[XP SP2] Installshield start niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Hoi,

Na even gezocht te hebben kwam ik een aantal topics tegen met (bijna) hetzelfde probleem tegen, echter werd in geen van de topics een goede oplossing gevonden.

[rml][ XP / Install Shield] Installer start niet[/rml]

[rml][ XP] Installshield start niet.[/rml]

Korte probleem omschrijving:

Ik heb een Windows XP SP2 machine, waarop ik Van Dale woordenboek wil installeren. Probleem is als ik op setup.exe klik er simpelweg niets gebeurt, geen foutmelding, geen vastloper, maar er gebeurt gewoon niets. Cd geprobeerd op andere windows xp sp2 pc, installeert gewoon.

Wat heb ik geprobeerd:

-herstelpunt van 2 maanden terug
-anti virusscanner gedeinstalleerd
-de 'methode' uit het laatste bericht van [rml][ XP] Installshield start niet.[/rml]

Mijn pc werkt verder prima, alleen wil ik dat woordenboek installeren...

Misschien dat het aan de versie ligt, want andere programma's met een Installshield installer installeren wel gewoon.

Suggesties?

Ontspan.

Verwijderd

Meestal zit er een process dwars, ik kan er zo niet op komen welke dat zijn, probeer er eens wat af te sluiten. Sluit ook Microsoft Anti Spyware af, als je die hebt geinstalleerd.
Hernoem de map "C:\Program Files\InstallShield Installation Information\" eens dat wil ook wel eens helpen.
Aangezien andere installshield programma's het wel doen zou ik met methode 2 beginnen.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
hmm ik heb het nu ook met een Kluwer CD die bij mn wetbundels zitten...die gebruikt echter geen installshield als installer maar 'AT Europe KCD Windowsinterface'

gebeurt weer niks, 0.5sec zandlopertje en verder niets... ik heb al zoveel mogelijk processen geprobeerd te killen, maar dat helpt niet echt..

word een beetje moedeloos van dit :'(

net in veilige modus geprobeerd, maar zelfde verhaal
zie onderstaand plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/2079/veiligemodus7ve.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Magnolia op 09-12-2005 16:52 ]

Ontspan.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Is dit probleem immidels al opgelost?

Ik heb het namelijk ook. Ik kan geen programma's meer installeren die gebruik maken van Installshield.

Als ik de installatie start van een programma, in dit geval 3Dmark05, dan zie ik Installshield Wizzard laden tot het balkje vol is en vervolgens gebeurd er niks meer..

Weet iemand hier misschien een oplossing?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:04
De Service Windows installer service en/of de services waarvan deze afhankelijk is niet uitgeschakeld?

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Heb immidels wel een soort van oplossing gevonden.

Als ik iets van 10x achter elkaar op die setup.exe klikt dan doet die het wel. Naast allerei meldingen dat ik het maar 1x kan starten.
Pagina: 1