Toon posts:

Excel quizscore formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik probeer een quizscore formulier te maken. Links staan alle groepen die meedoen. Bovenaan de verschillende rondes. Rechts worden de totalen aangemaakt per groep via het Sigma-formule teken. Nu zou ik graag de scores willen sorteren (op bepaalde tijdstippen tijdens de quiz) zodat ik gemakkelijk de beste 10 kan opsommen. Het lukt me gewoon niet via de sorteerknop "Z=>A". Ik ben samen met nog iemand koortsachtig opzoek maar we vinden het niet. Het lijkt erop dat ik niet kan sorteren op mijn totalen omdat totaal bestaat een formule (een rij optellen). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en toch de totalen kan sorteren (de ploegnamen moeten uiteraard mee verplaatsen zodat bij de juiste ploeg de juiste score staat).

Screenshot excelformulier: http://users.telenet.be/neoproject/excel.jpg

Alvast bedankt!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
uhm, misschien alle velden selecteren, vanaf team 1 tot 't laatste team, en dan tot aan de kolom vna de totalen. (printscreen met rij & kolommen erbij had wel handig geweest)

En als je dan op sorteren klikt, gaat dat automatisch...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 17:41
klik een cel aan in de rij van team 1
ga naar het menu Data
selecteer filter
en dan autofilter

zie hier

nu staat er in de eerste rij een klein vierkantje bij als je hier op klikt kunje je alles sorteren zoals jij bedoelt. Nu moet het wel goed zijn.

alleen nu is het zo als je nu weer wilt sorteren op team klopt het niet helemaal meer of je moet even de teams 1 t/m 9 aanpassen door er 01 t/m 09 van te maken.

Succes

André van Helvoort

[ Voor 19% gewijzigd door Clumsy Smurf op 06-12-2005 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor de reacties.

Het lukt me inmiddels om het te sorteren maar ik zit met een volgend probleem. Ik liet men formulier zien en ze vonden het te klein. Wanneer het met een overheadprojector zou geprojecteerd worden zou je het niet kunnen lezen. Ze stelde me voor om het op twee pagina's te maken. Ik heb dit gedaan, op de tweede pagina staat weer het hoofdding (rondenr's, tussenrondenr's en totaal) met daaronder de overige ploegen. Wanneer ik sorteer zet hij het hoofdding van tweede pagina ook op de eerste pagina. Onderaan het eerste hoofdding. Excel sorteerd het hoofdding dus mee. Kan ik dit verhinderen?

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
2 maal headers??

Als je in de eerste rij de headers zet, en je gaat dan naar cell A2, en klikt dan op freeze panes, dan gaan je headers blijven staan. Als je dan alles wil tonen moet je gewoon op page down drukken, je headers zullen blijven staan, en je springt gewoon naar de volgende reeks gegevens...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Ik weet niet hoe je de pagina's projecteer maar als je nou eens page-setup -> repeat rows (de header row dus) aan zet?

Misschien is dit een work-around?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Pagina: 1