-SLI] Verdwijnende SATA-drives[/rml]
Opstart problemen ASUS A8N-E (eigen topic)
OM FAQ / Beleid --> Compatibiliteit
A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Asus A8N-SLI heeft specifieke problemen?

Beste keus uit mn leven dat ik die Maxtor heb in geruild voor een Zeehek!

Er zijn echter zat Tweakers waarbij het wel werkt, de keus is aan jezelf

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 05-12-2005 21:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Labman
  • Laatst online: 01-04-2024
Dat is misschien inderdaad een goeie keuze, maar deze hdd heb ik dus al in gebruik, nou kan ik die misschien nog wel omruilen, maar het is wel net zo makkelijk als ik een andere chipset kan kiezen die net zo goed zal functioneren waarbij ik deze hdd kan houden..

(overigens had ik al die topics al doorgelezen.. alleen daar kun je niet echt uit opmaken hoe groot de kans nou is.. mensen die geen probleem hebben met hun maxtor/nforce combi gaan waarschijnlijk niet zo snel een topic aanmaken dat het bij hun wél goed gaat... :) )

...

• WingsOfFury
  • Laatst online: 16-10-2018
Volgens mij is de nF4 op dit moment de beste chipset op de markt. Ik zeg niet dat de verschillen groot zijn, maar 1 moet de "beste" zijn.

Je kunt het proberen en:
1. Hopen dat het werkt :)
2. Nieuwe firmware flashen -> ik weet het slagings percentage niet, maar ligt volgens mij wel hoog..?

Als je 'm nog kunt omruilen, is dat ook een optie, zoals je zelf aangeeft. Dit zal je alleen wel heel veel moeite kosten (afhankelijk van wat erop staat). EN dan heb je NOG een schijf nodig om alles op te zetten terwijl je je Maxtor omruilt (tenzij dat je je geld kunt terug krijgen -> dan koop je een nieuwe en ruil je je maxtor later om, na alles over te zetten).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Er zijn hier _genoeg_ topics over te vinden :)

Kan je mijn ervaring nog ff meegeven en dat is dat hier twee DM's 10 probleemloos draaien in combinatie met een A8N-SLI (DM's zijn hooguit drie maand oud)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.